تهران

چگونه سیاهی دور لب را برطرف کنیم

تیرگی دور دهان
یکی از موانع زیبایی از دست دادن شفافیت پوست و تغییر رنگ آن می باشد که در این میان سیاهی دور لب و اطراف چشم بسیار آزاردهنده است. در این مقاله تیجور به دلایل و راه های درمان تیرگی دور لب و پشت لب می پردازیم ، با ما همراه باشید.

رفع سیاهی دور لب

رنگ پوست و شفافیت پوست صورت از مهم ترین موارد زیبایی محسوب می شود که اگر مدت کوتاهی مراقبت از آن را فراموش کنیم این ظرافت و زیبایی از بین می رود. در موارد زیادی خانم ها و آقایان گرفتار مشکل سیاهی دور لب و سیاهی دور چشم می باشند و راه های متعددی را برای درمان این مشکل امتحان می کنند. همیشه برای حل هر مشکل باید دلیل آن را بررسی نماییم تا بهترین راهکار را پیدا کنیم. در ادامه قصد داریم به دلایل سیاهی دور لب، سیاهی پشت لب، درمان تیرگی اطراف لب و حتی روش رفع سیاهی لب ها بپردازیم.

درمان تیرگی دور لب
درمان تیرگی دور لب

  دلایل سیاهی دور لب 

حتما بارها با خود گفته اید یا از دیگران شنیده اید که سیاهی دور لب نشانه چیست و دلیل این معضل چه می باشد. سیاهی دور لب در خانم ها بیشتر نمود پیدا می کند و برای آن می توان دلایلی از قبیل مشکلات هورمونی، مصرف قرص ضد بارداری، مصرف داروهای تیروئید و افسردگی باشد. علاوه بر موارد ذکر شده باید به اشعه های مضر آفتاب نیز اشاره نمود که یکی از اصلی ترین عوامل تیرگی و تغییر رنگ پوست می باشد. برای حل مشکل سیاهی دور لب راهکارهای مختلفی در طب سنتی و پزشکی نوین ارائه شده است که در ادامه به تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

درمان تیرگی اطراف لب
درمان تیرگی اطراف لب

درمان تیرگی اطراف لب 

همان طور که در بخش قبل ذکر شد روش های مختلفی برای درمان تیرگی اطراف لب وجود دارد. یکی از روش های همیشگی استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب، کرم روشن کننده و لوسیون های ضد لک می باشد که در طولانی مدت، نتایج مثبتی خواهید گرفت، البته نکته مهمی که باید رعایت شود این است که مصرف این موارد تحت نظر پزشک متخصص باشد. از دیگر روش های درمان تیرگی اطراف لب می توان به پماد و ماسک های مختلف اشاره نمود، برای مثال ترکیب لیمو و عسل یک ماسک درمان تیرگی دور لب می باشد که تاثیر بالایی در رفع این مشکل دارد فقط این ترکیب را که به نسبت مساوی از هر دو مواد است باید به مدت 15 الی بیست دقیقه بر روی نواحی تیره دور لب باقی بماند. یکی دیگر از مواد مفید برای رفع تیرگی دور لب سیب زمینی است که می توانید آب آن را بگیرید و بر روی این نواحی تیره بمالید. علاوه بر کرم و پماد برای سیاهی پشت لب روش های پزشکی از قبیل لایه برداری یا پیلینگ نیز امروزه مورد استقبال قرار گرفته است که با پوسته پوسته شدن لایه های مرده و تیره پشت لب از بین می روند و پوست شاداب نمایان می شود. 

رفع سیاهی لب
رفع سیاهی لب

علت و رفع سیاهی لب 

علاوه بر تیرگی و لکه های درو لب در مواردی که بیشتر مشاهده می شود لب ها تیره و کبود می شوند. علاوه بر رنگدانه و ملانین که نقش تعیین کننده رنگ لب را دارند دلایل دیگری نیز برای سیاهی لب وجود دارد. بیماریهای قلبی، ریوی، آسم، کم خونی های شدید، آفتاب، مصرف سیگار و قلیان را می توان از علت های سیاهی لب برشمرد. اما پس از ذکر دلایل باید به فکر رفع سیاهی لب باشیم، برای رفع سیاهی لب می توان از اسکراب ها و لایه بردارهای تجویزی توسط پزشک متخصص استفاده نمود؛ همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب و بالم لب برای رفع تیرگی لب می توانند موثر باشند. علاوه بر این موارد درمان سیاهی لب با طب سنتی نیز بسیار رایج و پرطرفدار می باشد که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

اسکراب خانگی عسل و شکر : برای تهیه این اسکراب یک قاشق چایخوری شکر را با همین مقدار عسل مخلوط کنید و به آرامی بر روی لبتان بمالید و پس از چند دقیقه با آب گرم شستشو دهید؛ دقت نمایید که لایه برداری لب را در هفته ای یک بار انجام دهید تا پوست حساس لب آسیب نبیند.

روغن بادام : روغن بادام یکی از روغن های مفید برای نرم کردن لب ها و افزایش جریان خون در آن ها می باشد که با ماساژ آن عروق لب تحریک می شوند و به علت جریان خون رنگ سرخ و صورتی به خود می گیرند. 

نوشیدن آب زیاد : آب زیاد تاثیر زیادی در شادابی و سرزندگی پوست صورت و لب دارد پس از این روش ساده و ارزان غافل نشوید.

لیمو برای رفع سیاهی دور لب : لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد قابلیت لایه برداری و از بین بردن پوست مرده را دارد. اما باید دقت کنید که هنگام استفاده از ماسک لیمو بر روی لب یا صورتتان زخم یا تبخالی وجود نداشته باشد که دچار سوزش، التهاب و تحریک نشوید. 

 

مطلب مفید بود؟
87
22
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی