تهران

چگونه از اصل بودن لوازم آرایش خود مطمئن شویم ؟

تشخیص لوازم آرایش اصل
چون محصولات آرایشی و بهداشتی مستقیما با پوست ما در تماس هستند ، اطمینان حاصل کردن از اصل یا تقلبی بودن آنها بسیار اهمیت دارد . تشخیص تقلبی بودن برخی لوازم آرایش کار دشواری است . با این حال بازم راه هایی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک می کنند .

متاسفانه نمونه های مشابه و تقلبی بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار وجود دارد . به طوری که گاهی شناسایی و تشخیص اصل یا تقلبی بودن آنها دشوار است . محصولات تقلبی به پوست ما آسیب جدی و جبران ناپذیری از جمله انواع حساسیت ها ، آلرژی ها ، خشکی ، قرمزی یا حتی زخم های متعددی روی پوست وارد می کنند . به همین دلیل خرید لوازم آرایشی اصل بسیار اهمیت دارد . پس چگونه از اصل بودن لوازم آرایشی و بهداشتی خود مطمئن شویم ؟! امروزه برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی چنان حرفه ای ساخته می شوند که برای تشخیص اصل بودن یا نبودن آنها باید به اسناد و کدهای بهداشتی کارخانه ها مراجعه کرد . به هر حال راه هایی وجود دارد که می توان اصل یا تقلبی بودن محصولات را تشخیص داد .

 

تشخیص اصل بودن لوازم آرایش
راه های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش

تشخیص اصل بودن لوازم آرایش

اولین و ساده ترین اقدام این است که برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی خود به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید . برخی فروشگاه ها تسترهایی را به شما می دهند تا کیفیت محصولات را تست کنید . اما این تسترها ممکن است با محصولی که در اختیار شما قرار می دهند ، یکی نباشند . چنان چه قصد دارید خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید ، از سایت هایی خرید کنید که نماد اعتبار و اطمینان الکترونیکی دارند .

 

بارکد درج شده روی محصولات
بارکد درج شده روی محصولات و لوازم آرایش اصل


همه ی محصولات دارای لیبل و بارکد مشخصی هستند . بارکدها اطلاعات بسیاری در مورد محصول در اختیار شما قرار می دهند . بارکد از یکسری اعداد تشکیل شده است که از چپ به راست نمایانگر کشور تولید کننده ، شرکت سازنده ، کد محصول و در نهایت کد کنترل می باشد . با بررسی دقیق این بارکدها در می یابید که این محصول از کشور مورد نظر است یا خیر ؟ برخی محصولات کد QR دارند . با نصب کردن نرم افزارهای مخصوص خواندن بارکد کالا روی موبایل خود می توانید اطلاعات دقیق کالا را دریافته و بررسی کنید و اصل یا قلبی بودن محصول مورد نظر را تشخیص دهید . بهتر است بدانید تمام محصولاتی که از راه های قانونی به کشور وارد می شوند دارای لیبل وزارت بهداشت می باشند . بنابراین می توانید کد محصول را به شماره نوشته روی آن ارسال کنید و از این طریق از اصل بودن آن مطمئن شوید .

 

لوازم آرایش اصل و تقلبی
نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل و تقلبی

معمولا محصولات آمریکایی و اروپایی مثل کرم پودر ، ریمل و رژلب اصل قیمت های بالایی دارند . لوازم آرایش و بهداشتی اصل به دلار یا یورو از کشورهای دیگر خریداری می شوند . سپس هزینه های مالیات و گمرک به آنها اضافه می گردد . به همین دلیل قیمت آنها بالا می رود . پس اگر به فروشگاهی رفتید که قیمت آنها پایین بود ، به هیچ وجه به آنها اعتماد نکنید . اما از طرفی برخی محصولات قیمت پایینی دارند ، چون در کشور مبدا نیز ارزان قیمت هستند .


فروشگاه هایی که تخفیف زیادی روی محصولات خود می گذارد ، در واقع می خواهند از شر محصولات مانده در فروشگاه خلاص شوند . اغلب این محصولات یا اصل نمی باشند و یا تاریخ انقضای آنها رو به پایان است .


ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید ، محصولات مورد نظر خود را از طریق سایت های معتبر بررسی کنید . به شکل ظاهری آنها توجه کنید و عکس نمونه ی اصل آن را موقع خرید ، همراه خود داشته باشید . محصولات تقلبی معمولا از نظر رنگ ، نوع بسته بندی ، سایز ، نوع فونت و برجستگی نوشته های روی محصول ، جنس و ... با اصل آن تفاوت دارند . با یک مقایسه ی ساده می توانید اصل یا تقلبی بودن آنها را تشخیص دهید . در صورتی که امکان بررسی کیفیت محصول وجود دارد ، از نظر کیفیتی نیز آن را بررسی کنید .

 

با خواندن مطالب بالا دریافتید که انتخاب لوازم آرایش اصل چقدر مهم است . امیدواریم راهکارهایی که در این بخش از سایت تیجور برای خرید لوازم آرایش اصل به شما ارائه دادیم ، راهنمایی خوبی موقع خرید شما باشند .

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی