تهران

چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

استفاده از لوسیون بدن
اگر پوست بدن شما هم خشک است و این خشکی با ورود به فصل پاییز و زمستان نیز بیشتر شده و باعث سوزش، خارش و قرمزی پوستتان می‌شود ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از انواع لوسیون‌های بدن و صورت استفاده کنید. با تیجور همراه باشید تا با روش درمان خشکی پوست با لوسیون بدن و طرز استفاده صحیح از آن آشنا شوید.

چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

جنس پوست بعضی از افراد بسیار خشک است که در بسیاری از مواقع علاوه بر پوست صورت، پوست بدن این افراد هم خشک است که باعث بروز مشکلات بسیاری مانند سوزش و خارش پوست می‌شوند. یکی از راه‌های درمان این خشکی استفاده از لوسیون بدن است. لوسیون پمادی موضعی برای سطح پوست است. همچنین یکی از روش‌های زیبایی و مراقبت از پوست نیز محسوب می‌شود. لوسیون با مرطوب کننده دو محصول متفاوت با کارایی‌های متفاوت می‌باشد. لوسیون برخلاف کرم و ژل‌ها نفوذ بالاتری دارد. 

در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این محصول، همراه تیجور باشید:

لوسیون بدن
لوسیون مناسب بدن

لوسیون چیست؟ 

لوسیون که به زبان فرانسوی به آن lotion گفته می‌شود اصطلاحا یک پماد موضعی است که برای مرطوب کردن بر روی پوست استفاده می‌شود. این محصول از ترکیب روغن و آب تهیه شده و معمولا چربی بسیار کمی دارد. لوسیون برای از بین بردن مشکلات پوستی بسیار مفید است و تاثیرات خوبی بر روی پوست می‌گذارد. لوسیون برای درمان جای جوش، آکنه و محافظت از پوست در برابر آفتاب و دریافت برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین E مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوسیون‌ها بافتی نرم و هیدراته بر روی پوست ایجاد می‌کنند. عطر کمتری دارند و برای درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوسیون پوست را مرطوب نموده و برای پوست‌های خشک مخصوصا پوست‌های بسیار خشک گزینه مناسبی است. گفتنی است بسیاری از لوسیون‌ها از نظر ویژگی و کاربرد دقیقا در مقابل مرطوب کننده ها قرار دارند.

لوسیون بدن چیست
لوسیون چیست؟

کاربرد استفاده از لوسیون

با گذشت زمان و بالا رفتن سن تولید مواد چرب مورد نیاز پوست کاهش پیدا می‌کند و بر روی پوست لایه‌ای خشک ایجاد می‌شود. همچنین برخی از بیماری‌ها هم مانند کم کاری تیرویید، درماتیت اتوپیک، دیابت و بیماری‌های مربوط به کلیه نیز باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شوند. این عارضه پوستی در آب و هوای زمستانی و خشک بیشتر خود را نشان می‌دهد. 
افرادی که این مشکل را دارند می‌توانند برای بهبود از لوسیون‌های دست و بدن استفاده کنند. توجه فرمایید لوسیون‌های حمام پوست را مرطوب کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این درحالی است که لوسیون‌های معمولی به پوست بدن حس جوانی و طراوت هم می‌بخشند.

بهترین لوسیون بدن
کاربرد لوسیون بدن چیست

فواید استفاده از لوسیون پوست

  • آبرسانی به پوست:

اشخاصی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و یا پوستی خشک دارند استفاده از لوسیون موجب آبرسانی به پوست بدن آن‌ها می‌شود و به دلیل استفاده کم چربی در ترکیبات آن، تعریق نخواهد داشت.

  • رفع خشکی پوست:

ممکن است گاهی اوقات افرادی که دارای پوست‌های معمولی و چرب هستند، برخی از قسمت‌های پوستشان مانند آرنج و زانوها خشک شود که می‌توانند از لوسیون برای از بین بردن این خشکی‌ها استفاده کنند. 

 

لوسیون بدن معطر
مرطوب کننده صورت و بدن

لوسیون موجب درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود. همچنین لوسیون‌هایی که دارای اسکراب هستند موجب پاکسازی و لایه برداری پوست بدن نیز می‌شوند. 

  • رفع پینه پوست:

برخی از افراد پوست کف پاهایشان و یا دیگر قسمت‌های بدنشان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد. این افراد با استفاده از لوسیون بدن می‌توانند پینه و خشکی را از بین ببرند.

  • یجاد آرامش و بوی خوش:

اگر پوست شما شاداب و سلامت است و به هیچ عنوان نیاز به مرطوب کننده‌ ندارد می‌توانید برای آرامش، شادابی و درخشندگی پوست خود از لوسیون‌هایی با بوی خوش استفاده کنید.

 

بهترین لوسیون خوشبو کننده بدن
فواید استفاده از لوسیون بدن

ترکیبات لوسیون بدن

  • ویتامینC: موجب درمان چین و چروک پوست می‌شود. 
  • ویتامینE: این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی می‌باشد که برای از بین بردن التهاب پوست استفاده می‌شود. 
  • کرودامول: این ماده برای نرم کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • روغن مورینگا: روغن مورینگا برای پوست بسیار مفید است و دارای خواص نرم کنندگی بسیار بالایی است. منشا این گیاه در آفریقا می‌باشد. 
  • اولئیک اسید: این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث نرم شدن و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.
نحوه استفاده از لوسیون بدن
ترکیبات استفاده شده در لوسیون

نحوه استفاده از لوسیون بدن

ابتدا پوست خود را با شوینده‌های مناسب پوست خود بشویید و به مدت 10 دقیقه دوش بگیرید. توجه فرمایید بهتر است از آب ولرم برای شست و شوی بدن خود استفاده کنید. بعد لوسیون را بر کف دست ریخته و با دست‌ها پوست نواحی مختلف بدن خود را ماساژ دهید و 5 دقیقه صبر کنید تا لوسیون جذب پوست بدن شود.

لوسیون خوشبو کننده بدن
نحوه استفاده از لوسیون بدن

طرز استفاده از لوسیون صورت

  1. ابتدا صورت خود را کاملا بشوئید.
  2. یک لایه از لوسیون را بر روی گونه خود بزنید، سپس با استفاده از انگشتان خود به صورت دایره وار لوسیون را بر روی صورت خود ماساژ دهید تا جذب پوست شود. 
  3. پس از گذشت 2 دقیقه یک دستمال را بردارید و داخل آب بزنید و پوست را به آرامی پاک کنید. این کار را تا زمانی که تمام لوسیون از پوست پاک شود انجام دهید و بعد صورت را با آب کاملا شستشو دهید تا لوسیون‌های باقی مانده از روی پوست از بین برود.
نحوه استفاده از لوسیون بدن
نحوه استفاده از لوسیون‌ها

انتخاب لوسیون مطابق با پوست خود

  • لوسیون مخصوص پوست چرب:

افرادی که پوست چربی دارند به جای لوسیون باید از ژل‌های سبک بر پایه‌ی آب استفاده کنند زیرا این ژل‌ها زودتر از لوسیون‌ها جذب پوست می‌شود و برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند. (توجه فرمایید اگر پوست چربی دارید از لوسیون‌هایی که دارای وازلین و الکل هستند استفاده نکنید.)

  • پوست های معمولی:

افرادی که پوست معمولی دارند بهتر است لوسیون‌هایی که حاوی ویتامین C هستند را استفاده کنند زیرا صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش میدهد.

این گونه افراد باید از لوسیون‌های حاوی روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان استفاده کنند و از لوسیون‌هایی که حاوی الکل هستند دوری کنند زیرا الکل پوست را خشک‌تر می‌کند. 

  • پوست ترکیبی:

این گونه افراد باید از لوسیون‌های بدون روغن استفاده کنند زیرا باید تعادل در نواحی خشک و چرب پوست ایجاد شود. 

  • پوست‌های حساس:

این گونه افراد باید از لوسیون‌هایی که دارای مواد تسکین دهنده می‌باشند استفاده کنند و لوسیون‌هایی که دارای رنگ، اسانس و مواد شیمیایی می‌باشند را استفاده نکنند.

فواید استفاده از لوسیون بدن
انتخاب لوسیون مطابق با نوع پوست بدن

زمان استفاده از لوسیون:

استفاده از لوسیون برای پوست بی‌ضرر است. می‌توانید از این محصول پس از حمام استفاده کنید زیرا مواد شوینده و صابون‌ها موجب خشکی پوست می‌شوند. به طور کل اگر در پوست خود احساس خشکی، سوزش و خارش کردید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید

مرطوب کننده بدن
بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی