تهران

لوازم آرایش مخصوص گریم را بشناسید

معرفی لوازم آرایش گریم
بر خلاف تصور بسیاری از افراد گریم با میکاپ صورت فرق دارد . گریم قبل از شروع میکاپ انجام می شود و هدف زیرسازی و بر طرف کردن نقص های صورت است . برای گریم به یکسری لوازم مهم نیاز دارید که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارند . در این بخش با لوازم آرایشی گریم و نحوه ی استفاده آنها آشنا می شوید .

یکی از فاکتورهای مهمی که قبل از شروع میکاپ باید در نظر بگیرید ، آماده سازی صورت است که کیفیت آرایش شما را چند برابر می کند . بنابراین باید با انواع پوست های نرمال ، چرب ، خشک ، خیلی چرب ، خیلی خشک و مختلط آشنایی داشته باشید . تا بتوانید فون مناسب که یکی از لوازم آرایش گریم است را با توجه به جنس پوست مراجعین خود انتخاب کنید و سایر مراحل را ادامه دهید . آن چه که در گریم صورت مهم است ، شناخت جنس پوست و انتخاب فون می باشد .


مهم ترین وسایل مخصوص گریم عبارتند از :

  1. پرایمر
  2. کرم پودر
  3. آندریس
  4. آکواکالر
  5. کیک میکاپ
  6. پن استیک
  7. کانسیلر
  8. کاموفلاژ
  9. پودر یا اسپری فیکس

 

آشنایی با انواع فون ها
معرفی انواع فون ها

آشنایی با انواع فون ها

فون ها به سه دسته تقسیم می شوند :

  • فون خشک : این فون ها شامل کیک مکاپ و آکواکالرها می باشند . از فون خشک برای پوست های چرب ، خیلی چرب و گاها پوست های مختلط استفاده می کنند .
  • فون چرب : به این فون ها پن استیک ها یا سوپراها می گویند و از آنها برای پوست های از نوع خشک و نرمال استفاده می کنند .
  • فون لیکوئیدی (کرم پودر) : این نوع فون ها برای پوست های نرمال و خشک به کار می روند . کرم پودرهایی که در ترکیبات خود الکل دارند ، سریعا روی پوست خشک می شوند . به همین علت برای پوست های از جنس خشک و خیلی خشک مناسب نیستند . اما فون های چرب یا کرم پودرهایی که پایه ی اصلی آنها آب است ، برای پوست های خیلی خشک مناسبند .


آموزش استفاده از وسایل گریم صورت

طریقه ی استفاده از فون ها اهمیت بسیاری دارد . به طور مثال برای زدن کیک مکاپ و فون خشک ، باید اسفنج مرطوبی را بردارید . تصور کنید که صورت به دو قسمت مساوی تقسیم می شود . آنگاه اسفنج را به شکل دورانی به طرفین حرکت دهید . به طوری کل صورت پوشش داده شود . رطوبتی که برای آکواکالر ها در نظر گرفته می شود باید بیشتر از کیک مکاپ ها باشد . مقدار فون زمینه بسیار مهم است . اگر حجمی که استفاده می کنید زیاد باشد ، در بخش هایی مانند خط خنده ، خط اخم ، زیر چشم چروک می شود و حتی ممکن است بعضی جاها ماسیده گردد . برای زدن کرم پودر به خصوص کرم پودر دارای سیلیکون یا فون لیکوئیدی باید به شکل ضربه ای و بعد دورانی عمل کنید . برای زدن فون های چرب نیز از روش دورانی استفاده کنید . برای راحتی کار می توانید از قلم های جدیدی که برای این کار تعبیه شده اند ، کمک بگیرید و حجم اضافی فون را از روی صورت بردارید .

 

آموزش استفاده از خنثی کننده ها
آشنایی با خنثی کننده ها در آموزش گریم صورت

آشنایی با خنثی کننده ها

کانسیلرها ، کاموفلاژها و نوترولایزرها جزء خنثی کننده ها هستند . کانسیلرها سبک می باشند و برای از بین بردن رد جوش ها ، حلقه های سیاه زیر چشم و سایر لکه های صورت از آنها استفاده می شود . برای روی صورت از کاموفلاژها استفاده می کنند ، چون سنگین هستند . نوترولایزرها هم به شکل مایع می باشند . از این مواد برای محو کردن و برطرف کردن لکه ها و رنگدانه های اضافی پوست استفاده می کنند .پس می توان گفت تقریبا نقش یکسانی دارند .


کاموفلاژ

قبل از شروع گریم صورت ، اول از هر چیز باید صورت را با استفاده از شیر پاک کن و سایر پاک کننده های متناسب با جنس پوست تمیز کنید . در مرحله ی بعد با استفاده از آب یا تونر صورت را تمیز کنید تا مواد شیر پاک کن نیز از روی صورت پاک شوند . سپس از پرایمر و آبرسان مناسبی استفاده کنید و 10 دقیقه منتظر بمانید . برای محو کردن لکه های صورت کاموفلاژ را فقط روی لکه ها بزنید و روی آن پودر فیکس بزنید تا اثر آن در مراحل بعدی گریم که فون زدن است ، از بین نرود . بعد از فون زدن ، سایر مراحل گریم را تا انتها ادامه دهید و کار خود را فیکس کنید .

 

آموزش کانتورینگ صورت
آموزش کانتورینگ در گریم صورت

کانتورینگ

کانتور یکی از لوازم گریم است . با استفاده از کانتورینگ می توانید روی پوست صورت روشنی و تیرگی ایجاد کنید و بعد از این که فید کردن مرزها ، کار را با فیکس کردن تمام کنید . یا به مقدار خیلی کمی فون زمینه بزنید و در نهایت کانتورینگ کنید .

 

در این مطلب با اسم لوازم آرایشی گریم آشنا شدید و آموختید که هر کدام از این وسایل کاربردهای مخصوص به خود را دارند که باید طریقه ی استفاده از آنها را بیاموزید .

مطلب مفید بود؟
41
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی