تهران

همزادت رو اینجوری پیدا کن

پیدا کردن همزاد
همزاد از قدیم در میان ملل مختلف مطرح بوده و در باب آن افسانه‌های گوناگونی بیان شده‌است. قدیم معتقد بودند که همراه با تولد هر انسانی موجودی کاملاً شبیه به او از جنس جن و پری خلق می‌شود و همگام با او رشد می‌کند و ممکن است گاهی با یکدیگر ملاقات هم داشته باشند. برای آشنایی با همزاد با ما همراه باشید

همزاد را چگونه می توان پیدا کرد

از گذشته باور هایی وجود دارد در مورد موجودی به نام همزاد. شاید بارها پیش آمده که با اتفاق افتادن اتفاقی می گویند که این کار همزاد توست و یا مواردی از این قبیل. از قدیم این باور وجود داشته است که هر زمانی که یک انسان به دنیا می‌آید یک موجود از جنس جن و یا پری نیز به وجود می آید که همانند اوست. بر اساس این باور می توان گفت هر انسانی همزادی دارد که با او در دنیای جن ها زندگی می کند و بزرگ می شود. حال این باور چقدر درست است یا غلط ما در مورد آن قضاوتی نمی کنیم.در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. 

همزاد چیست؟

همزاد چیزی مستقل یا موجودی غیر از انسان نیست و در واقع باید گفت همزاد بخشی از وجود خود انسان بوده و جدای از او نیست. همزاد در شرایط خاصی بوجود آمده و خود را نشان می‌دهد و این زمان مربوط است به مواقعی که فردی دچار مشکل روحی و افسردگی شدیدی شده باشد. پس شاید بتوان گفت که همزاد وجود دارد و هر کدام از ما یک همزاد داریم.

همزاد چیست

 افرادی که احساس تنهایی شدیدی دارند و بر اثر آن نیاز به همدم و هم صحبتی داشته و سنگ صبوری میخواهند همزاد این نیاز را برطرف می سازد . بطور معمول افرادی که در آستانه جنون قرار دارند اغلب همزاد را می بینند و با او صحبت هم می‌کنند. 

بیماری همزادپنداری

حتما تا به حال راجع به بیماری همزاد پنداری شنیده اید. این بیماری نوعی از نشانه های حضور همزاد است که افراد در هنگام تحمل فشار عصبی زیاد نجوا هایی را در گوش خود حس می‌کنند و به گفتگو  با عامل آن صدا می‌پردازند. این مرحله روز به روز افزایش یافته و حال بیمار رو به وخامت میگذارد و هجوم افکار و نجواها بقدری در ذهن فرد زیاد می شود که بر شدت بیماری افزوده می شود و رفتارهای ناهنجاری از او سر می زند. در این زمان اطرافیان از اطراف فرد پراکنده گشته و فرد ناچار به خلوت خود پناه برده و سکوت کرده و اغلب به نقطه ای خیره می شود . در این مرحله فرد واقعا" مجنون شده و بعنوان فردی دیوانه شناخته می شود و در این مرحله بیمار چنان با خود گفتگو میکند که انگار واقعا" فردی مقابل او قرار دارد.

بیماری همزاد پنداری
بیماری همزاد پنداری

در اغلب موارد فرد پس از طی دوران افسردگی و ورود به مرحله جنون همزاد خود را می بیند ؛ اما این نفس خود فرد است که فقط توسط خود بیمار دیده و موجب اعمال جنون آمیز می شود. در این مرحله  گفتگوی فرد بیمار با همزاد ادامه میابد تا انجاکه فردی ظاهر شده و با او گفتگو می کند و او همان همزاد است. بیمار مدام خاطرات گذشته و تجربه های تلخ را در ذهن خود باز سازی نموده و انها را در ذهنش تکرار میکند. بیماری همزاد را عارفان قدیم هم می شناخته اند و هرچند اطلاعات انها کلی بوده اما آنان هم می دانستند که روح و نفس در وجود انسان نقشی حیاتی و مهم دارند.

همزاد پنداری
همزاد پنداری


باورهای زیادی در مورد همزاد وجود دارد که باهم متفاوت است. به عنوان مثال عده ای معتقد هستند که هر شخص دو همزاد دارد که یکی از آن ها از جنس فرشتگان است و دیگری نقشی از ابلیس است. و یا عده ای بر این باور اند که چند نوع همزاد وجود دارد، همزاد آتشی، همزاد بادی، همزاد آبی و همزاد خاکی. 
در صورتی که همزاد سفلی باشد، جنس آن از جن است و اگر علوی باشد جنس آن از ملک فرشته است. خلقت همزاد سفلی از آتش است زیرا جن از آتش بدون دود خلق شده است ( سوره الرحمن آیه ی 16 ) همزاد ملک خلقتش از نور است. دو همزاد سفلی و علوی از این جهت که می توانند به هر شکلی در آیند وجه اشتراک دارند با این تفاوت که همزاد جنی می تواند خود را به شکل برخی حیوانات ظاهر کند ولی همزاد علوی یا فرشته ای که نام او از انسان استخراج می شود به هر شکلی می تواند در آید اما به شکل نجس العین ظاهر نمی شود، مانند سگ و خوک.
تفاوت این باور ها باعث سردرگمی می‌شود که ما را از رسیدن به یک نتیجه واحد دور می کند. 
گفته ها به این گونه است که همزاد در سرزمینی همسان با انسان همزادش زندگی می‌کند و همزمان با مرگ انسان در زمین می میرد. البته هندیان بر این باورند که پس از مرگ انسان همزاد او در آسمان پراکنده می شود. 
گویند که جن ها ممکن است باعث آزار و اذیت انسان شوند اما در مورد همزاد این موضوع مبهم است. اما برای دفع جن و همزاد دعا هایی وجود دارد که نمی توان به صحت یا صلاحیت آن ها مطمئن بود. اما پروردگار در قرآن، انسان را برای رهایی یافتن از دست اجانین و همزاد به خواندن سوره طارق با خلوص نیت توصیه کرده است. 

پیدا کردن همزاد

پیدا کردن همزاد
همزاد پنداری

اما در این جهان هستند افرادی که همسان شماهستند و شاید با شما در یک روز به دنیا آمده و ظاهر و مشخصاتی نزدیک به شما دارند اما یافتن این آدم در شهر و کشوری دیگر معمولا کار آسانی نیست. البته این دیدگاه برای گذشته است چرا که امروزه با توجه به پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی این امر نیز ساده شده و راه هایی برای انجام این کار به وجود آمده است. سایت های زیادی هستند که به این منظور ایجاد شده اند. در واقع این ابزارها با دریافت اطلاعات و البته عکس شما شخص دیگری درجهان که شباهت زیادی با شما دارد را پیدا می‌کند. 
این کار به یک سرگرمی جالب و خاص برای افراد تبدیل شده است. شما نیز می‌توانید یکبار آن را تجربه کنید و همزاد خود را در جهان بیابید. از جمله سایت هایی که این کار را انجام می‌دهند،  TwinStrangers.com  و ilooklikeyou.com است. اگر  تمایل دارید تا به عنوان یک سرگرمی  همزاد خود را پیدا کنید، به این سایت ها یک سری بزنید.

مطلب مفید بود؟
71
14
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی