تهران

با تکنیک ماساژ صورت جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه کنید

طرز ماساژ پوست صورت
ماساژ صورت یکی از عوامل مهم در زیبایی و جوانسازی پوست به شمار می‌رود. از جمله فواید ماساژ دادن صورت می‌توان به درمان چین و چروک پوست‌، رفع خط خنده و حجم دهی به گونه‌ها اشاره کرد. جالب است که بدانید با آموزش ماساژ صورت می‌توانید خود به تنهایی این کار را به بهترین نحو انجام دهید و نتیجه را ببینید.

با تکنیک ماساژ صورت، جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه کنید

ماساژ صورت یکی از عوامل مهم در زیبایی و جوانسازی پوست می‌باشد. البته گفتنی است ماساژ صحیح پوست صورت خواص و فواید بی‌شماری دارد به همین علت روش صحیح ماساژ صورت را در ادامه به شما آموزش می‌دهیم تا ضمن رفع چروک‌های صورت، پوستی شاداب‌تر داشته باشید.

آموزش ماساژ صورت
ماساژ صورت و جوانسازی پوست

آموزش ماساژ صورت

با توجه به تصاویر، انگشتان خود را در قسمت‌های مشخص شده قرار دهید و صورت خود را ماساژ دهید. 
نقطه 1: در این قسمت گوشه داخلی چشم را با فشار متقارن از هر دو طرف ماساژ دهید. 
نقطه 2: در این قسمت فقط لبه بیرونی، لبه داخلی و وسط ابرو را با فشار متقارن در هر دو ابرو به صورت همزمان ماساژ دهید. 
نقطه 3: شما باید با نوک انگشتان خود به مدت یک دقیقه بین ابروهای خود را ماساژ دهید. این ماساژ برای رفع گرفتگی‌ها، عفونت‌ها و اختلالات روحی از جمله افسرگی مناسب می‌باشد.
نقطه 4: در این مرحله نیم سانت پایین‌تر از پلک پایین چشم را باید ماساژ دهید. توجه داشته باشید به طور همزمان باید در هر دو چشم فشار را وارد کنید.

آموزش ماساژ صورت
نقاطی که باید ماساژ داده شوند
آموزش ماساژ صورت
آموزش کشیدن انگشت‌ها بر روی صورت هنگام ماساژ

فواید ماساژ صورت

  • تحریک جریان خون
  • کاهش چین و چروک ریز و عمقی پوست 
  • کاهش تنش و استرس 
  • ریلکس شدن عضلات چشم و صورت 
  • پوست نرم تر و با قوام تر 
  • تسکین دردهای ناحیه صورت و سر دردها

نکته: پیش از اینکه شروع به ماساژ صورت کنید ابتدا آرایش خود را پاک کنید و اگر صورت شما دچار زخم یا آکنه است از ماساژ دادن صورت خودداری کنید.

فواید ماساژ صورت
فواید ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

برای بهبود درد و خستگی می‌توانید چند سانتی‌متر پایین‌تر از پلک پایین چشم خود را ماساژ دهید. در این روش انگشتان خود را بر روی قسمت گفته شده در زیر هر دو چشم بگذارید، سپس با کمی فشار صورت خود را ماساژ دهید.

 آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی
آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی

آموزش ماساژ صورت برای آرامش

اغلب خانم‌ها تصور می‌کنند که برای جلوگیری از آلوده شدن پوست صورت نباید دست‌ها را در طولانی مدت به صورت خود بزنند. به همین علت بیشتر خانم‌ها آرایش خود را با پدهای مخصوص و دستمال‌های مرطوب آرایشی پاک می‌کنند. اما این مطلب کاملا اشتباه می‌باشد و شما می‌توانید از انگشتان خود برای آرامش و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. در نتیجه بهتر است با استفاده از انگشتان خود انرژی را به پوست صورت خود منتقل کنید تا تاثیرات انرژی و ذهن مثبت را بر روی پوست خود تجربه کنید.

آموزش ماساژ صورت برای آرامش
آموزش ماساژ صورت برای آرامش

در ادامه مراحل انجام اینکار را مرحله به مرحله توضیح دادیم که باید به ترتیب آن‌ها را انجام دهید:
1. ابتدا هر ده انگشت را بر روی پیشانی و نزدیک به ابروها بگذارید، سپس انگشتان را به آرامی به سمت بالا حرکت دهید تا به محل رویش موها برسید. 
نکته: فشار را تا حدی وارد کنید که احساس ناراحتی نکنید و این کار را 5 بار تکرار کنید.

2. ابروها را با استفاده از انگشت‌های اشاره و شست به آرامی نیشگون بگیرید. در هر بار انجام با چهار حرکت امتداد ابروها را از داخل به سمت بیرون نیشگون بگیرید. 
نکته: این حرکت برای کمتر کردن درد سردرد مناسب می‌باشد. این حرکت را هم 5 بار تکرار کنید. 

3. در این مرحله با استفاده از انگشت سوم هر دو دست شقیقه‌های کنار چشم را برای چند ثانیه ماساژ دهید. پس از آن با استفاده از همان انگشت‌ها هاله زیر چشم را به سمت استخوان بینی ماساژ دهید. حال فضای میانی ابرو و بالای چشم را خلاف جهتی که زیر چشم را ماساژ داید حرکت کنید و ماساژ دهید. 
در واقع اگر به مراحل دقت کنید دور تا دور چشم خود یک شکل بیضوی را می‌کشید. 
نکته: از نقطه شروع ماساژ تا پایان ماساژ نباید انگشتهای خود را از روی پوست بردارید زیرا اینکار باید مداوم و به آرامی انجام شود.

آموزش ماساژ صورت برای آرامش
ماساژ شقیقه و اطراف چشم

4. هنگامی که مرحله 3 را به اتمام رساندید حال وقت آن است که انگشتان را بر روی شقیقه بگذارید و آن‌ها را به سمت گردن خود بکشید. 
نکته: این حرکت باعث می‌شود مایعات زیر پوست جریان روانتر و ملایم‌تری داشته باشند. اگر زیر چشم‌ها پف می‌کند و یا آب جمع می‌شود این ماساژ بسیار مناسب است.

5. در این مرحله با استفاده از انگشت سوم هر دو دست ناحیه زیر گوش را با حرکات دایره‌ای تا چانه و فک ماساژ دهید. 
نکته: می‌توانید این حرکت را تا زمانی که احساس آرامش در ناحیه فک کنید ادامه دهید.

6. ابتدا انگشت اشاره و انگشت کناری آن را به شکل V انگلیسی کنید سپس انگشت اشاره را بالایی لب و دیگری را پایین لب بگذارید و به سمت چپ و راست صورت به شکل لبخند حرکت دهید. 
نکته: این حرکت را 5 بار تکرار کنید و فشار را به آرامی وارد کنید.

آموزش ماساژ صورت برای آرامش
ماساژ خط لبخند 

7. در این مرحله کف دست چپ را بر روی پایین گردن و بالای سینه قرار دهید، سپس به آرامی به سمت چانه حرکت کنید. بعد از آن با استفاده از کف دست راست سمت دیگر ناحیه بالای سینه و پایین گردن را ماساژ دهید. 
نکته: این حرکت را 5 بار تکرار کنید.

8. در نهایت باید پوست صورت و سر را هم ماساژ دهید. برای اینکار نباید فشار زیادی به پوست سر و صورت وارد کنید. توجه داشته باشید برای ماساژ سر انگشتان را از محل رویش تا پشت سر ادامه دهید.

9. برای حس آرامش بیشتر، هر دو دست خود را بر روی گونه‌های صورت گذاشته و چند نفس آرام و عمیق بکشید. با هر بار بازدم افکار منفی و مزاحم را بیرون بزنید.

آموزش ماساژ صورت برای آرامش
احساس آرامش بیشتر با نفس های عمیق در پایان ماساژ

آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

اگر گونه‌هایی بدون برجستگی دارید و علاقه‌ای هم به جراحی‌های زیبایی ندارید می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر این کار را انجام دهید.
ابتدا قبل از انجام ماساژ صورت برای گونه گذاری، نکات زیر را در نظر داشته باشید که این نکات عبارتند از: 

  1. صبح ها پس از اینکه مسواک زدید، دهان را تا حد ممکن باز کنید و سر را به سمت عقب خم کنید. حال فک پایین خود را ببندید به گونه‌ای که کششی در ناحیه فک پایین احساس کنید. پس از اینکه دهان را بستید سر را دوباره رو به جلو بیاورید. سعی کنید این کار را 15 تا 20 بار تکرار کنید. 
  2. لب‌ها را ببندید و لپ‌ها را باد کنید. سپس با استفاده از انگشت اشاره و کناری آن گونه‌ها را 10 بار به سمت بیرون و 10 بار به سمت داخل ماساژ دهید.
آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری
آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

حال وقت آن است که صورت را ماساژ دهید. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا لب‌ها را غنچه کنید و گونه‌ها را بکشید و لبخند بزنید. پس از آن انگشت دست را کنار لب بگذارید و به سمت بالای گونه بکشید. توجه داشته باشید باید 20 ثانیه این پوزیشن را حفظ کنید. 
  • دهان خود را بسته نگه دارید و گونه‌ها را تا حد ممکن باد کنید. این حرکت را تا 45 ثانیه ادامه دهید. توجه داشته باشید هوا را به آرامی به بیرون بازدم کنید.
  • در این مرحله لب‌ها را به شکل O انگلیسی کنید و لبخند بزنید. سپس انگشتان را بالای گونه قرار داده و به سمت پایین بکشید. این کار را 30 ثانیه تکرار کنید. 
آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری
افزایش حجم گونه با حرکات کششی صورت
  • ابتدا روی یک صندلی تخت بنشینید، سپس لب‌ها را غنچه کرده و آن‌ها را به سمت بیرون بکشید. این کار را در هر دو طرف صورت انجام دهید و تا یک دقیقه تکرار کنید. برای نتیجه گیری بهتر این کار را سه بار در روز تکرار کنید.
  • دهان را تا جایی که ممکن است محکم ببندید و در همان لحظه لبخند عریض بزنید و این پوزیشن را 10 ثانیه حفظ کنید. سپس گوشه‌های لب را تا جایی که امکان دارد به سمت بالا بکشید. این حرکت را دو بار و هر بار سه ست در روز انجام دهید
آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری
آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

کلاژن پروتئینی می‌باشد که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود. در اصل کلاژن بیشترین پروتئین در بدن شخص می‌باشد. اما کلاژن در اثر افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. با این حال می‌توانید با ماساژ پوست صورت این کلاژن را حفظ کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ماساژ صورت برای کلاژن سازی
ماساژ صورت برای کلاژن سازی

1. ابتدا دست و صورت خود را بشویید:

هر وقت که میخواهید صورت را ماساژ دهید ابتدا باید دست و صورت را بشویید و همه مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید. 

2. انتخاب روغن مناسب ماساژ صورت:

نکته مهمی که در ماساژ صورت وجود دارد، سرخوردن دست روی پوست می‌باشد که می‌توانید با استفاده از کمی روغن و یا کنسانتره انگشتان را به راحتی و آرامی رو پوست صورت خود حرکت دهید و همینطور می‌توانید مطمئن شوید روی لایه آخر پوست نیز هم تاثیر می‌گذارید. برای این کار می‌توانید مقداری از محلول مناسب پوست را بر روی کف دست بزنید و بر روی یکدیگر بمالید تا مواد به صورت مساوی به پوست صورت برسد.

ماساژ صورت برای کلاژن سازی
استفاده از روغن مناسب برای ماساژ صورت 

3. فشاری ملایم بر روی پوست وارد کنید:

شما باید فشار کافی را بر روی پوست وارد کنید تا عضلات را در زیر پوست تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین باید هنگام ماساژ جوری فشار را وارد کنید که به غیر از پوست صورت عضلات زیرین آن را هم درگیر کنید. همچنین توجه داشته باشید که نباید خیلی فشار وارد کنید و خشن با پوست رفتار نکنید.

4. ماساژ را از ناحیه لنف آغاز کنید:

برای این کار انگشتان خود را بر روی غده‌های لنفاوی که در زیر گوش قرار دارند قرار داده و تا گردن خود انگشتان را حرکت دهید. همچنین می‌توانید با حرکات دایره‌ای این کار را انجام دهید و از ناحیه زیر گوش حرکت کنید و به سمت پایین گلو بروید و تا خط فک باز گردید. 
نکته: این مرحله باعث می‌شود پف و تورمی که در این ناحیه احساس می‌کنید از بین برود. 

5. ماساژ دوطرف صورت:

در این مرحله باید با استفاده از حرکات دورانی هر دو طرف صورت خود را ماساژ دهید. برای این کار باید از قسمت پایینی صورت شروع و به قسمت بالایی صورت حرکت کنید. توجه داشته باشید که حتما باید ماساژ را از پایین به بالا انجام دهید و خلاف این کار را نکنید. با این ماساژ پوست افتاده به سمت بالا کشیده می‌شود و از حالت افتادگی خارج می‌شود و یا از افتادگی پوست در آینده جلوگیری می‌شود.

نکته: این کار را دو تا سه دقیقه تکرار کنید. 

ماساژ صورت برای کلاژن سازی
جلوگیری از افتادگی پوست در ماساژ کلاژن

6. خط پیشانی را از بین ببرید:

در این مرحله باید خط پیشانی را از بین ببرید. برای این کار باید انگشتان را بین ابروها قرار دهید و به آرامی فشار دهید و به سمت پیشانی حرکت دهید. حتما توجه کنید این کار را باید از سمت پایین به بالا انجام دهید زیرا این کار موجب می‌شود پوست در مسیر صحیحی صاف شود. 

7. ماساژ دور چشم:

در این مرحله باید اطراف چشم‌های خود را ماساژ دهید. برای این کار باید توجه داشته باشید که این قسمت یکی از حساس‌ترین و شکننده‌ترین قسمت‌های پوست صورت می‌باشد که باید با لطافت با آن برخورد کنید. حال انگشتان را در دو طرف بینی خود قرار داده و به سمت شقیقه‌ها بروید. این کار باعث می‌شود افتادگی و پف زیر چشم از بین برود و ناحیه اطراف چشم شاداب‌تر شود.

8. ماساژ قفسه سینه و گردن:

در مرحله آخر باید به سراغ گردن و قفسه سینه خود بروید. برای این کار باید ماساژ را از قفسه سینه خود شروع کنید و به سمت گردن و خط فک بروید. این کار باعث می‌شود سیستم لنفاوی دوباره فعال شود و خطوط ظریف این ناحیه از بین بروند

ماساژ صورت برای کلاژن سازی
ماساژ صورت برای کلاژن سازی

ماساژ صورت برای رفع خط خنده

حضور خط خنده در گوشه دهان و در کنار بینی می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما زندگی شاد و پر از خنده‌ای را سپری کرده‌اید اما گاهی اوقات همین خط خنده می‌تواند بر روی صورت شما تبدیل به چروک شود و صورت را مسن‌تر نشان دهد. برای از بین بردن خط لبخند روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از این روش‌ها ماساژ صورت برای از بین بردن خط خنده می‌باشد. می‌توانید برای از بین بردن خط لبخند مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ماساژ صورت برای رفع خط خنده
ماساژ صورت برای رفع خط خنده

1. تمرین مقاومت پوستی در برابر خنده:

با استفاده از یوگای صورت می‌توانید عضلات صورت را تقویت کنید. در نتیجه صورتی جوان‌تر و عاری از چین و چروک داشته باشید. برای این کار گوشه‌های لب خود را با انگشت اشاره بگیرید و به سمت اطراف صورت بکشید و بعد دهان را ببندید به صورتی که فشاری در آن ناحیه ایجاد شود. در این پوزیشن 5 تا 10 ثانیه صبر کنید و سپس آن را رها کنید. این کار را 10 تا 25 بار در روز تکرار کنید.

2. نفس عمیق:

در این مرحله برای رفع خط خنده و تقویت عضلات صورت، نفسی عمیق بکشید و هوا را داخل دهان خود نگه دارید به صورتی که دهان شما همانند بالن بزرگ شود. پس از آن هوا را از یک گونه به گونه دیگر هدایت کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

3. لبخند بزرگ:

شما با لبخند زدن به صورت کامل می‌توانید ماهیچه‌های صورت خود را تقویت کنید و خطوط خنده را از بین ببرید. برای این کار دندان‌ها را به یکدیگر بچسبانید و شروع به لبخند زدن کنید. در این پوزیشن 10 ثانیه بمانید و استراحت کنید. این کار را 10 تا 20 بار در روز تکرار کنید.

4. بالا کشیدن گونه‌ها:

در مرحله آخر برای از بین بردن خط لبخند باید گونه‌های خود را بالا بکشید. برای انجام این کار باید کف دست خود را به صورت صاف و مورب بر روی گونه‌های خود بگذارید و به سمت بالا بکشید تا برخی از دندان‌ها مشخص شوند. سپس گوشه‌های لب را بکشید و در این پوزیشن 30 ثانیه بمانید و رها کنید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

ماساژ صورت برای رفع خط خنده
بالاکشیدن گونه ها و رفع خط خنده 

روش ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی

اگرچه با افزایش سن شل شدن و افتادگی پوست امری طبیعی می‌باشد اما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی این روند را کاهش دهید و از افتادگی پوست خود جلوگیری کنید زیرا پوستی زیبا و جوان اعتماد به نفس فرد را بالا میبرد و شادابی را به شما هدیه می‌دهد.

روش ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی
ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی

ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست را به ترتیب زیر انجام دهید: 

1. ماساژ گوشه‌های دهان:

برای این کار ابتدا انگشتان را به صورت دورانی در اطراف دهان حرکت دهید و به صورت بالا حرکت کنید. 

2. ماساژ گونه:

در این مرحله با استفاده از انگشتان خود فشاری ملایم را بر روی گونه و استخوان گونه خود ایجاد کنید و با حرکات دایره‌ای به سمت لبه صورت حرکت کنید و سپس به عقب باز گردید. 

3. ماساژ اطراف چشم:

در این مرحله انگشتان خود را بر روی گیجگاه خود قرار داده و با استقاده از حرکات دایره‌ای به سمت مرکز پیشانی حرکت کنید و دوباره به سمت گیجگاه بروید. بعد از آن با استفاده از نوک انگشتان خود به صورت دورانی دور چشم حرکت کنید. 

4. ماساژ بینی:

توجه فرمایید این مرحله برای از بین بردن چین و چروک پیشانی بسیار مناسب است. در این مرحله دستان را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار داده و انگشتان را بر روی پیشانی و بالای ابرو قرار بگذارید و به سمت بالا حرکت کنید تا به محل رویش موها برسید. 

5. ماساژ خط اخم:

در این مرحله انگشتان خود را به صورت افقی بر روی خط اخم قرار دهید. سپس آن‌ها را به آرامی به سمت جلو و عقب حرکت دهید.

روش ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی
ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی

بهترین روغن برای ماساژ صورت

روغن‌های زیر بهترین روغن‌ها برای ماساژ صورت می‌باشند که عبارتند از: 

بهترین روغن برای ماساژ صورت
روغن‌های مناسب ماساژ صورت 

طریقه ماساژ صورت با روغن آرگان

روغن آرگان یکی از بهترین و پر خاصیت‌ترین روغن‌ها برای پوست صورت می‌باشد. از خواص مهم این روغن می‌توان به جوان سازی پوست صورت، رفع التهاب بعد از اپیلاسیون، تقویت ریش آقایان، درمان چروک دور چشم، لایه برداری پوست صورت، درمان جوش و آکنه و...  اشاره کرد.
همچنین روغن آرگان حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب می‌باشد که برای افرادی که پوست خشکی دارند و از بیماری اگزما رنج می‌برند بسیار مفید است. می‌توانید کمی از این روغن را بر روی پوست صورت بمالید و با استفاده از انگشتان آن را بر روی صورت ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

طریقه ماساژ صورت با روغن آرگان
طریقه ماساژ صورت با روغن آرگان

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی