تهران

گوگل چه خدماتی به ما می‌دهد

انواع خدمات گوگل
گوگل ابزارها و خدمات زیادی را برای کاربران خود عرضه کرده است که هریک از آن ها به گونه ای دسترسی به اطلاعات موجود در اینترنت را آسان تر کرده و کار ما را راحت تر می‌کنند. از نمونه های معروف این خدمات می‌توانیم به موتور جستجوی گوگل اشاره کنیم. برای آشنایی با خدمات گوگل در این مقاله همراه ما باشید.

گوگل چه خدماتی به ما می‌دهد

گوگل یک موتور جستجوی بزرگ و معتبر است که  قابلیت پاسخگویی به هر آنچه که از آن پرسیده شود را دارد. گوگل خدمات بسیار زیادی برای کاربران خود انجام می‌دهد که این خدمات روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می‌باشند. خدمات گوگل کارایی بسیار مطلوبی برای کاربران داشته و از آن ها به عنوان یک ابزار دسترسی بسیار مناسب یاد می‌شود. در واقع گوگل با بیشتر کردن ابزارها و خدمات خود سعی در سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و آسان تر کردن دستیابی به آن ها دارد که تا حدود زیادی موفق به انجام این کار نیز شده است. خدمات گوگل بسیار متنوع و جامع هستند که در این مطلب به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

 

خدمات گوگل
برخی خدمات گوگل

موتور جستجوی گوگل

Google Search Engine  از اصلی ترین ابزارهای مجموعه گوگل است. حتما تا به حال بارها از موتور جستجو گوگل استفاده کرده اید.  موتور جستجوی گوگل امروزه تا به حدی فراگیر شده است که دیگر از آن به عنوان یک منبع بزرگ و فراگیر اطلاعاتی یاد می‌شود. دسترسی به این اطلاعات در هر لحظه و هر جا امکان پذیر می‌باشد. موتور جستجوی گوگل سازوکار پیچیده و حرفه ای داشته و با کمک الگوریتم ها و سیاست های خاصی کار می‌کند. 

ایمیل  Google Mail

یکی دیگر از سرویس های محبوب گوگل ایمیل یا پست الکترونیک نام دارد. ایمیل یک پیام مجازیست که از سیستم فرستنده برای سیستم گیرنده ارسال می‌شود. نیاز هر دو سیستم متصل شدن به اینترنت است. امروزه حجم بسیار زیادی از تبادل پیام ها به خصوص در جنبه رسمی و اداری در قالب ارسال ایمیل صورت می‌گیرد. ایمیل می‌تواند حاوی متن، تصاویر و یا فایل های دیگر باشد. 

گوگل ترنسلیت

Google Translate  یک ابزار بسیار کاربردی به شمار می‌رود. به کمک گوگل ترنسلیت به راحتی می‌توان کلمه و همچنین متن های طولانی را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کرد. سرویس مترجم گوگل که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد در سطح دنیا قرار می‌گیرد می‌تواند به خوبی متن و اصطلاحات ورودی را به زبانی که کاربر تعیین می‌کند تبدیل کند. تعداد زبان هایی که گوگل ترنسلیت از آن ها پشتیبانی می‌کند روز به روز در حال افزایش است. همچنین گوگل برای راحت تر شدن کار با این مجموعه سیستم صوتی نیز بر روی آن قرار داده است. به گونه ای که دیگر نیازی به تایپ کردن کلمه و یا متن مقصد نخواهد بود بلکه کافیست کاربر تنها آن را در میکروفن دستگاه بگوید تا گوگل آن را تایپ کرده و به زبان مقصد ترجمه کند. گوگل ترنسلیت کمک شایانی به کاربران در امر ترجمه کرده است. 

Google Maps

با توجه به گسترش روز افزون جمعیت و بافت شهرها، نیاز به استفاده از نقشه های راهنمای جدید و به روز بسیار بیشتر از قبل حس می‌شود. این نیاز در مواردی بسیار ضروریست چرا که بدون وجود یک راهنمای خوب و مطمن نمی‌توان بسیاری از مسیرها را یافت. گوگل مپ یک نقشه آنلاین و به روز است که نمای کلی و جزئی تمامی نقاط جهان را برای شما به نمایش درمی‌آورد. با کمک گوگل مپ که یک مسیریاب با کیفیت و هوشمند نیز هست می‌توانید بهترین مسیر بین مبدا و مقصد انتخابی خود را دریافت کنید. بسیاری از افراد در طول روز از گوگل مپ استفاده می‌کند و مسیرهای مورد نیاز خود را از آن دریافت می‌کنند. 

انواع خدمات گوگل

Google Play 

گوگل پلی یکی از پر کاربرد ترین خدمات ارائه شده توسط گوگل برای کاربران سیستم عامل اندرویدی می‌باشد. در واقع گوگل پلی یک فروشگاه رسمی گوگل مختص به دستگاه های اندرویدی است که به کمک آن می‌توان به خرید و فروش بازی، نرم افزارها و دیگر برنامه های مختص به سیستم عامل اندروید پرداخت. گوگل پلی که در ابتدا به آن اندروید مارکت نیز گفته می‌شد یک مرجع معتبر برای تهیه و یا بروز رسانی نرم افزار های اندرویدی شماست. 

خدمات گوگل

YouTube

یوتویوب یکی دیگر از خدمات پر مصرف ارائه شده توسط گوگل است. خدمات گوگل در حوزه های متنوعی پراکنده شده اند که یوتویوب در حوزه انتشار فیلم ها فعالیت می‌کند. در واقع می‌توان یوتویوب را بزرگترین و پربازدید ترین سایت بارگذاری و تماشای ویدیو معرفی کرد که از سراسر جهان قابل دسترسی و استفاده است. 

Google Allo 

گوگل الو نرم افزار پیام رسانیست که توسط گوگل طراحی شده است. این نرم افزار در حال حاضر توسط حجم زیادی از کاربران در حال استفاده روزانه است. گوگل الو قابلیت های کامل و جامع ای در حد یک پیام رسان مرغوب دارد. لازم به ذکر است که این پیام رسان با توجه به کیفیت بالای خود توانست خود را در بین چند پیام رسان مطرح دنیا قرار دهد که از لحاظ ایمنی بسیار مناسب و قابل اطمینان است. 

Google Docs

گوگل داک یکی دیگر از سری خدمات گوگل می‌باشد. به کمک گوگل داک می‌توان فایل ها و اسناد بزرگی را ایجاد و یا تغییر داد. این ابزار طراحی شده توسط گوگل بسیار کارآمد و مفید بوده و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل داک به راحتی می‌تواند فایل های متنی با صفحات گسترده و فونت متغییر ایجاد کرده و در سیستم شما ذخیره کند. 

Google Keep

اگر برای دستگاه خود به دنبال یک برنامه مناسب هستید که به کمک آن بتوانید به راحتی و با سرعت یادداشتی ایجاد کنید Google Keep در خدمت شماست. گوگل کیپ این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا به فایل های ایجاد شده در آن در قالب های مختلف مانند تلفن همراه و یا کامپیوتر های شخصی دسترسی داشته باشند.

Google Photos

برای نگهداری ایمن و مطمئن از عکس ها استفاده می‌شود. Google Photos  از دیگر خدمات گوگل است که عکس های موجود در دستگاه شما را دسته بندی کرده و مطابق میل شما طبقه بندی می‌کند.  این برنامه قابلیت های جالبی دارد که دستیابی به عکس ها را راحت تر می‌کند. به عنوان مثال کاربر می‌تواند به استفاده از نوار سرچ و جستجو کردن برچسب، عکس مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. 

Google Plus

یکی از شبکه های اجتماعی تولید شده توسط مجموعه گوگل است. این شبکه اجتماعی چهارمین شبکه اجتماعی عرضه شده توسط گوگل بود که نسبت به نمونه های قبلی کاربران بیشتری را به خود جذب کرد. اما در حال حاضر از میزان محبوبیت این سرویس به دلیل ارائه شبکه های اجتماعی جدیدتر و پرکاربردتر کاسته شده و تقریبا از بازار رقابتی خارج شده است.

معرفی خدمات گوگل


خدمات گوگل همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم بسیار زیاد و گسترده اند. بسیاری از خدمات گوگل همانند، Google Groups،  Google Fonts، Google Domains، Google Web Designer، Google Trends,Google Drive و... وجود دارند که هریک با کارایی خاصی توسط مجموعه گوگل طراحی شده است. در این مقاله به معرفی شناخته ترین این خدمات پرداخته شد. گوگل به عنوان یکی از موفق ترین مجموعه های مطرح دنیا، در هرلحظه در حال پیشرفت و توسعه خدمات خود است.  
 

مطلب مفید بود؟
1
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی