تهران

موانع کسب و کار اینترنتی در ایران

چه مشکلاتی برای کسب و کارهای آنلاین وجود دارند؟
یکی از موضوعاتی که هر مدیر کسب و کار آنلاینی باید بداند، مشکلات موجود در این زمینه و راه های مقابله با آن می باشد که در این مقاله از تیجور به طور کامل توضیح داده شده است.

مشکلات کسب و کار اینترنتی در ایران

کسب و کارهای آنلاین، نمونه ای از روش های کسب درامد مدرن و جدید هستند که معمولا با یک ایده ی ناب استارت می خورند و با راه اندازی سایت، پیج های شبکه های مجازی و ... به کارشان ادامه می دهند. این کسب و کارها نسبت به کسب و کارهای قدیمی سودآور تر هستند و سرمایه ی اولیه کمتری هم می طلبند. همه ی ما می دانیم که عمر اینترنت در دنیا کم بوده و همین موضوع هم باعث شده است که بسیاری از شرکت های متنوع در زمینه های خدماتی، تولیدی و ... که پیش از آغاز عمر اینترنت کسب و کار شان را راه انداخته بودند، با اینترنت و کسب و کار های آنلاین و فرصت های نابی که در این زمینه وجود دارد مطلع نباشند.

متاسفانه فقط این موضوع یکی از مشکلاتی است که در کسب و کار های اینترنتی وجود دارند. ما در ادامه این مشکلات را بیشتر برای شما شرح می دهیم و راه حل هایی نیز برای آن ها ارائه می دهیم. 

 

مدیران کسب و کارهای اینترنتی با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟

1- نداشتن شناخت کافی از اینترنت و نشناختن حجم بازار

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم، بسیاری از مدیران کسب و کارهای آنلاین آشنایی لازم با اینترنت را ندارند و با اطلاعات کمی که با مرور برخی از سایت های اینترنتی مختلف به دست آورده اند، شروع راه اندازی کسب و کارشان می کنند. این موضوع باعث می شود تا فرد دچار مشکلاتی شود و حتی با شکست مواجه شود. 

نشناختن حجم بازار و محدودیت هایی که در مورد کسب و کارهای آنلاین در هر کشوری متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور وجود دارند، از اغلب مشکلاتی هستند که در نتیجه ی نداشتن آگاهی کافی از اینترنت و حجم بازار به وجود می آیند.

توصیه می شود که پیش از این که کسب و کارتان را راه بیاندازید، آشنایی کامل با اینترنت و وبسایت ها داشته باشید تا دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید. برای این کار می توانید در کلاس های آنلاین غیرحضوری و یا کلاس های حضوری که در مورد اینترنت و برنامه نویسی وب هستند شرکت کنید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید. 

اگر علاقه ای به این کار ندارید، می توانید یک متخصص و یا برنامه نویس را استخدام کنید و از او مشاوره بگیرید.

موانع کسب و کارهای آنلاین
مشکلات مدیران کسب و کارهای اینترنتی

 

2- نداشتن برنامه ی تبلیغاتی و جذب کاربر برای سایت

اکثر شرکت هایی که ما می شناسیم دارای وب سایت رسمی هم هستند اما به دلایل مختلفی مانند به روز نکردن سایت، نداشتن ظاهر جذاب و کاربری ساده، تبلیغ نکردن سایت و ... هیچ بازدید کننده ای ندارند. این موضوع باعث می شود تا سایت اصطلاحا به جمع مردگان اینترنت ملحق شود! سعی کنید با کمک گرفتن از یک متخصص سئو، رنکینگ سایت تان را بالا ببرید تا در نتایج جستجو ظاهر شود و کاربران بیشتری را جذب کند.

همچنین می توانید با به روز کردن هر روزه مطالب سایت، جذاب و زیباتر کردن ظاهر سایت و استفاده از بازاریابی ها و تبلیغات هدفمند، ترافیک و بازدید از سایت تان را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

 

3- مشکلاتی از قبیل کند بودن اینترنت، هک شدن سایت 

همه ی وبسایت هایی که راه اندازی می شوند، با مشکلاتی از  قبیل کم بودن سرعت اینترنت، از کارافتادگی سرور، هک شدن وبسایت و ... دست و پنجه نرم می کنند. پایین بودن سرعت سایت که اغلب به دلیل سنگین بودن حجم سایت رخ می دهد، باعث می شود تا کاربر از لود شدن سایت شما ناامید بشود و سایت را ببندد. این مدت زمان انتظار برای کاربر حدود 30 الی 80 ثانیه می باشد، یعنی اگر سایت پس از 80 ثانیه لود نشود، کاربر احتمال را بر خرابی سایت می گذارد و آن را می بندد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی شما باید از هاست و سرور های پر سرعت استفاده کنید و همچنین حجم فایل های آپلودی بر روی سایت را هم کاهش دهید. 

از کار افتادگی سرور می تواند دلایلی مختلفی داشته باشد که از مهم ترین آن ها می توان به هجوم ناگهانی کاربران به سایت و یا حمله هایی مانند DDOS باشد. البته گاهی هم این مشکل از سوی شرکت ارائه دهنده ی سرور می باشد. بهتر است هاست و سرور تان را از جایی تهیه کنید که پشتیبانی قوی داشته باشند و سرعت آن هم بالا باشد. همچنین برای امنیت سایت تان حتما از یک کارشناس امنیت کمک بگیرید.

کسب و کارهای آنلاین و مشکلات آن
کسب و کارهای آنلاین و مشکلات آن

 

4- اطلاع نداشتن از جرایم و قوانین رایانه ای

معمولا در همه ی کشور ها قوانینی هم برای دنیای مجازی و استفاده از آن وضع می شود که افراد مخصوصا شما که  مدیر یک کسب و کار آنلاین هستید باید آن ها را بدانند و آن ها را رعایت کنند. گاها افراد به طور غیر عمدی دچار مشکلات حقوقی می شوند که باعث می شود کسب و کارشان به خطر بیفتد. سعی کنید اطلاعاتی در مورد جرایم رایانه ای داشته باشید و به آن ها عمل کنید. 

مشکلاتی که در بالا بیان شد، برخی از مهم ترین مشکلات و چالش هایی هستند که برای یک مدیر کسب و کار آنلاین وجود دارند. 

امکان دارد که پس از خواندن این مقاله و متوجه شدن سختی ها و مشکلات کسب و کارهای آنلاین ناامید بشوید و بخواهید قید این کار را بزنید، اما باید به شما خاطر نشان کنیم که هیچ کاری آسان نیست و شما پس از سخت کوشی و تلاش فراوان خواهید توانست به هدف تان برسید و به کسب و کارتان رونق ببخشید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی