تهران

زیباترین ماشین های بوگاتی+تصاویر

بوگاتی
بوگاتی یکی از شرکت های معتبر تولید کننده خودرو در سطح جهان است که سالانه تعداد زیادی از ماشین های خاص خود را عرضه می‌کند. این مجموعه فرانسوی در طی سال ها فعالیت خود توانسته ماشین های حرفه ای و منحصر به فردی را تولید کند که موجب پیشی گرفتن آن از شرکت های رقیب شده است.

زیباترین ماشین های بوگاتی+تصاویر

شرکت خودروسازی بوگاتی یا همان بوگاتی اتوموبیلز یکی از بزرگترین شرکت های خودرو سازی در دنیاست. این شرکت بزرگ و فرانسوی از زیر مجموعه های گروه بزرگ خودروسازی فولکس واگن به شمار می رود. شهرت بوگاتی از گذشته تا به امروز به خاطر تولید خودروهای سوپر اسپرت بوده است، سوپر اسپرت هایی که همواره به خاطر طراحی جسورانه و جنگنده خود مورد پسند خاص و عام قرار گرفته اند.
اگر بخواهیم درباره تاریخچه شرکت خودرو سازی بوگاتی و تمام خودروهای ساخته شده توسط این شرکت بنویسیم، نیاز به چندین مطلب جداگانه است. اما در اینجا ما قصد داریم تا به معرفی زیباترین خودروهای بوگاتی بپردازیم.

بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون
بوگاتی ویرون

معرفی زیباترین ماشین های بوگاتی رااز معروف ترین آن ها، یعنی بوگاتی ویرون شروع می کنیم. این خودروی افسانه ای توانست تا با ثبت رکورد گینس در زمان تولید خود، دوباره نگاه ها را به سمت بوگاتی برگرداند و به یکی از محبوب ترین خودروهای روز دنیا بدل شود.
بوگاتی ویرون طراحی بسیار زیبا و مدرنی را دارد و به مدت 10 سال از 2005 تا 2015 تولید شده است. در نمای جلوی این خودروی 1200 اسب بخاری شاهد همان جلوپنجره معروف بوگاتی هستیم که خط های کشیده در دو سمت آن تا بالای کاپوت جلو امتداد داشته است تا در کنار چراغ های جلوی کشیده، امضای بوگاتی را کامل کند. در قسمت پشتی نیز اولین چیزی که نطر بیننده را به خود جلب می کند چراغ های گرد و لوگوی بوگاتی در وسط آن هاست.

بوگاتی ویرون
نمای داخل بوگاتی ویرون

برای این خودروی زیبای بوگاتی یک اسپویلر یا همان بال عقب نیز در نظر گرفته شده است. این بال عقب صرفا جنبه زیبایی نداشته و کاربردی نیز هست. این اسپویلر عقب خودرو را در سرعت های بالا به سمت زمین می کشد تا از واژگونی آن در سرعت های بالای 400 کیلومتر در ساعت جلوگیری کند.


بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

یکی دیگر از زیباترین ماشین های بوگاتی که تصاویر آن را نیز در زیر می بینید بوگاتی شیرون است. درواقع شیرون آمد تا ادامه دهنده راه ویرون باشد تا کماکان خودرویی نتواند در لوکس بودن و سریع بودن به پای محصولات بوگاتی برسد. این خودروی 1400 اسب بخاری دارای چراغ های جلوی باریک تری نسبت به مدل ویرون است. همچنین این چراغ ها دارای نورپردازی نئون هستند و هنگام روشن شدن، با افکت های جذاب نوری چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. جلوپنجره بوگاتی شیرون نسبت به مدل قبلی خود کمی باریکتر و کوچک تر طراحی شده است. همچنین در دو طرف این جلوپنجره، دریچه های هوای بزرگ و کشیده ای تعبیه شده اند.
در قسمت های کناری نیز شاهد همان طراحی مدل ویرون هستیم. خط منحنی که از روی ستون جلو شروع شده و تا انتهای درب جلو و زیر چرخ جلوی خودرو  امتداد دارد. 

بوگاتی شیرون اسپرت
بوگاتی شیرون بسیار زیبا


قسمت پشتی شیرون نیز تفاوت های بسیار زیادی با مدل قبلی بوگاتی دارد. در اینجا دیگر خبری از چراغ های عقب دوتایی گرد نیست بلکه شاهد یک نوار کشیده هستیم که تمام قسمت عقب را در بر گرفته است. اگزوز های بزرگ بوگاتی شیرون دقیقا در عقب سپر عقب جا خوش کرده اند و اسپویلر نیز تقریبا تفاوت چندانی با بوگاتی ویرون ندارد. بدون شک بوگاتی شیرون از زیباترین ماشین های بوگاتی به حساب می آید.

بوگاتی دیوو

انواع بوگاتی
بوگاتی دیوو

آخرین خودروی زیبای بوگاتی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، مدرن ترین و جدیدترین خودروی این شرکت، بوگاتی دیوو است. دیوو یک خودروی سوپر اسپرت کاملا جدید است که در سال 2020 تولید شد. طبق آمار و ارقام از این خودرو 40 نمونه عرضه شده که قیمت هر نمونه چیزی در حدود 5 میلیون یورو بوده است.

بوگاتی
نمای داخلی بوگاتی دیوو


دیوو فقط در قسمت جلوپنجره و خطوط منحنی کناری زبان طراحی بوگاتی را حفظ کرده و در سایر بخش ها کاملا یک خودروی جدید به حساب می آید. در قسمت جلو دیگر شاهد چراغ های شیشه ای کشیده نیستیم، بلکه شاهد یک جفت چراغ خطی نئون دار هستیم که ظاهر خشنی را به این خودرو بخشیده است. البته این قسمت بازخورد های ضد و نقیضی را داشته است. بعضی از افراد آن را نماد مدرنی و زیبایی بوگاتی دانسته اند و برخی دیگر نیز ترجیح می دادند تا بوگاتی تغییرات چندانی را در این قسمت اعمال نکند. به هرحال طراحی این قسمت به نحوی است که می توانیم با خیال راحت آن را زیبا خطاب کنیم.

ماشین بوگاتی
نمای زیبا از بوگاتی دیوو


در قسمت پشتی نیز بوگاتی دیوو کاملا دچار تغییر شده است. جالب است که سیستم اگزوز دوتایی بوگاتی در اینجا جای خود را به یک سیستم سه تایی داده است تا هم خروج دود راحت تر انجام شده و هم صدای زیباتری را ایجاد کند. چراغ های عقب بوگاتی دیوو نیز دارای طراحی خاص و زیبایی هستند. این چراغ ها به صورت لانه زنبوری طراحی شده اند و طراحی بسیار مدرنی را دارند. اسپویلر نیز در این خودروی زیبای بوگاتی که هم اکنون پرچم دار این برند است، تقریبا بازطراحی شده و ظاهر خشن تری را به خود گرفته است.
 

مطلب مفید بود؟
9
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی