تهران

انتخاب ریمل مناسب با توجه به فرم مژه و چشم

انتخاب ریمل متناسب با فرم چشم و مژه ها
یکی از روش‌های انتخاب یک ریمل مناسب توجه به فرم چشم‌ها و مژه‌هاست. مثلا اگر مژه‌های شما کم پشت و کوتاه است باید ریملی را انتخاب کنید که فرچه و برس مخصوصی داشته باشد تا باعث زیباتر شدن فرم چشم‌ها و مژه‌ها شود. برای آشنایی با انواع ریمل‌ها و برس‌ها ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ریمل مناسب انواع مژه

ریمل یکی از لوازم‌های آرایش است که تاثیر بسیاری در زیبایی چشم‌ها و مژه‌ها دارد. ریمل فرم چشم‌ها را زیباتر و نگاه را جذاب‌تر می‌کند. برخلاف استفاده آسان از ریمل، انتخاب آن به دلیل تنوع در نوع ریمل دشوار می‌باشد. بهتر است انتخاب ریمل مناسب، با توجه به فرم مژه و چشم‌ها صورت گیرد.

در این مقاله نحوه انتخاب ریمل مناسب برای چشم‌ها و مژه‌ها را شرح خواهیم داد:

ریمل مناسب
انتخاب یک ریمل مناسب

تاریخچه ریمل

در گذشته به آنچه که به مژه‌ها می زدند، سرمه یا ماسکارا ( MASCARA نام انگلیسی ریمل است) می‌گفتند. در سال 1834  این محصول توسط یک شرکت فرانسوی بنام RIMMEL برای اولین بار وارد ایران شد و از آن زمان نام محصولات تیره کننده مژه به ریمل شهرت یافت. 
مواد ریمل با برس ریمل بر روی مژه‌ها استفاده می‌شود. امروزه ریمل‌های متعددی با قابلیت‌های زیادی وجود دارند از جمله: ضخیم کننده مژه، بلند کننده مژه، تقویت کننده مژه و ... .
هر ریملی با توجه به کاربرد خود خصوصیات متفاوتی دارد. چنانچه ریمل سبب به هم چسباندن مژهها شود، نشان دنده کیفیت پایین مواد تشکیل دهنده ریمل است. هنگام خرید به مارک و کیفیت ریمل مورد استفاده بسیار دقت کنید.

ریمل مناسب انواع مژه

برس یا فرچه ریمل

فرم برس یکی از موارد اثر گذار در کیفیت ریمل است. هر مدل از برس ریمل کارایی منحصر به فردی دارد که در زیر به کارکرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • برس توپ دار (BALL TIPPED)

این مدل برس دارای یک بخش توپی شکل در انتهای برس است که به شما این امکان را می‌دهد تا مژه‌های کوتاه و کم پشت داخلی چشم را با ریمل به طور کامل پوشش دهید. ریمل زدن روی این قسمت‌ها باعث درشت و جذاب‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شود.

فرچه ریمل
برس ریمل ار نوع توپ دار
  • برس منحنی یا خمیده (CURVED WAND)

برس منحنی شکل ریمل برای فر کردن مژه‌ها کاربرد دارد. برای استفاده بهتر، برس ریمل را از وسط مژه به سمت بالا به حالت زیگزاگی حرکت دهید. بدین شکل مژه‌ها فر‌دار شده و به سمت بالا متمایل می‌شود. استفاده از این مدل مژه باعث درشت شدن و گرد دیده شدن چشم‌ها می‌شود.

برس ریمل
برس ریمل منحنی
  • برس باریک و صاف (THIN AND STRAIGHT WAND)

برس‌های باریک و صاف معمولا حالت کشیده‌ای دارند. این نوع از فرچه مژه‌های شما را از هم جدا کرده و باعث پر پشت شدن و متراکم نشان دادن مژه‌ها می‌شود. 
استفاده از این مدل برس بر روی مژه‌های پایین راحت بوده و باعث پخش شدن مواد ریمل به پایین چشم نمی‌شود.

برس ریمل
برس ریمل صاف و باریک
  • برس ضخیم (THICK BRISTLE WAND)

برس ضخیم یکی از متداول‌ترین برس‌هایی  است که عمدتا همه افراد از آن استفاده می‌کنند. این نوع از ریمل‌ها دارای مویچه‌های ضخیمی هستند که باعث پر پشت کردن مژه‌ها می‌شود اما خاصیت بلند کنندگی ندارد. 
در صورت داشتن مژه‌های بلند و کم پشت استفاده از این برس گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

نحوه ریمل زدن
برس ریمل ضخیم
  • برس مخروطی (PINE CONE WAND)

این مدل از ریمل دارای مویچه‌های بلند در پایین و مویچه‌های کوتاه در بخش بالای برس هستند. مویچه‌ای بلند در پایین مژه‌های گوشه بیرونی و مویچه‌های کوتاه بخش داخلی چشم را پوشش می‌دهند. این نوع از ریمل برای ریمل زدن مژه‌ها در مدل‌های آرایش گربه‌ای و دنباله‌دار بسیار مناسب است.

فرچه ریمل
برس ریمل مخروطی شکل
  • برس مخصوص مژه‌های پایین (BOTTOM LASH WAND)

این مدل از برس ریمل برای ریمل زدن و فر کردن مژه‌های پایین چشم کاربرد دارد. چنانچه چشمان ریزی دارید، استفاده از این برس بر روی مژه‌های گوشه بیرونی چشم باعث بلندتر و متراکم نشان دادن مژه‌ها می‌شود.

مژه کم پشت
برس برای مژه های پایینی

برس پلاستیکی (RUBBER BRISTLED WAND)

برس پلاستیکی ریمل باعث عمق بخشیدن به مژه‌ها و پر پشت نشان دادن آن‌ها می‌شود. این مدل براش انعطاف پذیر بوده و بدون چسباندن مژه‌ها آن‌ها را به طور زیبایی پوشش داده و پر پشت جلوه می‌دهد.

فراموش نکنید ریمل‌هایی که در آن‌ها مواد شیمیایی مضر به کار نرفته است نه تنها باعث حساسیت‌های چشمی نمی‌شوند بلکه به مرور زمان مژه‌های شما را کم پشت نمی‌کنند باعث ریزش آن‌ها نمی‌شوند.

برس ریمل
برس ریمل پلاستیکی

نحوه صحیح ریمل زدن

  • برای استفاده از ریمل بهتر است جهت حجم بخشیدن به مژهها از یک براش آرایشی و پودر مات بر روی مژه‌ها استفاده کنید.
  • استفاده از فرمژه زیبایی چشم را دو چندان می‌کند. حتما قبل از ریمل از فر مژه استفاده کنید. استفاده از فرمژه بعد از ریمل نه تنها باعث چسبیدن مژه‌ها شده بلکه باعث شکسته شدن مژه‌ها می‌شود. حتما فر مژه را بر روی مژه‌های مرطوب استفاده کنید.
  • برای ریمل زدن، باید نگاه به سمت پایین باشد. سپس برس ریمل را به حالت افقی نگهداشته و از ریشه به سمت نوک مژه‌ها ریمل بزنید. چندین بار این حرکت را تکرار کنید. حرکت برس باید از پایین به سمت بالا و به طرف گوشه خارجی چشم باشد. هنگام زدن ریمل برس را بچرخانید تا مژه‌ها از هم جدا شوند.
  • در مژه‌های پلک پایین نیز حرکت برس باید از ریشه تا نوک مژه باشد و فقط یکبار ریمل زدن کافی است. مژههای پلک پایین به ریمل کمتری نیاز دارند.
  • اگر می‌خواهید مژه‌ها ضخیم‌تر به نظر برسد، می‌توانید چندین مرتبه از ریمل بر روی مژه‌ها استفاده کنید. برای این کار، بعد از هر بار ریمل زدن اجازه دهید خشک شوند سپس اقدام به ریمل زدن دوباره کنید. 
  • برای داشتن چشمان گربه‌ای، از ریمل در گوشه بیرونی چشم بیشتر استفاده کنید.
  •  برای داشتن چشمان درشت و بازتر از ریمل در وسط چشم و گوشه درونی بیشتر استفاده کنید.
نحوه ریمل زدن
نحوه استفاده صحیح از ریمل

 ریمل زدن برای مژه‌های کوتاه

برای مژه‌های کوتاه باید از ریمل ژله‌ای و بلند کننده که دارای میکروفایبر یا همان خرده مژه هستند استفاده شود. ریمل رنگی برای مژه‌های کوتاه گزینه مناسبی نمی‌باشد. برای مژه‌های کوتاه ابتدا ریمل را به نوک مژه و سپس کل مژه را ریمل بزنید.

مژه کوتاه
ریمل برای مژه های کوتاه

ریمل زدن برای مژه‌های بلند

افرادی با مژه‌های بلند باید از ریمل‌های حجم دهنده و برس درشت استفاده کنند. این افراد می‌توانند از ریمل‌های رنگی هم استفاده نمایند. برای مژه‌های بلند ریمل را از ریشه تا نوک مژه بکشید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا مژه‌ها حجیم شود.

مژه بلند
ریمل برای مژه های بلند

ریمل زدن برای مژه‌های پرپشت

برای مژه‌های پر پشت بهتر است ریملی را انتخاب کنید که برس درشت ولی موهای نازکی داشته باشد. هدف از ریمل زدن این مژه‌ها صرفا مرتب کردن آنها است. بهتر است قبل از ریمل کمی پودر مات به مژه‌ها بزنید.

مژه پرپشت
ریمل زدن به مژه های پر پشت

ریمل زدن برای مژه‌های کم پشت 

برای مژه‌های کم پشت از ریمل حجم دهنده با برس ضخیم استفاده کنید.

مژه کم پشت
ریمل مناسب برای مژه های کم پشت

 نگهداری از ریمل

  • بعد از استفاده از ریمل درب آن را بلافاصله ببندید.
  • برس ریمل را در ظرف ریمل به بالا و پایین حرکت ندهید.
  • در حین استفاده انگشت خود را بر روی دهانه ریمل بگذارید تا خشک نشود.
مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی