تهران

انواع کسب و کار روستایی و خانگی

انواع کسب و کار خانگی و روستایی
بسیاری از افراد امروزه به دنبال ایده هایی برای ایجاد کسب و کار خودشان هستند. ما در این مقاله انواع کسب و کار را معرفی و ایده هایی برای هر کدام ارائه می دهیم.

در این مقاله از سایت تیجور شما را با برخی از مهم ترین انواع کسب و کار ها آشنا می کنیم. اگر شما هم دوست دارید که کسب و کار خودتان را داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید. 

کسب و کار روستایی

درست است که برای راه انداختن یک کسب و کار در یک شهر کوچک و یا روستا، گزینه ها و موارد زیادی نداریم و امکانات کمی هم در اختیار داریم، اما باز هم می توان از این محدودیت ها به نفع خود عمل کنیم و یک کسب و کار موفق و خوب را راه بیندازیم. برای مثال برای راه انداختن یک کسب و کار در یک شهر کوچک و یا روستا، شما نیاز به سرمایه و هزینه های اولیه ی کمتری دارید. همچنین نیاز به تبلیغات بسیار گسترده و زیادی هم در همان ابتدای کار ندارید، چرا که معمولا در شهر های کوچک افراد یکدیگر را می شناسند. 

برای راه اندازی یک کسب و کار در شهر شما نیاز به یک مکان مناسب دارید که ممکن است همین مورد، باعث بروز هزینه های بسیار زیادی بشود که این مشکلات به مراتب در روستا ها، کمتر است و آسان تر حل می شود. 

اگر برای راه اندازی یک کسب و کار، به خوبی فکر کرده اید و ایده ای هم دارید، بهتر است که با مشاوره گرفتن و تحقیقات بیشتر، شروع به راه اندازی کسب و کار خود بکنید. اگر هم به دنبال ایده ای برای شروع هستید و نمی دانید که از کجا باید شروع کنید، در ادامه های این مقاله موضوعات خوبی برای ایده گرفتن شما آورده ایم. همراه ما باشید. 

1- محصولات ارگانیک تهیه و تولید کنید. 

اگر شما در روستا و یا شهر کوچکی زندگی می کنید که امکان کشاورزی برای شما وجود دارد، شما می توانید یک مزرعه برای تولید میوه و سبزیجات ارگانیک و بدون افزودنی های شیمیایی داشته باشید و آن ها را به فروش برسانید. امروزه اکثر مردم اطلاعات زیادی در این رابطه دارند و به دنبال محصولات تازه و سالم هستند. به همین دلیل هم این کسب و کار، یک ایده ی مناسب برای کسب درآمد به شمار می آید.

2- سالن زیبایی و آرایش برپا کنید.

در بسیاری از روستا ها و شهر های کوچک، هنوز هم سالن های زیبایی وجود ندارد و افراد برای این کار و برای آرایش کردن مجبورند به شهر های اطراف مراجعه کنند. شما با یک نیاز سنجی و تحقیق مناسب می توانید یک سالن کوچک با کادری مجرب را به راه بیاندازید. 

3- شرکت خدماتی و نظافتی تاسیس کنید. 

در اکثر روستا ها، دامداری و کشاورزی توسط مردم روستا بسیار انجام می گیرد که این کشاورزان و دامداران، برای تمیزکردن محیط کار، برداشت محصولات، نگهداری از دام و طیور و ... به افرادی نیاز دارند. شما می توانید یک شرکت به راه بیاندازید و در این باره خدماتی را ارائه دهید.

ایجاد کسب و کار
کسب و کار ساده

 

4- مکانی برای استراحت مسافران تهیه کنید. 

اگر شما در روستایی زندگی می کنید که بین جاده های مهم قرار دارد و یا جاذبه های گردشگری خاصی دارد، می توانید یک مکان برای استراحت مسافران درست کنید تا وقتی به روستای شما آمدند، در آنجا استراحت کنند. ساختن اتاقک های چوبی و روستایی یکی از گزینه های مناسب برای این کار به شمار می رود.

5- تورهای گردشگری در روستای تان اجرا کنید.

اگر شما در یک روستا و یا شهر کوچک با جاذبه های توریستی زیبا زندگی می کنید، می توانید یک تور گردشگری در روستا یا شهرتان را به راه بیاندازید و آن را در شهر های مختلف تبلیغ کنید.

6- اینترنت ارائه دهید. 

در همه ی شهر ها و روستاها، افرادی هستند که نیاز به اینترنت داشته باشند اما این امکان در همه ی روستا ها و شهر ها هنوز اجرایی نشده است. شما می توانید یک دفتر راه اندازی کنید و اینترنت به افراد روستا ارائه دهید.

کسب و کارهای روستایی
کسب و کار تجاری

 

7- لباس محلی کرایه دهید. 

اگر روستای شما لباس محلی خاصی دارد، شما می توانید لباس محلی بدوزید و آن ها را جهت عکس گرفتن به گردشگران اجاره دهید و یا حتی بفروشید.

8- بلدرچین پرورش دهید.

برای پرورش بلدرچین شما نیاز به مکان بسیار بزرگی ندارید و حتی یک محیط 12 متری هم برای این کار کافی است. همچنین این کار نیاز به وقت خاصی هم ندارد و شما در طول روز فقط باید یک ساعت وقت بگذارید. پرورش بلدرچین امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و سود بسیار خوبی هم دارد. 

9- ماهی های زینتی و آکواریومی را پرورش بدهید.

پرورش ماهی های زینتی هم نیاز به فضای بسیار بزرگی ندارد. شاید باورتان نشود ولی سود بسیار خوبی در این کار موجود است و بسیار هم آسان است. شما می توانید با مراجعه به یکی از مراکز فنی و حرفه ای شهرتان، گواهینامه مخصوص پرورش ماهی زینتی در خانه را بگیرید و اقدام به شروع این کار کنید.

10- تایپ و ویراستاری انجام دهید.

اگر کار با کامپیوتر و برنامه ی ورد را بلد هستید و با ویراستاری آشنایی دارید، می توانید اقدام به شروع این کار کنید و کار تایپ و ترجمه را به آسانی در خانه انجام دهید و کسب درآمد کنید.

انجام دادن خدمات تایپ
کسب و کار اینترنتی خانگی

 

11- فیلم آموزشی تهیه کنید و در خانه آموزش بدهید.

اگر در فعالیت و یا حوزه ی خاصی تخصص دارید، می توانید از خودتان فیلم بگیرید و آن را آموزش دهید. این فیلم ها را می توانید به افراد داوطلب بفروشید. همچنین می توانید آنها را در سایت های آموزشی به اشتراک بگذارید.

12- اپلیکیشن و سایت بسازید.

شما می توانید با یادگیری زبان های برنامه نویسی و یا حتی یادگرفتن برنامه هایی مانند joApp و Wordpress به طراحی سایت و اپلیکیشن بپردازید. امروزه برنامه نویسی یکی از بهترین و پردرآمد ترین شغل ها محسوب می شود.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی