تهران

12 بازی فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده برای دورهمی‌ها

بازی دسته جمعی برای دورهمی
در دید و بازدیدهای خانوادگی و دورهی‌های دوستانه یکی از کارهایی که می‌تواند شور و نشاط همراه داشته باشد، بازی‌های دسته جمعی است. با انجام این بازی‌ها می‌توانید مدت زمانی از روزمرگی‌ فاصله بگیرید و خاطره خوبی بسازید. در این مقاله در تیجور 12 بازی هیجان انگیز و آسان را معرفی کرده‌ایم. همراه ما باشید.

12 بازی فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده برای دورهمی‌ها

معمولا روزهای تعطیلات نوروز که دور هم جمع می‌شویم یکی از لذت بخش‌ترین کارها، بازی‌های دوستانه، دسته جمعی و خانوادگی است که کمی از این روزمرگی‌ها دور شویم و شور و نشاط را به جمع برگردانیم و آن روز را به یکی از خاطره انگیزترین روزهای سال خود تبدیل کنیم. 
در این مقاله قصد داریم شما را با چندین بازی پرطرفدار خانوادگی آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بازی دسته جمعی
12 بازی فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده برای دورهمی‌ها

1. بازی نقاش نابینا برای دورهمی‌ها

در بازی نقش نابینا افراد به گروه‌های دو نفره تقسیم بندی می‌شوند و اعضای هر گروه پشت یه یکدیگر می‌نشینند. در هر گروه نفر اول کاغذ را بر روی پشت نفر دوم می‌گذارد و یک تصویر بر روی کاغذ می‌کشد و نفر دوم هم بر روی کاغذ سفیدی که در دست دارد با حدس‌های خود نقاشی که نفر اول دارد می‌کشد را دوباره بر روی کاغذ می‌کشد. در آخر نقاشی‌های هر گروه را با یکدیگر مقایسه می‌کنید و هر گروه که نقاشی‌هایش بیشتر شبیه به یکدیگر بودند برنده می‌شوند.

بازی های جالب در خانه
نقاش نابینا

2. بازی چشمک مرگ برای دورهمی‌ها

با توجه به تعداد شرکت کنندگان کارت‌های سفیدی تهیه کنید سپس بر روی دو تا از کارت‌ها کلمه کارآگاه و قاتل و بر روی دیگر کارت‌ها، کلمه مقتول را بنویسید. در پایان کارت‌ها را به هم بریزید و به هر نفر یک کارت دهید. در اینجا کاراگاه خود را به بقیه معرفی می‌کند اما نقش بقیه مشخص نمی‌شود. قاتل به صورت پنهانی به بقیه چشمک می‌زند و با چشمک قاتل، قربانی‌ها می‌میرند. در این زمان کاراگاه باید قاتل را شناسایی کند. زمانی که قاتل شناسایی شد، نقش کارآگاه به او واگذار می‌شود و کارت‌ها دوباره به صورت تصادفی مابین افراد پخش می‌شود.

بازی های دورهمی ترسناک در خانه
بازی چشمک مرگ

3. بازی صندلی موزیکال برای دورهمی‌ها

این بازی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌ها می‌باشد که خیلی از شماها با آن خاطره دارید. این بازی را می‌توانید در دورهمی‌های خانوادگی با افراد بزرگسال نیز انجام دهید و از آن لذت ببرید. در این بازی یک صندلی کمتر از تعداد شرکت کنندگان به صورت دایره‌ای می‌چینید. به عنوان مثال اگر 10 نفر هستید 9 صندلی را به صورت دایره‌ای دور هم بچینید و بعد یک آهنگ را پخش کنید. در زمان پخش شدن آهنگ افراد دور صندلی می‌چرخند و بعد زمانی که آهنگ قطع شد باید هر نفر روی یک صندلی بنشیند. شخصی که موفق به نشستن نشود بازنده است و از بازی بیرون می‌رود و یک صندلی را حذف می‌کنید. حال به همین روال چند بار دیگر بازی را تکرار می‌کنید تا تنها یک نفر برنده باقی بماند.

بازی های جالب در خانه
صندلی موزیکال

4. بازی نخند برای دورهمی‌ها

این بازی هیجان انگیز به این صورت است که افراد به صورت دایره‌ای کنار یکدیگر می‌نشینند و به صورت‌های کنار دستی خود نگاه می‌کنند. با حرکات چهره باید فرد مقابل خود را بخندانید و تنها فردی که در پایان باقی می‌ماند برنده این بازی می‌شود.

5. بازی دروغ یا حقیقت برای دورهمی‌ها

در این بازی هر نفر دو حقیقت و یک دروغ را در مورد خود در نظر می‌گیرد. سپس افراد به شکل گرد دور یکدیگر می‌نشینند و هر شخص حقیقت و دروغ خود را می‌گوید و شخص مقابل باید حدس بزند که کدام حقیقت و کدام دوغ است. اگر شخص درست حدس بزند بازی با او ادامه پیدا می‌کند اما اگر اشتباه حدس بزند از بازی حذف می‌شود و بازی آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا تنها یک نفر باقی بماند.

بازی های کلامی بزرگسالان
بازی دروغ یا حقیقت

6. بازی پانتومیم در دورهی‌ها

یکی از شادترین و ساده‌ترین بازی‌های گروهی، بازی پانتومیم است. احتمالا زیاد نیاز به معرفی از این بازی نیست اما در این بازی افراد به به دو گروه دو نفره تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید چندین جمله را داخل یک ظرف بریزید و از آن‌ها بردارید و یا یک کلمه را گروه مقابل برای گروه دیگر تعیین کند و شخص برای هم گروهی‌های خود آن را با پانتومیم بازی کند تا هم گروهی آن بتواند، آن کلمه را حدس بزند. گروهی که بتواند بیشترین حدس را بزند برنده این بازی است. البته به جای کلمه می‌توانید از ضرب المثل هم استفاده کنید و بازی را هیجانی‌تر کنید.

بازی پانتومیم
بازی پانتومیم

7. بازی مافیا برای دورهمی‌ها

در این بازی افراد به دو دسته اصلی مافیا و شهروندان تقسیم می‌شوند. سپس با توجه به تعداد افراد، شهروندان نقش‌های پزشک و پلیس را به صورت مخفیانه بازی می‌کنند. 
در دوره اول کارت‌ها توسط حاکم بین افراد پخش می‌شود و نقش‌ها مشخص می‌شوند، اما نباید شخص دیگری از نقش شما با خبر شود. 
پس از پخش شدن کارت‌ها و فهمیدن نقش خود، حاکم اعلام می‌کند که همه افراد هم دیگر را ببینند و بعد اعلام می‌کند که شب شده است و افراد باید چشم‌هایشان را ببندند. با اعلام حاکم، مافیا چشم‌هایشان را باز می‌کنند و یکدگیر را می‌شناسند و تصمیم به حذف یک نفر در روز می‌گیرند. البته این کار را بدون صحبت و تنها با انجام حرکات دست باید به یکدیگر بفهمانند تا شهروندان متوجه نقش آن‌ها نشوند. هنگامی که روز می‌شود افراد باید بایستند و شخصی را مورد هدف قرار دهند. در پایان، فردی که بیشترین رای را بیاورد از خود دفاع می‌کند و همگی به خواب نیم روزی می‌روند و چشم‌هایشان را می‌بندند و رای گیری توسط حاکم انجام می‌شود. در پایان نیم روز حاکم شهردار را از خواب بیدار می‌کند و از او می‌پرسد که میخواهد کسی را حذف کند و یا رای را ملقا اعلام کند. سپس دوباره روز می‌شود اگر شهردار بازی را ملقا نکرده باشد شخص مورد نظر از بازی حذف می‌شود و اگر شخصی را هم شهروند اعلام کرده باشد آن هم از بازی حذف می‌شود. سپس دوباره شب می‌شود و افراد به خواب می‌روند. 
این روند آنقدر تکرار می‌شود تا تعداد افراد شهر یا مافیا بیشتر از گروه دیگر شود. گروهی که تعداد افرادش بیشتر مانده باشد برنده است.

بازی مافیا
بازی مافیا

8. بازی اسم و فامیل برای دورهمی‌ها

در این بازی هر شرکت کننده یک کاغذ و خودکار در دست می‌گیرد و همگی نام دسته‌های مختلف مانند اسم، فامیل، ماشین، کشور، شهر، خودرو، اشیاء و...  را به صورت عمودی روی یک برگه می‌نویسند. سپس یک شخص از حروف الفبا یک حرف را انتخاب می‌کند و همگی شرکت کنندگان با توجه به آن هر یک از دسته‌ها را پر می‌کند. به عنوان مثال اگر حرف الف انتخاب شده بود همگی دسته‌ها را باید با حرف الف (اسم: امیر) پر کنید. شخصی که زودتر تمام ستون‌ها را پر کرد می‌گوید استپ و همگی از نوشتن دست می‌کشند. در پایان همگی نوشته‌هایشان را اعلام می‌کنند و به خود امتیاز 10، 5 و صفر می‌دهند. 

بازی اسم و فامیل
بازی اسم و فامیل

9. بازی با توپ دو نفره برای دورهمی‌ها

شما در محیط‌های باز می‌توانید فوتبال به صورت پنالتی بازی کنید و هر که بیشتر گل بزند برنده است و یا با استفاده از توپ والیبال با یکدیگر بازی کنید و کسی که توپ را به تعداد زیاد نتواند بزند و بر روی زمین بیوفتد بازنده است. 

10. بازی دوز برای دورهمی‌ها

دوز یکی از بازی‌های ساده و سرگرم کننده است که تنها با یک قلم و خودکار می‌توانید آن را به صورت دو نفره انجام دهید. برای انجام این بازی بر روی کاغذ جدولی سه در سه بکشید و یک نفر بر روی یک محل دایره و شخص دیگر، در محل دیگه ضربدر را می‌کشد. هر کسی که بتواند به صورت افقی، عمودی و یا اوریب شکل‌های خود را پر کند برنده این بازی است. البته احتمال مساوی شدن هم وجود دارد.

بازی خانگی دو نفره
بازی دوز

11. بازی دسته جمعی والیبال در طبیعت 

شما در طبیعت می‌توانید با اعضای خانواده والیبال بازی کنید تنها نیاز است که به دو دسته تقسیم شوید و یک تور هم ما بین خود بگذارید هر تیم که بتواند بیشتر توپ در زمین تیم مقابل بزند برنده است.

بازی های دسته جمعی در طبیعت
عنوان

12. بازی جعبه رو خالی کن برای دورهمی‌ها

سبدی کم عمق و سبک تهیه کند و چند توپ را داخل آن قرار دهید. سبد را به یک کمربند وصل کنید. شرکت کنندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند. بازیکنان هر دسته باید کمربند را به خود ببندند و با تکان دادن خود توپ‌ها را از سبد خارج کنند. البته در طول بازی نمی‌توانید خم شوید و یا از دست استفاده کنید. زمانی که توپ‌ها خالی شد باید هم تیمی فرد هم همین کار را تکرار کند و بعد تیم مقابل نیز همین کارها را انجام می‌دهد. هر تیمی که این کار را زودتر انجام داد برنده است.

مطلب مفید بود؟
27
23
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی