تهران

در باره هندزفری هدست هدفون بیشتر بدانیم

هدست ،هندزفری،هدفون
داشتن یک خرید خوب و رضایت بخش می تواند تبدیل به یک دغدغه شود اگر نسبت به قابلیت ها و نقاط ضعف و قوت کالای مورد نظر آگاهی کافی نداشته باشیم.انتخاب و خرید انواع هندزفری،هدفون و هدست نیز از این قاعده مستثنی نیست در این مقاله اطلاعاتی در خصوص این ابزارهای صوتی شامل هندزفری،هدفون و هدست ارائه میشود.

هدفون،هدست،هندزفری چیست

هدفون،هدست،هندزفری جزء لوازم جانبی صوتی تعاملی وشنیداری محسوب میشوند که برندها و مدل های بسیار متنوعی از انها در بازار موجود است که این تنوع انتخاب و خرید را تا حدودی دشوار و پیچیده می کند. تمامی این وسایل در فرم و عملکرد نسبتا مشابه اند اما تفاوتهایی هم دارند وتفاوت آنها اصولا به نوع استفاده از آنها برمی گردد این موارد از جمله نکات مهم و کلیدی در خرید هندزفری،هدفون و هدست هستند هم چنین قیمت آنها نیز از پارامترهای مهم در امر خرید است.

این مطلب می تواند برای کسانی که قصد خرید هر یک از این ابزارها را دارند و می خواهند نسبت به قابلیت ها و موارد استفاده هریک و تفاوتهایشان اطلاعاتی کسب کنند مفید خواهد بود.  
قدم اول در خرید لوازم مختلف داشتن اطلاعات اولیه از محصول است ما در این مقاله سعی در آشنایی شما با این ابزارهای ارتباطی خواهیم کرد وتعریفی از هر کدام ازهدفون،هدست و هندزفری ارائه می دهیم.

راهنمای خرید هندزفری،هدفون و هدست
معرفی اجمالی انواع هندزفری،هدفون و هدست

هندزفری

کلمه هندزفری در تعریف تحت لفظی به معنای دست آزاد است یعنی بدون نیاز به نگه داشتن با دست امکان شنیدن صدای پخش شده از دیگر وسایل الکترونیکی را فراهم می کند در ادامه به نکاتی که میتواند راهنمای شما در انتخاب و خرید یک  هندزفری خوب باشد اشاره می کنیم. 
هدفون داخل گوش که بیشتر با نام هندزفری شناخته میشوداز جمله وسایل پرکاربرد برای شنیدن موسیقی و مکالمه است وامروزه جزء لوازم جانبی تلفن همراه است بدلیل حمل آسان بیشتر برای استفاده ی روزمره کاربرد داردوعلاوه بر قابلیت پخش موسیقی یک میکروفن کوچک در آن تعبیه شده که برای مکالمات روزانه با موبایل میتوان از آن استفاده کرد این قابلیت ها هندزفری را به یکی از محبوبترین ابزارهای صوتی تبدیل کرده است. آنها انتخاب خوبی برای ورزشکاران و دونده ها هستند هندزفریها در مقایسه با انواع دیگر آن از قیمت مناسبتری برخوردارند. در دو نوع سیم دار و بی سیم بلوتوثی وجود دارند:

راهنمای خرید هندزفری
هندزفری

هندزفریهای با سیم

بوسیله یک سیم که یک سر آن به بلندگوها و سر دیگر آن به یک فیش صدای استریومتصل است و صوت را از طریق دستگاههای دیگرمانند کامپیوتر و موبایل و... به گوش شما منتقل می کند این نوع از هندزفریها با قیمت مناسب و انواع و اقسام متنوع در بازار یافت میشوند. 

راهنمای خرید هندزفری
هندزفری با سیم

 

هندزفریهای بی سیم

برای اتصال به سایر دستگاهها نیاز به سیم ندارند و از روشهای دیگری مانند بلوتوث و NFC استفاده میکنند این نوع از هندزفریها باتری دارند وبرای استفاده باید شارژ شوند مزیت هندزفریهای بی سیم به رهایی از سیم های بلند است که می تواند گزینه مناسبی برای خرید هندزفری خوب با قیمت مناسب باشند ،کاربرد بیشتر این نوع در هنگام رانندگی است.

راهنمای خرید هندزفری
هندزفری  بی سیم

هدفون

هدفون  عبارت از اسپیکرهای پر تابل(قابل حمل)که روی سر و گردن و گوش در برخی انواع آن روی استخوان شقیقه فرد شنونده قرار میگیرند کارکرد اصلی هدفونها رساندن انحصاری صدا به یک شنونده است و هم چنین قابلیت محرمانه بودن و حفظ حریم شخصی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان در حین گوش دادن به موسیقی را داراست هدفونها فقط برای پخش موسیقی استفاده میشوندو معمولا دارای دو بلندگو هستندو قابلیت مکالمه ندارند آنها به عنوان یک نوع عایق شنوایی عمل می کنند ایرفون هم نوعی از هدفون است که روی گوش قرار می گیرد. 
 
با توجه به شیوع دستگاههای بی سیم در سالهای اخیر هدفونها به طور فزاینده ای توسط افراد در اماکن عمومی مانند پیاده روها،فروشگاها،و ترانزیت عمومی استفاده میشوند هم چنین در زمینه های مختلف حرفه ای مثل کنسرت های زنده یا ضبط صدا و دی جی ها کاربرد دارند.اهمیت انتخاب هدفونها علاوه بر میزان کیفیت صدای تولیدی آن به جنس سر گوشی ها، طراحی ارگونومیک ، ابعاد و وزن و هم چنین به کاربرد آن بستگی دارد. معمولا قیمت هدفون  نسبت به قیمت هندزفری بالاتر می باشد.

راهنمای خرید هدفون
معرفی هدفون

هدست

نوعی هدفون که علاوه بر داشتن دو گوشی برای گوش دادن دارای میکروفونی برای ارسال صداست به عبارتی امکان ارتباط دو طرفه را ایجاد میکند تمامی هدست ها از یک قطعه که به اصطلاح درایو نامیده می شود برای تولید صدا استفاده می کنند از پارامترهای مهم در میزان صدای تولید شده قطر این درایوهاست هر چقدر قطر این درایوها بزرگتر باشد صدای تولید شده بیشتر خواهد بود.
معمولا هدست ها به سه دسته تقسیم می شوند که آشنایی با هر کدام می تواند راهنمای ما در خرید هدست خوب باشد: دسته اول به داخل گوشی (In Ear) معروفند. این دسته از هدستها داخل گوش و در نزدیکی پرده گوش قرار می گیرند به همین دلیل صدای رسا و ایزوله شده تولید می کنند و چون کوچک هستند قابلیت حمل آسانی دارند. این هدستها در صورت استفاده مداوم علاوه بر امکان ایجاد آسیب به پرده گوش باعث خستگی گوش نیز می شوند.
دسته دوم هدستهای رو گوشی (On Ear) هستند که سایز درایو آنها نسبت به هدستهای داخل گوشی افزایش چشمگیری دارد برای همین صدای تولید شده شان بیشتر است. با توجه به اینکه روی لاله گوش قرار می گیرند به دلیل ناهمواری لاله گوش در هنگام استفاده صدای محیط به داخل گوش راه پیدا میکند استفاده طولانی از این نوع هم باعث خستگی گوش میشود.
دسته سوم از هدستها به دور گوشی (Over Ear) موسومند که دارای درایوهای بزرگتری هستند که در نتیجه حداکثر صدای تولید شده در آنها بیشتر خواهد بود در این هدستها کاپها کاملا اطراف گوش را می پوشانند محیط را برای شنیدن صدا ایزوله می کنند با توجه به این قابلیت ها، این نوع هدستها بیشتر انتخاب حرفه ایها هستند. علیرغم مزیت های ذکر شده این هدستها بخاطر سایز بزرگ قابلیت جابجایی کمتری دارند و قیمت آنها نیز در مقایسه با انواع دیگر بالاتر است.
 هدست ها بیشترمناسب برای استفاده در مراکز تماس و سیستم های تلفنی و پاسخگویی هستند. همچنین برای ضبط فیلم های آموزشی و بازیهای کامپیوتری که نیاز به ارتباط دو طرفه دارند استفاده میشوند.

 

راهنمای خرید هدست
معرفی هدست

نتیجه گیری

خرید هر کدام از این لوازم جانبی گذشته از قیمت و طراحی های متنوع وابسته به نحوه کاربرد و نوع استفاده از آنها است. اینکه برای استفاده در خانه وصرفا گوش دادن به موسیقی استفاده می کنیم یا در محل کار و به صورت حرفه ای  یا به هنگام پیاده روی و فعالیتهای روزمره یا اینکه زمان ورزش و در باشگاه. نکته ی مهمی که هدست،هدفون و هندزفری را از هم متمایز میکند قابلیت ها و توانایی آنها در مکالمه است.
برندهای بسیاری به تولید و توزیع انواع و اقسام هندزفری، هدفون و هدست می پردازندکه هر روز قابلیت ها و طراحی های ظاهری آنها دگرگون شده و ارتقا می یابد. علاوه بر اینها این ابزارها از نظر تخصصی دارای اسامی و برندهای مختلفی هستند، باعث می شود فرایند انتخاب و  خرید  کمی پیچیده تر گردد. اما اگر معیار های خود اعم از نوع کاربرد و قیمت و اورجینال بودن و ... رابدانیم  به احتمال قوی خرید آسانتری خواهیم داشت. این نوشته گزیده ای از نکات مهم و کلیدی در انتخاب و خرید انواع هندزفری،هدفون و هدست خوب را در اختیار ما قرار می دهد و توجه به این نکات می تواند راهنمای یک خرید رضایت بخش و خوب باشد. 
 
 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی