تهران

انواع سنگهای ماه تولد + عکس

شناخت انواع سنگهای ماه تولد
هر یک از ماههای تولد دارای سنگ مخصوص به خود بوده و همین ویژگی ها و خصوصیات مختلفی را در آنها تعریف می کند برای بسیاری شناخت و همراه داشتن سنگ ماه تولد اهمیت زیادی دارد. این مطلب شما را با انواع مختلف سنگهای ماه تولد و ویژگیهای هر کدام آشنا می کند.

انواع سنگهای ماه تولد

در میان برخی از افراد وابستگی خاصی نسبت به سنگ ماه تولد وجود دارد این طرز تفکر ناشی از یک تفکر قدیمی و باستانی است، اغلب این افراد سعی می کنند در موقع خرید زیورآلات و بدلیجات این موضوع را مدنظر داشته باشند.
سنگ و سمبل هر یک از ماه های تولد کدامند؟ آیا موقع خرید زیورآلات به نوع سنگ و اینکه با ماه تولد شما هماهنگ باشد توجه می کنید؟ هر یک از ماه ها دارای سنگ و سمبل خاصی هستند و این سنگهای ماه تولد می توانند به عنوان راهی برای مرتبط کردن سنگ ماه تولد با جواهراتتان باشند. هر یک از ماههای تولد سنگ خاصی را به عنوان سمبل خود معرفی می کنند که هر کدام از اینها بنا به اعتقادات کهن پیشنیان و نتایج علمی، خواص و ویژگیهای منحصر به فردی دارند. مطلب پیش رو به شناخت انواع سنگهای تولد به همراه تصاویر و بیان ویژگیهای آنها خواهد پرداخت.

سنگهای ماه تولد
سنگهای ماه تولد


سنگ های ماه تولد به تفکیک ماهها


سنگ تولد فروردین ماه

برای هر کدام از ماهها تنها یک سنگ خاص وجود ندارد و چندین سنگ به عنوان سمبل آن ماه شناخته می شوند. سنگ های متولدین فروردین ماه، سنگ های جاسپر، عقیق سرخ، گارنت، الماس و یاقوت قرمز هستند که هر یک از این سنگها خود از ویژگیها و خواص متفاوتی برخوردارند که در ادامه به صورت کلی به بیان ویژگیهای آنها می پردازیم:


سنگ جاسپر

سنگ جاسپر رنگهای متنوعی دارد و بنا به اعتقادات باستانی، دارای خاصیت درمانی نیز هست و باعث افزایش قدرت دفاعی در بدن می گردد. هم چنین مصریان باستان سنگ جاسپر را به همراه مردگان خود دفن می کردند چون معتقد بودند این سنگ مردگان را از عذاب محفوظ نگه می دارد. سنگ جاسپر به عنوان اولین و شناخته شده ترین سنگ ماه تولد برای فروردین ماهی ها شناخته می شود.

سنگ جاسپر، سنگ ماه تولد فروردین
سنگ جاسپر، سنگ ماه تولد فروردین


سنگ یاقوت سرخ

از سنگ یاقوت سرخ به عنوان یک سنگ خوش یمن یاد می شود، این سنگ هم چنین جزء یکی از سنگهای زینتی زیبا که ارزش بالایی نیز دارد محسوب می گردد. خواص ویژه این سنگ، آنرا از سنگهای دیگر فروردین ماهی متمایز می کند. یاقوت سرخ، طبق اعتقادات کهن موجب افزایش سلامتی، کسب ثروت و به دست آوردن موفقیت در انجام کارها می گردد. به هیمن جهت توصیه می کنند که متولیدن فروردین ماه این سنگ را همراه خود داشته باشند.

سنگهای ماه تولد
یاقوت سرخ، سنگ زیبای ماه تولد فروردین


سنگ الماس

الماس یکی از قیمتی ترین و زیباترین سنگهای موجود در طبیعت است. این سنگ خاص موجب افزایش اعتماد به نفس شده و به تقویت حس شکست ناپذیری در انسان منجر می شود. این سنگ زیبا و درخشان، دارای خواص تصفیه کنندگی بوده و در کارکرد بهتر کلیه ها و مثانه تاثیر مثبتی می گذارد.

الماس، سنگ گرانبها و درخشان فروردین ماهی ها
الماس، سنگ گرانبها و درخشان فروردین ماهی ها


سنگ متولدین اردیبهشت

مالاکیت، زمرد، کوارتز، عقیق و آمتیست از سنگهای ماه تولد اردیبهشتی ها هستند. این سنگها نیز هر کدام رنگ ها و خصوصیات متفاوتی دارند.

سنگ زمرد

سنگ زمرد یکی از شناخته شده ترین سنگهای متولدین ماه میانه بهار است. از این سنگ از زمانهای دور به عنوان یک سنگ با خواص درمانی یاد می کردند. تعادل بخشیدن به جسم و روح عمده ترین خاصیت زمرد شناخته می شود. هم چنین سنگ زمرد روی تیروئید و تصلب شرائین اثر گذار بوده و باعث بهبود روند درمان در بیماریهایی مانند پارکینسون و صرع می شود. کنترل فشار خون و بیماری قلبی نیز از خواص دیگر ذکر شده برای سنگ زمرد هستند. افزایش تمرکز نیز جزء ویژگی های این سنگ محسوب می شود.

سنگهای ماه تولد
سنگ زیبای زمرد


سنگ مالاکیت

سنگ مرمر سبز یا مالاکیت یک سنگ معدنی به رنگ سبز است که به عنوان یکی از سنگهای متولدین اردیبهشت ماه مطرح است. مرمر سبز نیز ویژگیها و خواص زیادی دارد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: کمک به خواب راحت کودک، کمک به دفع نویزهای خطرناک حاصل از تجهیزات الکترونیکی، محافظت از بیماریهای معده.

سنگ ماه تولد
سنگ ماه تولد زیبای مالاکیت


سنگ متولدین خرداد 

سنگهای مروارید، آکومارین، کهربا، سنگ ماه و درکوهی از سنگهای متولدین خرداد ماه می باشند.

سنگ مروارید

مروارید را می توان به عنوان سنگ اختصاصی برای متولدین خرداد ماه دانست. به این سنگ داروی جادویی نیز گفته می شود. داشتن تاثیر مثبت روی اعصاب و کلیه عضلات، برطرف کردن بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم، افزایش نیروی حیات و ضد اضطراب بودن از جمله ویژگیهای سنگ مروارید است.

مروارید سنگ زیبای متولدین خرداد ماه
مروارید سنگ زیبای متولدین خرداد ماه


سنگ آکومارین

سنگ آکومارین دارای رنگ آبی اقیانوسی است و آکومارین خود نیز به معنی دریاست. در ایران آکومارین به سنگ یاقوت کبود معروفیت دارد و از زمانهای قدیم به عنوان نمادی از جوانی، امید و سلامتی شناخته می شود. آرام بخش بودن نیز از خصوصیات ویژه این سنگ می باشد.

سنگ ماه تولد
سنگ زیبای آکومارین


سنگ متولدین تیر

سنگ های توپاز، اوپال، سیترین، سنگ ماه، زمرد و یاقوت سرخ از سنگهای متولدین خرداد ماه هستند که هر کدام رنگهای متنوع و ویژگیهای خاصی دارند.


سنگ توپاز

توپاز واژه سانسکریتی بوده و به معنای آتش می باشد. توپاز سنگی حدودا قیمتی و نیمه قیمتی است که از زیبایی منحصربفردی برخوردار بوده و بنا به اعتقادات نمادی از عشق و محبت است.

سنگهای ماه تولد
سنگ زیبای توپاز


سنگ اوپال

سنگ اوپال یک سنگ قیمتی با جلوه ای نیمه شفاف است و اغلب رنگهای موجود آن سفید، رزگلد و مشکی می باشد. از ویژگیهای این سنگ تولد تیر ماهی ها، می توان به افزایش میزان خلاقیت و حافظه، تنظیم سوخت و ساز بدن، افزایش نیروی بدن برای مقابله با بیماریها اشاره نمود.

سنگهای ماه تولد
سنگ ماه تولد اوپال


سنگهای متولدین مرداد ماه


سنگ چشم گربه ای

سنگی خوش رنگ بوده و نیمه قیمتی می باشد. ایجاد آرامش و مقابله با استرس و هم چنین محافظت از افراد در برابر چشم زخم از ویژگیهای عمده این سنگ ماه تولد است.

سنگهای ماه تولد
سنگ زیبای چشم گربه ای


سنگ زبرجد

سنگ ماه تولد زبرجد باعث نیرو بخشیدن به قلب شده و روند گردش خون را بهبود می دهد. موثر برای بیماریهای اعضای داخلی بدن می باشد. سنگ پریدوت یا زبرجد باعث ایجاد بصیرت شده و بر اندوه و ناراحتی غلبه می کند.

سنگ ماه تولد
سنگ زیبای زبرجد


سنگ تولد متولدین شهریور

لاجورد و یاقوت سنگهای متولدین شهریور ماه هستند. 

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد اغلب به رنگ آبی است. یکی از سنگهای معروف و شناخته شده متولدین شهریور ماه محسوب می شود. از آن به عنوان سنگ ارمنی نیز یاد می کنند و از این سنگ برای ساخت انواع مختلف زیورآلات استفاده می شود. بنابر اعتقادات قدیمی این سنگ تسکین دهنده سردرد است، هم چنین باورهایی در مورد مفید بودن این سنگ برای درمان فشار خون بالا نیز وجود دارد.

سنگ ماه تولد
سنگ ماه تولد زیبای لاجورد


سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود را می توان به عنوان سنگ مخصوص متولدین شهریور ماه دانست. سنگ یاقوت کبود خواص درمانی و شفا بخشی داشته و اثرگذاری مطلوبی روی سلول های ناخن، پوست و مو دارد. این سنگ سبب جلوگیری از ریزش مو شده و به بهبود سیستم عصبی کمک می کند. هم چنین خاصیت کاهش درد را دارد و روی بیماریهای مزمنی مانند روماتیسم و نقرس اثرات مثبتی می گذارد. در درمان سرگیجه و جلوگیری از خونریزی زخم ها نیز کاربرد دارد. 

سنگ ماه تولد یاقوت کبود
سنگ ماه تولد یاقوت کبود


سنگ تولد متولدین مهر

سنگهای متولدین مهر ماه سنگهایی مانند مرجان، یشم، کوارتز و الماس هستند. که با سنگهای برخی از ماههای ذکر شده در بالا شباهت دارند و خصوصیات برخی از آنها قبلا ذکر شده است. 

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز جزء سنگهای معدنی بوده که از چند سنگ رنگی ساخته شده است. کوارتز از قدیم جزء سنگهای استفاده شده در ساخت زیورآلات و جواهرات است که امروزه در صنعت نیز کاربرد زیادی دارد.

سنگهای ماه تولد
سنگ ماه تولد کوارتز


سنگ یشم یا جید

این سنگ نیز از سنگهای متولدین مهر ماه است که با نام جید نیز شناخته می شود که دارای ساختاری زیبا و ویژگیهایی خاص است و از زمانهای کهن مورد توجه بوده است.

سنگهای ماه تولد
سنگ زیبای یشم


سنگ تولد متولدین آبان 

آبان نیز دارای سنگهای ماه تولد متعددی است که سنگهای توپاز، سیترین، تورمالین و گارنت از اصلی ترین آنها هستند.

سنگ سیترین

نام سیترین برگرفته از کلمه ای فرانسوی به معنای لیمو است که از طیف رنگی لیمویی تا قهوه ای سوخته برخوردار است. از این سنگ از زمانهای دور در صنایعی مختلف از جمله زیورآلات استفاده می شده است. از ویژگیهای این سنگ می توان به دور کردن افسردگی، عصبانیت و نگرانی ها، افزایش سوخت و ساز بدن، دور کردن افکار بد اشاره کرد.

سنگهای ماه تولد
سیترین سنگ ماه تولد متولدین آبان ماه


سنگ اولد متولدین آذر ماه


سنگ فیروزه

سنگ فیروزه سنگ ماه تولد آذر ماهی هاست. این سنگ شناخته شده، به عنوان سنگ حامی نیز یاد می شود. چون سنگ فیروزه بنابر باورهای قدیمی از سقوط جلوگیری می کند. معروف است که خلبانان و مهمانداران هواپیماها از آن در سفرهایشان استفاده می کنند. فیروزه در بهبود کارکرد کبد موثر بوده و باعث افزایش سوی چشم می شود. هم چنین این سنگ ضد افسردگی بوده و نشاط آور است و باعث فرونشانده شدن التهابات پوستی می گردد.

سنگ ماه تولد
سنگ فیروزه 


سنگ تولد متولدین دی


سنگ گارنت

سنگ گارنت معروفترین سنگ ماه تولد دی ماهی هاست. این سنگ به عنوان حامی مسافران دریایی است و کسانی که با کشتی سفر می کنند برای محافظت خود از آن استفاده می نمایند. در بهبود بیماریهای زنانه نقش دارد و در درمان اختلالات قاعدگی موثر است. 

سنگهای ماه تولد
گارنت، سنگ ماه تولد دی


سنگ تولد متولدین بهمن


سنگ آمیتیست

این سنگ نوعی سنگ کریستالی بنفش رنگ است که برای درمان اضطراب موثر عمل می کند. در افرادی که بدخواب هستند و مدام کابوس می بینند می تواند اثربخشی مثبتی داشته باشد. طبق باورهای قدیمی این سنگ باعث آرامش شده و از مسمومیت جلوگیری کرده و ایجاد سلامتی و خونسردی می کند بر همین اساس از آن در جنگ های قرون وسطایی استفاده زیادی می شده است.

آمیتیست، سنگ ماه تولد متولدین بهمن
آمیتیست، سنگ ماه تولد متولدین بهمن


سنگ تولد متولدین اسفند ماه


سنگ ماه

سنگ ماه سنگی با رنگ های مختلف است که معروفترین رنگهای آن شیری و سفید هستند. براساس باورهای موجود این سنگ هدیه ای از طرف ماه است. از ویژگیهای سنگ ماه تنظیم غدد هورمونی و تنظیم فعالیت آنهاست، هم چنین جلوگیری از حملات عصبی مانند میگرن و صرع نیز جزء خواص این سنگ محسوب می شوند. 

سنگهای ماه تولد
سنگ ماه سنگ متولدین اسفتد


سخن پایانی

از زمانهای دور قرار دادن سنگهای قیمتی روی زیورآلات و جواهرات رواج داشته و روی انگشترها، دستبندها و گردنبند و گوشواره ها از این سنگها استفاده می شده است. با توجه به بیان سنگهای ماه تولد برای متولدین هر ماه می توان در ساخت و سفارش انواع زیورآلات از آنها استفاده کرد و از فواید و خواص آن بهره مند شد. بویژه که به عنوان کادو می تواند بهترین ایده باشد.

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی