تهران

چگونه پوست چرب را پاکسازی کنیم

روش های پاکسازی پوست چرب
ایجاد جوش ها، آکنه ها و منافذ باز پوست از مشکلاتی هستند که افراد دارای پوست چرب با آنها مواجهه اند. پاکسازی پوست با استفاده از روش های مختلف می تواند به کاهش چربی اضافی پوست منجر شده و در نهایت از بروز مشکلات پوستی جلوگیری نماید. در ادامه با بیان روشهای پاکسازی پوست چرب با ما همراه باشید.

روش های پاکسازی پوست چرب

افراد با پوست چرب به دلیل داشتن جوش و آکنه از نوع پوست خود ناراضی هستند ولی با این وجود پوستهای چرب مزیت بزرگی دارند و آن این است که نسبت به انواع دیگر پوست کمتر دچار چین و چروک می شوند یا حداقل روند چروک شدن پوست در این نوع پوست کندتر است. 
با استفاده از روش های مختلف پاکسازی می توان چربی اضافی موجود در پوستهای چرب را کنترل و مدیریت کرد و میزان ترشح چربی پوست را به حد نرمال رساند. در ادامه روش هایی را به منظور پاکسازی پوستهای چرب برای استفاده شما عزیزان خواهیم آورد.

پاکسازی پوست چرب
پاکسازی پوست چرب


مراحل پاکسازی پوست چرب


شست و شوی صورت

شست و شو ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین روش به منظور پاکسازی پوستهای چرب است. برای پاکسازی صورت از چربی های اضافه و هم چنین آلودگی های محیطی روزانه دوبار صورت خود را با استفاده از صابون های فوم یا شوینده هایی که به شکل کرم یا لوسیونی برای این منظور تولید شده اند شست و شو دهید. 
هم چنین به منظور پاکسازی صورت خود همواره بعد از انجام فعالیتهایی که منجر به تعریق می شوند مانند ورزش و فعالیتهای بدنی دیگر صورت خود را بشویید زیرا عرق می تواند منجر به تحریک پوست شده که در نتیجه آن نوع خاصی از آکنه بنام آکنه مکانیکی ایجاد می شود.

شست و شوی پوست چرب
شست و شوی پوست چرب


استفاده از تونر

استفاده از یک محلول جمع کننده مانند تونر می تواند به کنترل چربی پوست کمک کند. بویژه تونرهای مخصوص پوست چرب بسیار مناسب هستند. تونرها باعث از بین رفتن چربی اضافی پوست شده و موقتا منافذ باز پوست را می بندند.
روش استفاده از تونرها به این صورت است که مقداری پنبه را به تونر آغشته کرده و از آن برای پاکسازی صورت و گردن استفاده می کنید. بهتر است این عمل را بعد از شست و شوی صورت و قبل از استفاده کردن از مرطوب کننده انجام دهید.

تونر برای پوست چرب
استفاده از تونرها برای پاکسازی پوست


استفاده از محصولات مراقبت از پوست بر پایه آب

برای اینکه به چربی پوست خود نیافزایید باید از محصولات مراقبت از پوستی که فاقد چربی هستند استفاده نمایید. بویژه محصولاتی مانند مرطوب کننده، کرم پودر، ضد آفتاب و سایر لوازم آرایشی مورد استفاده بایستی جزء محصولات فاقد چربی و مخصوص پوست های چرب باشند.
بکاربردن محصولات فاقد چربی در افراد با پوست چرب، انسداد منافذ پوست را کاهش داده و مانع بروز کمدون های AKA می گردد و به همین سبب احتمال بروز آکنه روی پوست را کاهش می دهند. محصولات تولید شده بر پایه آب بهترین گزینه برای پوستهای چرب محسوب می شوند. در تولید محصولات مراقبت بر پایه آب از ژل استفاده می کنند که هیچ باقی مانده سنگینی روی پوست برجای نمی گذارد.

لایه برداری پوستهای چرب

نباید پوستهای چرب بیش از اندازه لایه برداری شوند. انجام بی رویه این کار می تواند منجر به خشکی پوست شده و در نتیجه به تولید چربی بیشتر منتهی شود. استفاده کردن از اسکراب می تواند برای لایه برداری پوستهای چرب گزینه مناسبی باشد، با اسکراب هم چنین آلودگی های موجود روی پوست نیز از بین خواهند رفت.
لایه بردارهای زغالی عملکرد بهتری دارند چون علاوه بر امر پاکسازی پوست، باعث از بین رفتن آلودگی های پوست نیز می شوند. 
دفعات لایه برداری برای انواع مختلف پوست متفاوت است اگر پوست حساسی دارید لایه برداری در حد هفته ای یکبار کافی است ولی اگر پوست شما نرمال، چرب یا مختلط است می توانید این کار را هفته ای دو الی سه بار انجام دهید.

لایه برداری پوست چرب
استفاده از لایه بردارها برای پاکسازی پوست چرب


استفاده منظم از لایه بردارها

افراد با پوست چرب باید از داروهای درمانی برای آکنه و محصولات لایه بردار استفاده کنند چون استفاده از آنها باعث کاهش چربی اضافی پوست و بهبود ظاهر منافذ باز و بزرگ پوست می گردد. 
رتینوئیدهای موضعی و اسید سالیسیلیک از گزینه های مناسب دیگر برای کاهش منافذ باز و بزرگ پوست محسوب می شوند. چنانچه پوست شما دارای آکنه نمی باشد، می توانید با استفاده از محصولات لایه بردار منافذ باز پوست خود را درمان کنید.


استفاده از سرم و روغن در هوای گرم و خشک

برای حفظ میزان رطوبت و چربی پوست در آب و هوای گرم و خشک بهتر است از روغن و سرم استفاده کنید و تونرها نیز می توانند برای بسته نگه داشتن منافذ باز پوست گزینه مناسبی باشند.
روغن و سرم می تواند فرایند نفس کشیدن پوست را تسهیل نماید. بهتر است برای جذب بیشتر و بهتر روغن و سرم قبل از استفاده از آنها از تونر برای پاکسازی پوست استفاده نمایید. عدم انجام این کار و استفاده از سرم و روغن بدون پاکسازی تنها افزودن روغن روی چربی های قبلی پوست است.


سخن پایانی

فرایند پاکسازی پوست چرب با روش های ذکر شده می تواند چربی موجود در پوست شما را کاهش داده و پوستی شاداب و لطیف برای شما فراهم سازد. امروزه نیز محصولات پاکسازی متنوعی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به نوع و جنس پوست خود محصول مناسب پوست خود را انتخاب نمایید.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی