تهران

گوشی شیائومی خوبه؟

بررسی گوشی شیائومی
قیمت گوشی شیائومی در مقایسه با گوشی های برندهای دیگر مناسب تر هستند. مدل های مختلف گوشی های شیائومی در سال های اخیر عرضه شده اند که هریک ویژگی های مختص به خود را دارند. اما سوال این است که آیا گوشی شیائومی خوب است؟ و کارایی مطلوب را دارد یا خیر. برای بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی خوبه؟ 

یکی از اثرات پیشرفت علم و تکونولوژی تولید گوشی های هوشمند و استفاده فراگیر از آن ها می‌باشد. در حال حاضر حجم بسیار زیادی از مردم کشور ما ساعات زیادی از وقت خود را در حال استفاده از تلفن های همراه هوشمند خود هستند. به همین دلیل انتخاب و خرید تلفن همراه هوشمند امری مهم و حائز اهمیت برای افراد جامعه ما است. با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی های برند و با کیفیت مطرح بسیاری از افراد به خرید گوشی های هوشمند ساخت کشور چین روی اورده اند. گوشی های شیائومی یکی از این محصولات بود که پس از بالا رفتن قیمت گوشی های پرچم دار برندهای مطرح مورد توجه قرار گرفت. اصلی ترین دلیل این امر قیمت مناسب و به صرفه گوشی های ساخت شیائومی است. 
شیائومی یک شرکت الکترونیکی چینی است که در زمینه ساخت گوشی هوشمند و برنامه های وابسته به آن فعالیت می‌کند. این شرکت اولین گوشی تلفن همراه خود را در سال 2011 در کشور خود عرضه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. پس از مدتی فعالیت در سطح کشور چین شیائومی تصمیم بر  عرضه محصولات خود در کشور های دیگر گرفت. در رابطه با گوشی های ساخته شده نظرات متنوعی ارائه شده که دلیل بر ناکارامدی این محصولات دارند. در ادامه به بررسی محصولات این برند از ابعاد گوناگون خواهیم پرداخت.

گوشی شیائومی


ویژگی های گوشی شیائومی

شیائومی در ساخت محصولات خود از تقلید بسیار زیادی بهره می‌برد به نوعی که در تمامی محصولات آن این موضوع مشاهد می‌شود که همانند یکی از گوشی های مطرح و محبوب طراحی و دیزاین شده است. در حالت کلی عمدتا شیائومی را شبیه به گوشی های ساخته شده توسط اپل می دانند. این نظریه اشتباه هم نیست چرا که با مشاهده شائومی Mi4 بی درنگ به یاد آیفون 5S خواهید افتاد چرا که شیائومی در ساخت این محصول خود از این مدل گوشی اپل تقلید کرده است. تقلید شیائومی تنها به بخش ظاهری گوشی ها نیست بلکه در موارد سیستمی و نرم افزاری نیز موارد مشابه به گوشی های پر طرفدار مشاهده خواهید کرد.
معمولا در انتخاب یک گوشی هوشمند توسط فرد، اولین ویژگی که در لحظه اول مورد بررسی قرار می‌گیرد، ظاهر دستگاه است. شیائومی با در نظر گرفتن این موضوع سعی در طراحی یک ظاهر زیبا و چشم نواز داشته است که در اکثر موارد موفق شده اما نکته قابل توجه در این زمینه کیفیت پایین مواد تشکیل دهنده بدنه این گوشی هاست. در حالی که گوشی های شیائومی بسیار زیبا و کاربر پسند هستند اما با برخود یک ضربه به راحتی آسیب دیده و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. در نتیجه سطح مقاومت این محصولات بسیار پایین است و این امریست که خریدار در لحظه خرید توانایی تشخیص آن را نخواهد داشت پس اگر گوشی شیائومی دارید به شدت مراقب آن باشید چرا که به راحتی آسیب خواهد دید. 

شیائومی

گارانتی گوشی شیائومی

در ابتدا اشاره کردیم که اکثرا گوشی های شیائومی را به قیمت پایین و به صرف می‌شناسند. اما این موضوع در نمونه های دارای گارانتی شیائومی دیده نمی‌شود. گوشی های شیائومی که دارای گارانتی هستند اختلاف قیمت قابل توجهی با نمونه های بدون گارانتی دارند. این اختلاف قیمت بسیار بی مورد است، چرا که پشتیبانی و اعطای خدمات در ازای گارانتی برای گوشی های شیائومی بسیار بی مورد است. بسیاری از کاربران این محصولات معتقد هستند که وجود و یا عدم وجود گارانتی برای گوشی های شیائومی تفاوتی ندارد. در نتیجه خرید گوشی های گارانتی دار شیائومی از نمایندگی های این شرکت به جز در قیمت بالای آن ها تفاوت دیگری با محصولات بدون گارانتی ندارد. نکته دیگری که در مورد نمایندگی های داخلی شیائومی عنوان می‌شود، عرضه دیر هنگام محصولات جدید این مجموعه است. به عنوان مثال زمانی که جدید ترین مدل گوشی های شیائومی در حال رونمایی و عرضه در سطح جهان است، در کشور ما نمونه قبلی گوشی های شیائومی به تازگی وارد شده است. 
 

رابط کاربری MIUI

همانطور که اشاره کردیم شیائومی شباهت زیادی به گوشی های هوشمند دیگر برندها چه در ظاهر و چه در مسایل فنی و سیستمی دارد. MIUI  رابط کاربری سفارشی شیائومی برای سیستم عامل اندروید است. بسیاری از اپ ها در این رابط کاربری شبیه به برنامه های اندروید و Ios است. البته در مواردی شیائومی برنامه ها را ارتقا داده و با ظاهری زیباتر آن ها را مورد استفاده قرار می‌دهد. فضای داخلی این رابط کاربری شباهت زیادی به رابط کاربری ایفون دارد. در مجموع به رابط کاربری MIUI می‌توان نمره خوبی نسبت داد چرا که مورد حمایت بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. تنها نکته منفی موجود در این بخش از گوشی های هوشمند شیائومی آپدیت های متنوع و ناقص ارائه شده برای نرم افزارهاست. به عنوان مثال هر فرد با توجه به محدوده جغرافیایی خود که در آن حضور دارد امکان دسترسی به آپدیت ها را دارد. این موضوع یک نقص برای شیائومی به شمار می‌رود. 
 

طول عمر گوشی شیائومی 

عوامل مهم در نگهداری و حفاظت از یک گوشی بسیار مهم و قابل توجه هستند که فرد می‌بایست به تمامی آن ها توجه کند اما در کنار این مراقبت ها کیفیت قطعات و نحوه ساخت محصولات نیز می‌تواند تاثیر به سزایی بر طول عمر دستگاه شما داشته باشد. به طور معمول یک گوشی در ساده ترین حالت می‌بایست دو سال کار کند. بسیاری از گوشی ها در اثر اتفاقاتی که برایشان می‌افتد آسیب دیده و کارایی خود را از دست می‌دهند. این اتفاق برای محصولات شیائومی تا حدودی بیشتر از گوشی های دیگر می‌افتد. دلیل آن نیز کیفیت ضعیف قطعات این محصولات است. 
 

معرفی چند گوشی شیائومی

جدیدترین گوشی ساخته شده توسط شرکت شیائومی گوشی هوشمند Mi6 است. این مدل از گوشی های شیائومی بر خلاف تصور عموم یک پدیده خاص و جالب نبود، بلکه در آن بیشتر سعی در بهبود کیفیت و رفع مشکلات موجود در نمونه های قبلی شده بود. همانطور که توقع می‌رفت ظاهر شیشه ای و زیبای این محصول بسیار فریبنده و خاص است اما در مسائل سیستمی هنوز دارای نقص های جزئی هست. گوشی شیائومی Mi5 نمونه قبلی Mi6 است. این گوشی در ظاهر زیباست اما از نظر قابلیت های فنی دارای عیب هایست که شیائومی آن ها را در نمونه ی بعد خود رفع کرد. در بین تمامی محصولات ساخته شده توسط شیائومی یک وجه تشابه  بین آن محصول و یکی از پرچم داران محبوب دنیا حتما یافت می‌شود. 

گوشی شیائومی

گوشی های شیائومی  در حالی که در سطح پایین تری نسبت به پرچم داران مطرح دیگر برند ها جای دارند اما با توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه خود می‌تواند برای افرادی نسبتا کم توقع مناسب باشد و یک خرید ایده آل به شمار رود. اما توجه داشته باشید نباید از یک محصول ارزان قیمت با ظاهری زیبا و شیک توقع خیلی زیادی داشت. 
 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی