تهران

زیباترین ماشین های لامبورگینی + تصاویر

لامبورگینی
لامبورگینی از پر طرفدار ترین شرکت های سازنده خودرو در جهان است که طرفداران بسیار زیادی را دارد. محصولات لامبورگینی در نهایت حالت اسپورتی خود بسیار لوکس و مدرن هستند و البته ازسرعت و قدرت بسیار بالایی دارند. در این مقاله به معرفی محبوب ترین مدل های این خودرو خواهیم پرداخت.

زیباترین ماشین های لامبورگینی + تصاویر

یکی از معروف ترین برند ها در عرصه تولید ابر خودرو ها، لامبورگینی است. لامبورگینی همواره سعی داشته تا خودروهای تولیدی را با ظاهری سوپر اسپرت و در نهایت لوکس بودن به بازار عرضه کند تا نظر افراد زیادی را جلب نماید. در این بخش از مطالب سایت شاهد تصاویر زیبا از ماشین های لامبورگینی و مشخصات فنی آن ها خواهید بود.

لامبورگینی هوراکان

به سراغ یکی از مشهور ترین و معروف ترین مدل های لامبورگینی یعنی هوراکان می رویم. این خودرو در اخل کشور نیز به تعداد محدود موجود است و از لوکس ترین خودروها به شمار می رود. هوراکان به گونه ای طراحی شده که از هر نظر یک اثر هنری تمام عیار باشد. این کار هنری لامبورگینی ظاهر خشن و خشمگینی را داشته و با صدای بلند و گوش نواز دل هر شخصی را بدست می آورد.

 

لامبورگینی هوراکان
نمای روبرو لامبورگینی هوراکان

 

لامبورگینی هوراکان
نمای پشت لامبورگینی هوراکان

برای این لامبورگینی زیبا و جذاب یک موتور بزرگ 5 لیتری در نظر گرفته شده است. این موتور 5 لیتری 10 سیلندر از توان 603 اسب بخاری بهره می برد. این توان به کمک گیربکس دوکلاچه 7 سرعتی گشتاور 560 نیوتن متر را تولید می کند. فقط کافی است تا پای خود را 2.3 ثانیه روی پدال گاز لامبورگینی هوراکان بگذارید تا سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت برسد! همچنین نهایت سرعت این لامبورگینی زیبا و خشن 325 کیلومتر بر ساعت است.

 

لامبورگینی اونتادور

این لامبورگینی در سال 2011 توسط شخص آقای وینکلمن، رئیس کمپانی لامبورگینی معرفی شد. نام زیبا و جنگنده اونتادور که یکی از زیباترین خودروهای لامبورگینی به شمار می رود از یک گاو خشمگین اسپانیایی گرفته شده است. طراحی اونتادور به حدی اسپرت وجذاب است که کمتر خودرویی در دنیای ابر خودروها می تواند با آن رقابت کند.

لامبورگینی اونتادور
لامبورگینی اونتادور

 

انواع لامبورگینی
لامبورگینی اونتادور

برای اونتادور یک پیشرانه 6.5 لیتری در نظر گرفته شده است که می تواند چیزی در حدود 700 اسب بخار نیرو تولید کند، یعنی حدود 150 اسب بخار بیشتر از هوراکان افسانه ای! این پیشرانه 12 سیلندر خورجینی شکل توان خود را به یک گیربکس 7 سرعته منتقل می کند که نتیجه آن تولید گشتاور 690 نیوتن متری است. تصاویر این خودروی افسانه ای لامبورگینی را می توانید در پایین ببینید.

 

لامبورگینی گالاردو

 

یکی دیگر از ماشین های زیبای لامبورگینی که در پایین تصاویری از آن را می بینید مدل گالاردو است. گالاردو پر تیراژ ترین خودروی مدرن لامبورگینی است و در داخل کشور نیز تعداد نسبتا بیشتری  نسبت به مدل های دیگر لامبورگینی از آن موجود است. این خودرو از نظر طراحی یک انقلاب در زمینه ابر خودروها به شمار می رود و طراح آن آقای لوک دانکرولک به خاطر دیزاین گالاردو و مدل مورسیه لاگو برنده جایزه خال قرمز طراحی شده است.
گالاردو یکی از زیباترین ماشین های لامبورگینی به حساب می آید و هنوز هم از پر طرفدار ترین مدل های آن به شمار می رود. برای گالاردو در دو نسل مختلف دو پیشرانه 5 لیتری و 5.2 لیتری طراحی شده است که بین 550 تا 570 اسب بخار قدرت دارند. گیربکس گالاردو نیز 6 سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی با کلاچ نیمه اتوماتیک است که هماهنگی خوبی را با موتور دارد. گالاردو میتواند در مدت زمان کمتر از 4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.
 

لامبورگینی گالاردو
لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی مورسیه لاگو

در ادامه معرفی زیباترین ماشین های لامبورگینی به سراغ یکی از خاص ترین مدل های آن می رویم که حتی به عنوان خودروی بتمن نیز استفاده شده است!
مورسیه لاگو یکی از جذاب ترین مدل های لامبورگینی است و فقط 350 دستگاه از آن تولید شده. می توان گفت که این گاو وحشی زیبا و جذاب، از نظر مدل بین گالاردو و هوراکان قرار می گیرد. برای این مدل یک موتور 640 اسب بخاری در نظر گرفته شده است که مانند موتور اونتادور 6.5 لیتری است. توان این موتور به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی و نیمه اتوماتیک به گشتاور 660 نیوتن متر تبدیل می شود. شتاب صفر تا صد این ماشین زیبای لامبورگینی 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 339 کیلومتر در ساعت است.

​​​​​​​لامبورگینی مورسیه لاگو
لامبورگینی مورسیه لاگو

لامبورگینی اوروس

مطلب را با معرفی یکی دیگر از انقلاب های صنعت خودروسازی به اتمام می رسانیم، لامبورگینی اوروس.
اوروس اولین خودروی شاسی بلند تولید انبوه لامبورگینی و حتی شاید بتوان گفت که اولین سوپر اسپرت شاسی بلند کامل دنیا به حساب می آید. البته قبل از لامبورگینی شرکت هایی مانند بنتلی و مازراتی نیز سوپر اسپرت های شاسی بلند دیگری را به بازار عرضه کرده بودند، اما در این میان اوروس از زبان طراحی اسپرت تری برخوردار است.
این ماشین زیبای لامبورگینی طراحی خاص و چشم نوازی را دارد. درواقع زبان طراحی آن کاملا با زبان طراحی دیگر خودروهای این شرکت هماهنگی دارد. بدنه کشیده، چراغ های باریک و بزرگ، خطوط بدنه تند، کاملا نمایانگر این مسئله است.
در طراحی داخلی نیز کنسول میانی آن کاملا قابل مقایسه با مدل هایی مانند گالاردو، اونتادور و هوراکان است و همان حس جنگندگی لامبورگینی را القا می کند. اوروس درحال حاضر تنها نمونه 4 درب لامبورگینی است و فضای کافی برای حمل 4 سرنشین را دارد.

 

لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس


اوروس دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری است که بی شباهت به نمونه های شرکت فولکس واگن آلمان نیست. البته خود شرکت لامبورگینی زیرمجموعه فولکس واگن است و این مسئله امری طبیعی است. این موتور که دارای دو توربوشارژر است و توانایی تولید 641 اسب بخار نیرو و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای اوروس یک گیربکس 8 سرعته بسیار پیشرفته در نظر گرفته شده است. در مجموع این لامبورگینی می تواند در مدت زمان 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر در ساعت است. تصاویر این ماشین زیبای لامبورگینی را می توانید در پایین مشاهده کنید.

مطلب مفید بود؟
6
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی