تهران

روغن آرگان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

آشنایی با روغن آرگان و کاربردهای آن
همه خانم ها و آقایان به زیبایی و سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند . شاید تا کنون هزینه های زیادی را صرف خرید محصولات متنوع جهت مراقبت و نگهداری از پوست و موی خود کرده باشید . در این میان استفاده از روغن آرگان گزینه خوبی است که بدون هیچ عوارضی مو پوست شما را تقویت می کند .

روغن آرگان حکم طلای مایع را دارد . برخی از افراد آن را اکسیری می دانند که فواید بسیاری برای بدن دارد . با استفاده از این روغن می توان بسیاری از مشکلات پوستی ، مو و بیماری های گوارشی را درمان نمود و از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد . روغن آرگان از مغز درون میوه درخت آرگان تهیه می شود . در مراکش درخت بومی به نام آرگان رشد می کند که ارتفاع آن به 8 متر هم می رسد . این درخت عمر زیادی دارد و وقتی که سی ساله شد میوه می دهد . حتی شرایط سخت آب و هوایی ، خشکی و گرما نمی تواند این درخت را از پای در بیاورد .

 

معرفی خواص روغن آرگان
روغن آرگان چه خواصی دارد ؟

روغن آرگان چه خواصی دارد ؟

روغنی که از میوه ی درخت آرگان تهیه می شود ، سرشار از آنتی اکسیدان ، ویتامین های A و C و E ، لینولئیک اسید ، امگا 6 و 9 و اسید چرب است . به همین دلیل است که روغن آرگان خواص بی نظیری دارد و در برابر اکسید شدن مقاومت می کند . روغن آرگان در صنعت آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد . از خواص روغن آرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. ضد التهاب است . 
  2.  اکزما را تسکین می دهد .
  3.  آکنه را بر طرف می کند . 
  4. وز مو را از بین می برد .
  5. مو خوره را درمان می کند .
  6. چربی پوست را تنظیم می کند . 
  7. روند رشد سلول های پوستی را بهبود می بخشد .
  8. موهای سالم و درخشانی را به شما هدیه می دهد . 
  9. جوان کننده است و چین و چروک را از بین می برد .
  10. به خاطر داشتن ویتامین A پوست و مو را تقویت می کند .
  11. به جای مرطوب کننده می توانید روغن آرگان استفاده کنید . 
  12. انواع بیماری های پوستی و آسیب دیدگی مو را درمان می کند . 
  13. ریزش مو را درمان می کند و باعث رشد مجدد موهایتان می شود .
  14. به جای نرم کننده بعد از شامپو کردن از روغن آرگان استفاده کنید .
  15. نمی گذارد که اشعه ماورای بنفش و نور خورشید به موهای شما آسیب بزند . 
  16. روغن آرگان حتی ناخن ها را تقویت می کند و از لایه لایه شدن و شکستن ناخن جلوگیری می کند .
  17. بخاطر ویتامین E و آنتی اکسیدانی که در ترکیبات خود دارد پوسته های خشک و شوره سر را درمان می کند .
  18. قبل از این که از سشوار استفاده کنید ، دو یا سه قطره روغن آرگان را روی کف دستتان بریزید و موهایتان را با آن ماساژ دهید . تا حرارت سشوار به آن آسیب نزند . 


آیا می توان روغن آرگان را به صورت خوراکی نیز مصرف کرد ؟

پاسخ این سوال مثبت است . شما می توانید هنگام آشپزی از روغن آرگان استفاده کنید . این روغن باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود ، تقویت کننده گوارش است ، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند .

 

استفاده از ماسک موی روغن آرگان
از روغن آرگان به عنوان ماسک مو استفاده کنیم .

 

چگونه از روغن آرگان به عنوان ماسک مو استفاده کنیم ؟

شب هنگام روغن آرگان را به عنوان ماسک مو به موهای خود برنید و به مدت 15 دقیقه ریشه ، ساقه ی مو و کف سرتان را با آن ماساژ دهید . این کار باعث می شود که مواد مغذی و تقویت کننده آن جذب موهایتان شود . در نهایت می توانید به آرامی بخوابید .

 

معرفی مضرات روغن آرگان
مضرات روغن آرگان چیست ؟


مضرات روغن آرگان چیست ؟

هر ماده ای ممکن است یکسری مضرات و عوارض جانبی داشته باشد . در این جا می خواهیم مضرات روغن آرگان را بررسی کنیم . برخی افراد ممکن است به روغن آرگان حساسیت یا آلرژی داشته باشند . یک فرضیه در مورد روغن آرگان وجود دارد که می گوید روغن آرگان به علت داشتن ماده توکوفرول ، زمان خونریزی را افزایش می دهد . بنابراین افرادی که دارای خون رقیقی هستند نباید از آن استفاده کنند . در هر صورت بهتر است قبل از استفاده هر ماده ای با پزشک خود مشورت کنید .


روغن آرگان اصل 100 درصد طبیعی بوده و هیچ گونه مواد افزودنی و نگه دارنده ندارد . این روغن را درون بطری های شیشه ای تیره رنگ می ریزند تا در اثر تابش نور برخی از خاصیت های خود را از دست ندهد . روغن را که تکان می دهید نباید آبکی و شل باشد . توجه داشته باشید که روغن آرگان اصل متعلق به مراکش است . قیمت روغن آرگان اصل کمی بالاست یعنی هر 50 میلی لیتر آن حدودا 120 الی 150 هزار تومان می باشد .
 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی