تهران

بهترین ماسک صورت برای شفاف شدن پوست

ماسک روشن کننده پوست
اکثر خانم ها آرزوی پوست شفاف و سفید دارند که عوامل زیادی آن را تخریب میکند. سیاه شدن پوست نیز یکی از این عوارض است. برای سفید کردن پوست خود میتوانید از ماسک های روشن کننده و شفاف کننده طبیعی و خانگی استفاده کنید. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از این ماسک های طبیعی آشنا کنیم.

مشکلات و عوامل زیادی مانند آلودگی ها، استرس، محصولات بهداشتی نامناسب، اشعه یو وی و اضطراب میتواند زیبایی های پوست مانند صافی پوست، شفافیت و بی عیب و نقصی آن را بگیرد. با علم بر اینکه محصولات آرایشی و حتی بعضی ماسک های صنعتی میتواند دارای عوارض جانبی و ضررات زیادی برای زیبایی پوست شما باشد، بهتر است از محصولات خانگی و طبیعی استفاده کنید. در ادامه شما را با تعدادی ماسک های صورت برای پوست صورت شما مانند ماسک خانگی روشن کننده و ماسک صورت برای شفاف شدن پوست آماده کردیم.

ماسک سیب زمینی و کشک

ماسک سیب زمینی و کشک
ماسک سیب زمینی و کشک

اگر به دنبال یک راه طبیعی برای لک های پوست خود هستید و میخواهید پوست خود را پاکسازی کنید از این ماسک استفاده کنید. سیب زمینی در این ماسک لکه بر و لایه بردار است و کشک صورت شما را شفاف و سفید میکند. سیب زمینی دارای خواص بسیاری است و دارای انواع مواد مغذی برای پوست مانند انواع ویتامین، فسفر، آهن، پتاسیم و پروتئین است. کشک نیز خواص بسیاری برای پوست دارد که یکی از مهم ترین خواص آن درخشش طبیعی پوست است. طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب نصف قاشق کشک و یک قاقش پوره سیب زمینی است. این ترکیب را 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد بشورید.

ماسک بلغور جو

بلغور جو یک ماده عالی و پر فایده برای سلامتی و پوست است که منافذ ئوست را باز و جوش و اکنه را کم میکند، لایه بردار پوست است و سلول های مرده را برمیدارد. اضافه کردن شیر به این ترکیب میتواند پوست شما را به صورت طبیعی نرم ولطیف سازد. شیر همچنین میتواند اندازه روزنه های پوست را متعادل کند.
درکل این ماسک میتواند پوست صورت شما را شفاف، لطیف و نرم سازد و درخشش آن را افزایش دهد. طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب نصف قاشق بلغور جو، شیر و آب است. این ترکیب را برای مدت کوتاهی رها کنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شودند و به مدت 15 دقیقه این ماسک را روی صورت خود بگذارید و سپس با آب بشورید. توجه داشته باشید قبل از زدن ماسک حتما صورت خود را تمیز کنید.

ماسک هویج

ماسک هویج
ماسک هویج

آب هویج یک مایع موثر در مراقبت از پوست و کاهش وزن است که دارای ویتامین های مختلف است. جذب چربی از روی پوست یکی از بهترین فواید این ماسک است و میتواند یکی از گزینه های افراد با پوست چرب باشد. افزودن عسل به این ماسک میتواند از بروز آکنه و جوش جلوگیری و پوست شما را صاف و شفاف سازد. نرمی و انعطاف پوست شما بعد از استفاده این ماسک به دلیل بسته شدن منافذ باز پوست بوسیله عسل، میتواند شما را طرفدار این ماسک کند. طرز استفاده از این ماسک بصورت ترکیب نصف قاشق غداخوری عسل با یک یا دو عدد هویج است. هویج ها باید آسیاب شده باشد و بعد از مخلوط کردن بصورت خمیر دربیاید. این ترکیب را 15 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و سپس شستشو دهید.

ماسک آووکادو

میوه آووکادو برای پوست دارای خواص بسیاری است. جوانسازی پوست بدلیل وجود اسیدهای چرب سالم و آنتی اکسیدان یکی از فواید این میوه است. همچنین این میوه دارای انواع ویتامین ها است و پوست شما را سفت میکند و جلوی پیری را می گیرد. افزودن تخم مرغ به این میوه میتواند افزایش پروتئین در ماسک را داشته باشد. طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب عصاره آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ است. این ماسک را 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب بشوریید.

ماسک صورت مخمر

ماسک صورت مخمر
ماسک صورت مخمر

مخمر یک ماده مقوی برای شماست که عارضه های پوستی مانند جوش و آکنه را بهبود و دارای انواع ویتامین و پروتئین هاست و انرژی سلول های بدنتان را تامین میکند. وجود ویتامین در این ماده از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت میکند. طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب دو قاشق خامه و یک قاشق مخمر آبجو است. 20 دقیقه این ماده را روی صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید. صورت خود را بعد از آن خشک نکنید و بگذارید خودش خشک شود.
میتوانید از روش دیگری نیز استفاده کنید. برای استفاده از این روش آب مقطر و یک قاشق مخمر آبجو را مخلوط کنید. ماسک را 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب گرم شستشو دهید.

ماسک گلاب و پوست آرد نخودچی

وجود گلاب در هر ماسکی آن را به بهترین ماسک صورت روشن کننده تبدیل میکند. آرد نخودچی نیز پوست را پاکسازی و از چروک جلوگیری میکند. طرز تهیه این سفید کننده ترین ماسک صورت، بصورت ترکیب آرد نخودچی و یک قاشق گلاب است. این ترکیب را روی پست بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. میتوانید بیش از دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک زرچوبه و ماست

ماسک ماست
ماسک ماست 

برای تهیه این ماسک صورت خانگی روشن کننده پوست، یک قاشق غذاخوری ماست تازه و نصف قاشق زرد چوبه را ترکیب کنید. 30 دقیقه این ماسک را روی صورت شسته شده خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را میتوانید روزانه استفاده کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی