تهران

آشنایی با نرم افزارهای معروف پیام رسان

پیام رسان های مطرح دنیا
استفاده از پیام رسان ها همواره در حال افزایش است. تا به حال نرم افزارهای پیام رسان زیادی تولید شده اند اما آنچه نرم افزار های پیام رسان درجه یک را از بقیه جدا می‌کند عواملی مانند سرعت انتقال پیام و امنیت اطلاعات آن هاست. در این مقاله به بررسی انواع پیام رسان های مطرح دنیا می‌پردازیم.

آشنایی با نرم افزارهای معروف پیام رسان

گسترش روز افزون علم و تکنولوژی سبب شده تا اکثر پیام‌های ما از طریق اینترنت با سرعت بسیار بالایی به مقصد مورد نظر منتقل شوند. برای انجام این کار از نرم افزارهایی که مختص به این عمل طراحی شده استفاده می‌شود. در واقع با نصب این برنامه و متصل شدن دستگاه به اینترنت می‌توانید از قابلیت های مفید آن‌ها مانند پیام رسانی آنلاین و پرسرعت و امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری از این طریق بهره مند شوید. 
پیام رسان های بسیار زیادی تا به امروز در سطح جهان طراحی و تولید شده اند که هر کدام دارای قابلیت‌های مختص به خود هستند. اما نکاتی باعث برتری گروهی از پیام رسان‌ها در این بین می‌شود. عواملی مانند سرعت ارسال و دریافت پیام، میزان امنیت و حفظ حریم شخصی کاربر در انتخاب یک پیام رسان و استفاده از آن بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی چند برنامه پیام رسان معتبر و معروف بپردازیم که بیشتر از بقیه در حال اجرا و استفاده هستند. 

 

واتس آپ WhatsApp

اگر از مخاطبان پیام رسان‌ها باشید حتما از پیام رسان واتس آپ استفاده کرده و یا نام آن را شنیده اید. برنامه واتس آپ یکی از پر کاربر ترین برنامه های حال حاضر در سطح جهان است. طراحی بسیار خوب این برنامه سبب شده تا کارایی آن تا حد زیادی بالا برود. واتس آپ که در سال 2016 به عنوان پرکاربرد ترین برنامه جهان دست یافت از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است که آن را به یک پیام رسان کامل و کم عیب تبدیل کرده است. واتس آپ هم اکنون در اختیار شرکت فیس بوک بوده و تحت نظر این مجموعه کار می‌کند. فیس بوک در طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی را برای جذب مخاطب بیشتر انجام داده است که تا حدودی موفقیت آمیز بوده. طبق آخرین آمار بدست آمده برنامه واتس آپ دارای 1 میلیاردو 300 میلیون کاربر فعال می‌باشد. 
 اصلی ترین ویژگی واتس آپ که باعث محبوبیت آن نیز شده، امنیت و حفاظت اطلاعات بی نظیر آن است. ضریب امنیت سایبری در این نرم افزار بسیار بالاست به نوعی که هیچکس از هیچ طریقی توانایی دسترسی به مکالمات و اطلاعات شخصی حساب کاربری شما را نخواهد داشت. واتس آپ محدودیتی برای پذیرش سیستم عامل نداشته و بر روی تمامی سیستم عامل‌های اندروید، IOS و ویندوز قابل نصب و اجراست.

پیام رسان وانس آپ
پیام رسان واتس آپ whatsapp

 

تلگرام Telegram

تلگرام یکی از پر مخاطب ترین برنامه های پیام رسان فعال در سطح جهان است. میزان کاربران تلگرام طبق آخرین آمار موجود 100 میلیون بوده است. دلیل نصب و استقبال زیاد کاربران از تلگرام عوامل متعددی است که از مهم ترین آن ها می‌توان به امنیت و قابلیت رمز نگاری، سرعت بالا در برقراری ارتباط ، ارسال و دریافت پیام ها و  همچنین محیط کاری کاربر پسند با طراحی زیبا اشاره کرد. یکی از قابلیت های بسیار خوب در تلگرام امکان ارسال انواع فایل، عکس و موارد دیگر با حجمی تا سقف یک گیگابایت است. در ضمن تلگرام امکان ویرایش و ایجاد تغییر در تصویر و فایل ها را قبل ارسال به شما می‌دهد و کار شما را برای استفاده از برنامه های ویرایشگر کمتر می‌کند. این امکان کارایی تلگرام را دوچندان می‌کند. تلگرام در انتقال پیام از سرعت عمل بسیار خوبی برخوردار است. سازندگان برنامه پیام رسان تلگرام برای اثبات امنیت بالای برنامه خود کاربران را به هک سیستم خود دعوت کرده اند که تا به امروز کسی موفق به عبور از سیستم تلگرام و دستیابی به اطلاعات خصوصی کاربران نشده است.

نرم افزار پیام رسان

 

سیگنال signal 

برنامه پیام رسان سیگنال یکی دیگر از برنامه های پیام رسان موفق موجود در جهان است. این برنامه که در سال 2013 توسط یک کمپانی آمریکایی عرضه شد پس از مدتی توانست به خوبی نظر مخاطبان خود را جذب کند. سیگنال در موارد بسیاری شبیه به تلگرام می‌باشد به همین دلیل به آن برادر دو قلوی تلگرام می‌گویند. سیگنال به لطف قابلیت های خوب خود توانسته است نظر 5 میلیون کاربر را تا به امروز به خود جلب کند. نکته قابل ذکر در مورد این برنامه پیام رسان، سیستم امنیتی بسیار قوی آن است. به طوری که این برنامه در رتبه اول از لحاظ امنیت در میان برنامه های پیام رسان دیگر قرار گرفته است. 

 

سایلنس Silence

یکی دیگر از پیام رسان های مطرح برنامه سایلنس می‌باشد. این برنامه برای کار کردن نیاز به اتصال به اینترنت را نداشته و در قالب یک پلت فرم برای ارسال پیام های متنی استفاده می‌شود. این نرم افزار از لحاظ سرعت کاری و امنیت در سطح قابل قبولی جای دارد. 

 

تریما Threema 

پیام رسان تریما دیگر اپلیکیشن مطرح در سطح جهان است که دارای امنیت خوبیست و اطلاعات کاربران را به خوبی از دسترس هکرها دور نگه می‌دارد. تریما یک برنامه پولی است که برای نصب آن نیاز به پرداخت مبلغ خاصی می‌باشد. اما امکانات خوب تریما سبب شده تا بیش از یک میلیون کاربر آن را خریداری و نصب کنند. 

 

وایبر Viber 

وایبر در سال 2012 میلادی عرضه شد. این برنامه در ابتدا با قابلیت های خوب خود توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد اما در ادامه از رقبای جدید خود جا ماند. البته در جدیدترین نسخه های منتشر شده از وایبر شاهد امکانات خوب و امنیت بالا بوده ایم که سبب جلب نظر دوباره کاربران شده است.

پیام رسان های مطرح


داست DUST 

داست دیگر اپلیکیشن پر کاربرد و معروف در سطح جهان است. این برنامه پیام رسان همانند دیگر برنامه های ذکر شده قابلیت تبادل انواع پیام را دارد. سطح امنیت در این اپلیکیشن در سطح قابل قبولی قرار دارد. طراحی صورت گرفته برای داست به گونه ای است که پس از مدت کوتاهی پس از ارسال و دریافت پیام توسط گیرنده محتوای آن از روی سرورهای اصلی به صورت غیر قابل بازگشتی حذف می‌شود. 

بی شک چندین نرم افزار پیام رسان داخلی و خارجی دیگر در حال حاضر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند که هریک دارای ویژگی های مطلوب و مناسب مختص به خود می‌باشند. در این مطلب سعی بر معرفی بهترین و پر کاربرد ترین پیام رسان ها با بیشترین نصب فعال بود. توجه داشته باشید امروزه اصلی ترین ملاک برای سنجش کیفیت یک پیام رسان میزان امنیت و حفاظت اطلاعاتی آن برنامه است. 


 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی