تهران

با روستای وردیج، روستای صخره‌های ارواح در تهران آشنا شوید

روستای وردیج واریش
در قسمت غربی‌ترین نقطه تهران محدوده منطقه 22، دو روستای بسیار زیبا و عجیب به نام وردیج واریش قرار دارد که به خاطر فرم ترسناک و جالب تپه‌های سنگی آن‌ها به روستای ارواح نیز معروف است. این دو روستا به علت آب و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد بسیار پرطرفدار است. همراه تیجور باشید.

با روستای وردیج، روستای صخره‌های ارواح در تهران آشنا شوید

روستای وردیج علاوه بر این که یکی از مکانهای دیدنی تهران است به عنوان بهترین مکان برای تفریح در تابستان نیز محسوب می‌شود. این روستای زیبا علاوه بر آن که شرایط آب و هوایی مطلوبی دارد جاذبه‌های زیادی را هم در خود جای داده است که همین امر موجب شده که این روستا به عنوان منطقه گردشگری در تهران انتخاب شود. به علت مدل خاص تپه‌های سنگی آن که در عکس‌ها مشاهده خواهید کرد، این روستا به روستای صخره‌های ارواح نیز معروف است.
روستای وردیج بسیاری از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده و به همین دلیل این روستا نسبت به روستاهای دیگر از ویژگی خاص‌تری برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم شما را با این روستای بکر و زیبا که معروف به روستای ارواح است آشنا کنیم.

عکس روستای وردیج
با روستای وردیج، روستای صخره‌های ارواح در تهران آشنا شوید

روستای وردیج تهران کجاست؟

وردیج نام یکی از بزرگ‌ترین روستاهای شمال غربی تهران است. این روستا یکی از قسمت‌های کن و سولقان و همچنین جزئی از منطقه 22 تهران محسوب می‌شود. روستای وردیج به دلیل نزدیکی به تهران و جاذبه‌های طبیعی همچون تپه‌ها و کوه‌هایی با اشکال عجیب و غریبی که دارد و همچنین آب و هوای مطلوب آن طرفداران زیادی در میان مردم پیدا کرده است.
اگر قصد رفتن به این روستای زیبا را دارید، از دو مسیر می‌توانید خود را به آنجا برسانید. اولین مسیر این است که از اتوبان تهران کرج وارد پمپ بنزین وردیج شوید و سپس به طرف خیابان اردستانی بروید. شما در این خیابان می‌توانید تابلوی روستای وردیج را مشاهده کنید. اگر مسیر این تابلو را ادامه دهید به روستا خواهید رسید.

روستای ارواح
نمای زیبا از روستای وردیج

دومین مسیری که شما را به این روستا می‌رساند این است که ابتدا شما به انتهای اتوبان همت بروید. سپس هنگامی که شهرک شهید باقری را گذراندید، دور برگردان را دور بزنید تا به بلوار پژوهش برسید. بعد از آن که وارد شهرک دانشگاه شریف شدید در خیابان اردستانی با تابلوی راهنمای روستای وردیج روبرو خواهید شد. اگر مسیر این تابلو را ادامه دهید به جاده‌ای کوهستانی می‌رسید. این جاده حدود 10 کیلومتر طول دارد که آسفالت شده است اما باید بدانید که این جاده کمی باریک و شیب تندی دارد به همین علت برای رانندگی در این مسیر باید دقت کافی داشته باشید و حوصله زیادی به خرج و همچنین برای رفتن به آنجا باید صبح و روشنایی روز را انتخاب کنید.

 روستای وردیج تهران کجاست
روستای وردیج 

تابلوی ورود افراد متفرقه ممنوع در وردیج

هنگامی که شما به ورودی روستای وردیج می‌رسید با تابلوی ورود افراد متفرقه ممنوع روبرو می‌شوید. با دیدن این تابلو ممکن است که شوکه شوید اما نگران نباشید زیرا افراد بومی برای جلوگیری از شلوغ شدن این روستا و آسیب دیدن باغ میوه‌ها از ورود غریبه‌ها جلوگیری می‌کنند. در حال حاضر شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگر اجازه ورود نمی‌دهند پس چرا باید تا آن جا برویم؟ در اینجا باید به شما بگویم که جاذبه‌های دیدنی روستای وردیج داخل روستا قرار ندارد بنابراین شما برای بازدید از این فضای زیبا نیازی به وارد شدن به روستا ندارید بنابراین جای نگرانی نیست و شما هیچ مزاحمتی برای مردم بومی روستا ایجاد نمی‌کنید.

عکس روستای وردیج
روستای وردیج و زیبایی‌های طبیعی آن

مکان‌های دیدنی روستای وردیج

در ادامه مکان‌های زیبای این روستا ار معرفی می‌کنیم.

قلعه قدیمی و آدمک های سنگی

روستای وردیج و روستای واریش هر دو در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در میان خود یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها را دارند. شما در میان این دو روستا سنگ‌های عجیب و غریبی را می‌توانید مشاهده کنید. اگر به این سنگ‌ها دقت کنید آدمک‌هایی را می‌بینید که در حال فریاد زدن هستند. در رابطه با این سنگ‌ها و صخره‌ها داستان‌‌های زیادی گفته شده و حتی در رابطه با آن‌ها خرافات زیادی هم وجود دارد. بعضی از مردم معتقدند که در این روستا در گذشته قلعه‌ای وجود داشته است که این آدمک‌های سنگی قسمتی از آن قلعه بودند که تا به حال به جای مانده‌اند. 
دسته دیگری از سنگ‌ها که در این مکان قرار گرفته‌اند به دلیل فرسایش در اثر بارش برف و باران به وجود آمده‌اند اما سوالی که در رابطه با این عجایب وجود دارد این است که چرا برف و باران تنها یک قسمت از این کوه را مورد فرسایش قرار داده است و قسمت‌های دیگر به طور طبیعی خود باقی مانده‌اند.
به طور کلی بازدید از این روستا بسیار لذت بخش است مخصوصا عکس‌های سلفی که در آنجا می‌توانید با این اشکال عجیب و غریب بگیرید بسیار لحظات شیرینی را برای شما رقم می‌زند.

نقشه روستای وردیج
قلعه قدیمی و آدمک‌های سنگی در روستای وردیج

امامزاده بی بی زرین قمر

امامزاده بی بی زرین قمر که در نزدیکی روستای وردیج و روستای واریش قرار گرفته است یکی از امامزاده‌هایی است که علاوه بر آن که پناهگاه کوهنوردان شده یکی از مکان‌های دیدنی و معروف این منطقه هم می‌باشد.
امامزاده بی بی زرین قمر در یک ساختمان که در آن دو تا اتاق قرار گرفته تشکیل شده که در یکی از این اتاق‌ها قبر بی بی زرین قمر و در دیگری آشپزخانه‌ای است که به صورت استراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد تعبیه شده است. افراد بومی در رابطه با این امامزاده هم داستان‌هایی را تعریف کرده‌اند.

اگر اهل کوهنوردی هستید و تصمیم به کوهنوردی و صخره نوردی در روستای وردیج را گرفتید، پس حتما باید مقاله معرفی مسیرهای کوهنوردی در تهران را هم حتما بخوانید.

عکس روستای وردیج
امامزاده بی بی زرین قمر

آبشار لت مال روستای وردیج تهران

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی که در نزدیکی روستای وردیج قرار گرفته است آبشار لت مال است. گفتنی است در این منطقه آب و هوای بسیار فوق‌العاده‌ می‌باشد.
لت به معنای سنگ و لت مال به معنای مالیده شدن آب بر روی سنگ‌های این آبشار است که موجب شده این سنگ‌ها صاف و صیقلی شوند. اگر به این آبشارها دقت کنید می‌توانید تا آبشار کوچک را مشاهده کنید. به همین دلیل به این آبشارها آبشار لت مال می‌گویند. در فصل زمستان و بهار رودخانه‌های فصلی جاری و موجب پر شدن آبشار لت مال می‌شوند. اگر قصد دارید به آبشار لت مال برسید باید حدود یک ساعت پیاده روی از جاده اصلی داشته باشید.

آبشار لت مال روستای وردیج
آبشار لت مال

بهترین زمان سفر به آبشار لت مال روستای وردیج

در این روستا بسیاری از درختان میوه‌ای همچون گیلاس و آلبالو قرار دارد. این درختان در فصل بهار شکوفه‌های رنگی می‌زنند. اگر قصد بازدید از این شکوفه‌ها را دارید باید در روزهای گرم تابستان به این روستا بیایید زیرا هنگامی که در تهران هوا بسیار گرم است در این روستا نسیم خنکی جریان پیدا می‌کند و موجب می‌شود که هوا در تابستان بسیار خنک باشد. البته باید بدانید که در این روستا و یا نزدیکی آن سوپرمارکت و یا رستوران وجود ندارد بنابراین بهتر است که به همراه خود لوازم و خوراکی‌های لازم را ببرید.

بهترین زمان سفر به روستای لت مال
بهترین زمان سفر به روستای لت مال

روستای وردیج واریش

روستای واریش یکی دیگر از مکان‌های دیدنی در تهران است که در شمال غرب پایتخت قرار دارد. شما اگر به روستای وردیج بروید و این مسیر را ادامه دهید به روستای واریش می‌رسید. روستای واریش نسبت به روستای وردیج سردتر است و دسترسی به آن در زمستان سخت‌تر می‌شود و در برخی از مواقع غیر ممکن است که بتوانید به این روستا بروید. تعداد خانواری که در روستای واریش قرارگرفتن به 40 خانوار می‌رسد که در زمستان تا 15 خانوار کاهش پیدا می‌کند.
افرادی که در روستای واریش زندگی می‌کنند به طبیعت و سرسبزی روستای خود بسیار اهمیت می‌دهند. بنابراین اگر قصد بازدید از این روستا را دارید باید به پاکیزگی و حفظ طبیعت این روستا اهمیت دهید زیرا حراست پاکیزگی این روستا بر عهده ساکنین آن جا می‌باشد.

روستای وردیج واریش
روستای وردیج واریش

روستای واریش بسیار سرسبزتر از روستای وردیج است. شما در این روستا می‌توانید انواع باغ‌های گیلاس، آلو، توت، زردآلو و شاتوت را مشاهده کنید. گفتنی است که این روستا منبع اصلی تامین کننده آب شرب روستا و همچنین باغ‌ها به شمار می‌آید.
این روستای زیبا و بکر تنها چهار کیلومتر با روستای وردیج فاصله دارد. بنابراین اگر به طبیعت گردی علاقه دارید می‌توانید بعد از بازدید از روستای وردیج به روستای واریش بروید. البته اگر شما در فصل تابستان به این روستا بروید می‌توانید میوه‌های طبیعی و خوشمزه این روستا را از مغازه میوه فروشی‌ها تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که برای وارد شدن به روستای واریش باید هزینه ورودی پرداخت کنید اما مبلغ ورودی به این روستا زیاد نیست.

مطلب مفید بود؟
2
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی