تهران

جاهای زیبا و دیدنی غرب تهران

جاهای زیبا و گردشگری غرب تهران
سلام. امروز میخواهیم سری به مناطق گردشگری غرب تهران بزنیم که در اوقات فراغت میتوانید از آنها دیدن کنید. باما همراه باشید.

مجموعه ورزشی انقلاب

این مجموعه بزرگترین مجموعه ورزشی تهران است که حدود 130هکتار مساحت دارد و امکانات متنوعی دارد و محدوده  خیابان سئول و بزرگراه نیایش قرار دارد.
ورزشگاه انقلاب با یک پیست زیبای پیاده روی, زمین های تنیس, استخر و امکانات گوناگون دیگر ورزشی, هم به عنوان یک مکان تفریحی وهم به عنوان محلی برای برگزاری اردوهای ورزشی تیم های ملی مورد استفاده قرار میگرد.
جالب است بدانید که ورزشگاه انقلاب تنها باشگاه ورزشی تهران است که امکاناتی برای گلف دارد. زمین های گلف ورزشگاه انقلاب باشش کیلومتر عرض و حدود 60هکتار چمن می باشد. 
ورزشگاه انقلاب حدود یک میلیون متر مربع وسعت دارد، نیمی از این مجموعه فضای سبز است و نیمی دیگر فضاهای رو باز و سرپوشیده ورزشی است.  این مجموعه از مهم‌ترین ورزشگاه‌های کشور می باشد
مجموعه ورزشی خانوادگی انقلاب کامل‌ترین تسهیلات را در رشته‌های گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، فوتبال، شنا، سونا، بدن‌سازی، ورزش‌های رزمی، ماهی‌گیری و ماشین‌سواری (کارتینگ) برای افراد و خانواده‌های اعضا ایجاد کرده‌است. 

مکان های دیدنی غرب تهران
مجموعه ورزشی انقلاب

 

پارک ارم و باغ وحش تهران

مجموعه پارک ارم با 70هکتار وسعت در پنج کلیومتری غرب شهر تهران در کنار بزرگراه تهران -کرج واقع شده و دارای شهربازی و محل های تفریحی متنوعی برای کودکان و نوجوانان است.
دریاچه پارک با 8هکتار وسعت دارای امکانات قایقرانی است که برای مسابقات قایقرانی واسکی روی آب نیز مورد استفاده قرار می گرد. باغ وحش تهران قبلا در مرکز تهران قرار داشت اکنون به زمینی در حدود 45هزار متر مربع در ابتدای بزرگراه تهران کرج جنب پارک ارم منتقل شده است و بیش از 390حیوان و پرنده درقفس های مختلف آن نگه داری می شوند. 

باغ وحش ارم در حال حاضر بیش از دو دهه عمر داشته و از باغ وحش قبلی تهران، به غیر از حیوانات زنده دو یادگاری دیگر نیز به این باغ وحش منتقل گردیده است. در گذشته دو مجسمه شیر روبروی درب ورودی باغ وحش قبلی قرار داشتند. ظاهر این دو شیر به گونه ای بود که گویی در حال فریاد زدن به سوی پارک ملت هستند. در حال حاضر این دو شیر سنگی روبروی درب باغ وحش یعنی در مسیر ورود و خروج نصب شده اند که جلوه بسیار زیبایی را به باغ وحش بخشیده اند.

یکی از نکات جالب درباره باغ وحش ارم، مسیر بازدید از حیوانات است. جالب است بدانید که مسیر بازدید از حیوانات به شکلی طراحی شده است که در هنگام ورودی تا خروج شما در یک مسیر خاص می توانید از کلیه حیوانات بازدید نمایید. در نهایت، شما به سهولت قادر خواهید بود که از همان مسیر ورودی خارج شوید.

اگرچه طراحی این مسیر واقعا حرف ندارد، اما همچنان توصیه می شود که از همان اول کار نقشه باغ وحش را از قسمت اطلاعات کنار درب ورودی دریافت نمایید. همراه داشتن این نقشه باعث می گردد که هیچ بخشی از قلم نیفتد.

مکان های دیدنی غرب تهران
پارک ارم و باغ وحش ارم

 
پل معلق آسمان

پل معلق آسمان  در آبان ماه سال 1397 افتتاح شد، این پل پس از پل معلق در مشکین شهر اردبیل دومین پل معلق کشور به حساب می آید و علاقه مندان می توانند از آن بازدید نمایند.

این پل 280 متر  طول دارد و ارتفاع آن 65 متر می باشد. 200 نفر ظرفیت دارد که می توانند بطور همزمان از روی پل، طبیعت شمال تهران و زیبایی جنوب تهران را مشاهده کنند.

این پارک به صورت 24 ساعته باز است، اما امکان بازدید از پل معلق تنها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 19 فراهم است، بنابراین پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید.

 

مکان های دیدنی غرب تهران
پل معلق آسمان

 

مطلب مفید بود؟
6
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی