تهران

لیزر رنگ چشم چیست

تغییر رنگ چشم
یکی از آرزوهای همیشگی بیشتر خانم ها، داشتن چشم های رنگی می باشد. در این مقاله ما روش های تغییر دائمی رنگ چشم را برای تان می گوییم.

عمل لیزر رنگی چشم

خیلی از افراد دوست دارند که چشم های رنگی داشته باشند و به همین دلیل هم از لنز های رنگی موجود در بازار استفاده می کنند. عوارض فراوان لنز ها، محققان را واداشت تا راهی برای رنگی کردن چشم افراد مشتاق پیدا کنند.

تغییر رنگ چشم
تغییر رنگ چشم با لیزر

یکی از این راه ها، لیزر چشم برای تغییر رنگ می باشد. رنگ تیره ی چشم افراد، به دلیل وجود یک لایه ی نازک پیگمانته ای است که روی عنبیه فرد قرار گرفته است. رنگ طبیعی عنبیه آبی می باشد و اگر این لایه ی نازک برداشته شود، رنگ چشم افرادی که چشم های تیره رنگ دارند، آبی خواهد شد. این کار به کمک تاباندن اشعه ی لیزر به سطح چشم انجام می شود. این کار بدون هیچ گونه درد و عوارض جانبی می باشد و در عرش 20 ثانیه انجام می شود و نیازی به بستری شدن هم ندارد. 

تنها مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که اگر فرد از کارش پشیمان شد و خواست به رنگ تیره ی اصلی چشم هایش برگردد، راهکاری وجود نخواهد داشت. 

رنگ چشم
تغییر رنگ چشم

 

هزینه تقریبی تغییر رنگ چشم با لیزر در ایران

جراحی لیزر برای تغییر رنگ چشم، هنوز در مراحل ابتدایی و اولیه می باشد و در هیچ کدام از کشور ها به طور گسترده انجام نمی شود. راهی که در ایران برای تغییر دادن رنگ چشم ها استفاده می شود، عمل های جراحی است که اکثرا به دلایل مشکلات چشمی انجام می گیرد. این عمل ها از خطرات و عوارض جانبی زیادی برخوردارند و انجام دادن آن ها صرفا برای زیبایی توصیه نمی شود و مختص افرادی است که رنگ چشم آن ها به هر دلیلی دچار مشکل شده است.

تغییر رنگ چشم
هزینه لیزر رنگ چشم

تغییر دادن رنگ چشم ها، گاهی ممکن است منجر به مشکلاتی مانند آب سیاه، صدمه زدن به قرنیه و کدر شدن آن، آب مروارید، بالا رفتن فشار داخلی چشم و پخش شدن رنگدانه ها به داخل چشم و روی سطح پشتی شود. هزینه ی این نوع عمل ها در ایران حدود 4 الی 6 میلیون تومان می باشد.

 

استفاده از لیزر برای تغییر رنگ چشم

عمل لیزر چشم ها برای همه ی افراد مناسب نیست و افرادی که به روماتیسم شدید، فقدان عنبیه، افراد دارای فشار چشم، افراد دارای بیماری های روان شناختی، بیماران مبتلا به التهاب روده و ... نمی توانند این عمل را انجام دهند.

رنگ چشم
تغییر رنگ چشم با لیزر

به طور کلی این عمل برای افرادی مناسب است که علاقه ی خاصی به رنگ چشم آبی دارند و می خواهند استفاده از لنز ها را کنار بگذارند.

مطلب مفید بود؟
23
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی