تهران

چطور سلامت باطری لپ تاپ مون رو چک کنیم

سلامت باطری لپ تاپ
عملکرد باتری لپ تاپ ممکن است به مرور زمان کم شود. زمانی که وضعیت باتری لپ تاپ کنترل شود دوام آن بیشتر میشود. اگر لپ تاپ شما نهایتا 15 دقیقه شارژ نگهداری میکند، زمان آن فرارسیده یک باتری جدید تهیه کنید یا با استفاده از ابزارها و برنامه ها عملکرد و سلامت باتری لپ تاپ را بالا ببرید. با ما همراه باشید.

باتری لپ تاپ مثل سایر قطعات الکترونیکی به مراقبت‌های ویژه  نیاز دارد و اگر توجه کافی به حفظ آن نشود موجب کاهش عملکرد و کارایی‌ آن می‌شود. باید به این نکته توجه کنیم که طول عمر باتری وابسته به نحوه نگهداری ما می باشد. عمر باتری لپ تاپ ها در اثر استفاده مکرر در هر صورت به پایان خواهد رسید ولی می توان با یک سری روش ها و مراقبت های خاص این زمان را افزایش داد. در این مقاله ما به چندین روش آن اشاره میکنیم.

چند روش برای افزایش سلامت باتری لپ تاپ

1- از شارژ مداوم لپ تاپ خودداری کنیم!

اکثر کاربران حتی در محیط های کاری هم ، استفاده از لپ تاپ شخصی خود را ترجیح میدهند که با شارژ پی دی پی به باتری آسیب زده و بعضی دیگر نیز با استفاده از شارژ باطری  تا انتها باعث  تخریب باطری کاهش طول عمر آن می شوند.

در هنگام خرید لپ تاپ باید به نکته مهمی توجه داشته باشید ؛ استفاده از لپ تاپ بعد از خرید می باشد تا شارژ آن به صورت کامل تمام شود، همچنین بعد از خاموش شدن لپ تاپ، باید آن را به مدت 12 ساعت به شارژ بگذارید و در این زمان به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. یادتان نرود که اگر باتری لپ تاپ مدام در  شارژ باشد به سرعت از طول عمر باتری لپ تاپ کم خواهد شد.

تست سلامت باطری لپ تاپ
تست سلامت باطری لپ تاپ

2- نور صفحه لپ تاپ را جهت افزایش سلامت باتری کم کنید.

زمانی که مشغول گوش دادن به موسیقی هستید و یا به هر علتی به نور صفحه نمایش نیازی ندارید، بهتر است نور آن را از حد معمول کمتر کنید. یکی دیگر از مصرف کنندگان بزرگ نیروی باتری، صفحه لپ تاپ می باشد. بنابراین می توانید با استفاده از تنظیمات نمایشگر (Display Setting) در قسمت کنترل پنل ، به راحتی روشنایی صفحه را روی کمترین مقدار، قرار دهید.

افزایش سلامت عملکرد باتری لپ تاپ
کاهش نور صفحه نمایش جهت سلامت باطری لپ تاپ

 

3- باتری لپ تاپ را خنک نگهدارید !

یکی از عوامل اصلی که به باتری و سایر قطعات لپ تاپ ضربه میزند گرما است . باید توجه داشته باشیم که همه خروجی های هوای لپ تاپ در هنگام کار باز باشند. همچنین از قرار دادن لپ تاپ  روی فرش، زیر نور مستقیم خورشید و درون اتومبیل دربسته بپرهیزیم. باید توجه داشته باشیم که گرمای بیش از حد، باتری را به طور حتم اما به آرامی در طول زمان خراب می کند. بنابراین خنک نگه داشتن باتری یکی از عوامل موثر در افزایش عمر و سلامت باتری لپ تاپ است.

4- از امکانات Power Option بیشتر استفاده کنید!

بررسی تنطیمات ذخیره انرژی لپ تاپ را چک کنید و برای بهتر شدن آن به کنترل پنل بروید و در قسمت Power Option آن را به شکلی مناسب تنظیم کنید. در هر برند ، این تنظیمات متفاوت است؛ در حالت معمول باید تنظیمات را روی Balance قرار دهیم

سلامت باطری لپ تاپ
سلامت باطری لپ تاپ

5- حافظه لپ تاپ (Ram) را بیشتر  کنید.

رم لپ تاپ هر چقدر بیشتر باشد، نیاز به استفاده از حافظه مجازی و مراجعه به هارد دیسک کمتر می شود. این موضوع را به خاطر بسپارید که RAM اضافه به تنهایی باعث مصرف انرژی بیشتر می شود، اما در کل مقدار مصرف انرژی پایین می آید زیرا نیاز به دسترسی به هارددیسک که خود انرژی بیشتری مصرف می کند کمتر می شود.

همه ما با چند روش برای حفظ ماندگاری و افزایش عمر باتری لپ‌تاپ خود آشنا هستیم. به عنوان مثال میدانیم که کاهش نور صفحه ‌نمایش و غیرفعال کردن بلوتوث و وای‌فای به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد. در این مقاله برخی از روش های  افزایش سلامت باتری لپ تاپ را بیان کردیم. این نکات را جدی گرفته و در نگهداری لپ تاپ خود رعایت کنید که بیشتر برای شما کار کند و نیاز به تعمیر آن نباشد.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی