تهران

آشنایی با مدل های پورش + تصاویر

مدل های پورش
ماشین های پورش جزو دسته ماشین های لوکس قرار می گیرد. بی شک علاقمندان بسیار زیادی به مدل های مختلف ماشین های پورش وجود دارد. در این مقاله به معرفی تعدادی از مدل های پورش خواهیم پرداخت.

آشنایی با مدل های ماشین پورش 

بدون شک یکی از لوکس ترین شرکت هایی که می توانیم خودروهای تولیدی آن را گاها در خیابان های کشور ببینیم شرکت پورش است. پورش سالیان سال است که به تولید بهترین خودروهای اسپرت می پردازد و همواره حرف های زیادی را برای گفتن دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مدل های پرطرفدار این شرکت آشنا کنیم.

ماشین پورش پانامرا 

ماشین پورش پانامرا 
ماشین پورش پانامرا 

در آشنایی با مدل های پرطرفدار شرکت پورش به سراغ لوکس ترین خودروی پلاک ملی آن می رویم. پانامرا همواره نماد اشرافی بودن و لوکس بودن بوده و از پرطرفدار ترین پورش های دنیا به حساب می آید. ظاهر این پورش به حدی زیباست که هر چشمی را به سمت خود بر می گرداند و حتی با گذشتن 10 سال از تولید آن هنوز هم بسیار زیبا و جذاب است. در این خودرو از یک موتور توربوشارژ 8 سیلندر 4.8 لیتری استفاده شده است.

این موتور در دور 6500 به 400 اسب بخار می رسدو بیشترین گشتاور آن نیز در دور 3500 بدست می آید که رقم 502 نیوتن متر است. توان این موتور قدرتمند پورش به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک می رسد. از لحظه ای که پدال پانامرا را فشار دهید تنها 5 ثانیه طول می شکد تا سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 282 کیلومتر بر ساعت است.

ماشین پورش پانامرا 
ماشین پورش پانامرا 

پانامرا آپشن های بسیاری را یدک می کشد تا به عنوان یک پورش لوکس شناخته شود. از انواع سیستم های کنترل پایداری گرفته تا حتی گرم کن و سردکن صندلی های عقب. درواقع پانامرا یک پورش لوکس خانوادگی است
 

ماشیند پورش باکستر

ماشیند پورش باکستر
ماشیند پورش باکستر

در ادامه آشنایی با مدل های پورش به سراغ یک اسپرت دیگر می رویم که طرفداران زیادی را در میان جوانان سراسر دنیا دارد. باکستر یک مدل اقتصادی و اسپرت پورش است که روی کاغذ و در خیابان حرف های زیادی را برای گفتن دارد.
طراحی زیبا و طبق زبان بدن پورش، قدرت موتور کافی و هندلینگ مناسب به لطف دیفرانسیل عقب و تعلیق پیشرفته پورش آن را به یک خودروی استثنایی تبدیل کرده است. باکستر از یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ 2.8 لیتری بهره می برد. این موتور 256 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد و با کمک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک طی 6 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت آن نیز 263 کیلومتر در ساعت است.

ماشیند پورش باکستر
ماشیند پورش باکستر

جالب است که بدانید باکستر از مکانیزم موتور عقب بهره می برد و حالت رانندگی خاصی را نسبت به رقبایش ارائه می کند.
امکانات رفاهی و ایمنی باکستر شاید به خوبی پانامرا نباشد، اما بازهم حرف های زیادی را برای گفتن دارد مانند گرمکن صندلی، سنسور پارک، کروز کنترل و شیفتر روی فرمان.
 

پورش مدل کاین S

پورش مدل کاین S
پورش مدل کاین S


یکی دیگر از مدل های پوش  که در داخل کشور طرفداران بسیار زیادی را دارد پورش مدل کاین S است. کاین S تقریبا هم از نظر مشخصات فنی و هم از نظر طراحی داخلی شباهت های بسیاری را با پانامرا دارد. درواقع کسانی که می خواهند بین این دو خودرو یکی را انتخاب کنند، در بحث تجهیزات و توانایی فنی نیازی نیست تا خیلی سردرگم باشند.
و فقط کافی است تا کلاس دلخواه خود را انتخاب کنند. کاین از موتور 4.8 لیتری بهره می برد که 400 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. برای کاین برخلاف گیربکس 7 سرعته پانامرا یک گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک s در نظر گرفته شده است که می تواند شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه را ممکن کند.

پورش مدل کاین S
پورش مدل کاین S

در بخش طراحی بیرونی نیز خودرو شباهت های زیادی را به پانامرا دارد، غیر از این که شاسی بلند است! در بخش امکانات نیز اگر کاین از پانامرا بیشتر نداشته باشد قطعا کمتر نیز ندارد.
تقریبا هرچیزی از سیستم تهویه جداگانه برای سر نشین ها تا سیستم تلویزیون و… برای این خودرو در نظر گرفته شده است تا تماما لوکس باشد و حس لوکس بودن را انتقال دهد.حداکثر سرعت این پورش 258 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
 

پورش ماکان

پورش ماکان
ماشین پورش ماکان


یکی دیگر از شاسی بلند های خوش نام پورش در بازار ایران ماکان است. ماکان از نظر فنی و ظاهری شباهت های زیادی را با کاین دارد اما می توان گفت که کاین کمی لوکس تر طراحی شده است. ماکان از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با توان 252 اسب بخار بهره می برد.
این موتور به کمک گیربلکس 7 سرعته پی دی کی قدرت را به چرخ های جلو و عقب انتقال می دهد و گشتاور 370 نیوتن متر تولید می شود. شتاب این شاسی بلند جذاب پورش 6.7 ثانیه است. حداکثر سرعت مامان نیز به حدود 229 کیلومتر بر ساعت می رسد که رقم مناسبی برای یک شاسی بلند است.
ماکان مصرف سوخت مناسب تری را نسبت به کاین دارد و با یک میزان بنزین می توان مسافت بیشتری را با آن طی کرد. در داخل ماکان همه چیز ساده و شکیل طراحی شده و رنگ غالب مشکی است. 
 

مطلب مفید بود؟
4
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی