تهران

چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم، نکات مهم + آموزش

خرید و فروش بیت کوین
بیت کوین پول دیجیتالی است که می‌توانید با آن سفارش‌ آنلاین انجام دهید، خرید کنید و یا اینکه آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. همین کارکردهای مختلف و استفاده‌های متفاوتی که از آن می‌توانید داشته باشید دلیل خوبی است تا به سمت یادگیری اصول خرید و فروش آن حرکت کنید.

چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم + نکات مهم

چند سالی است که بازار خرید و فروش ارز های دیجیتال بسیار داغ شده و در ذهن بسیاری از افراد سوال پیش آمده که چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم؟ درواقع فرآیند خرید و فروش بیت کوین یک مسئله تخصصی است که باید در ابتدای کار حداقل تا حدودی با معاملات ارز های دیجیتال آشنا باشید. مسلما در این راه سودجویانی وجود دارند که با کوچک ترین اشتباه شما می توانند تمامی سرمایه کارتان را به کلی از بین ببرند.
در این مطلب سعی کرده ایم تا اطلاعاتی را در رابطه با خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال در اختیار شما بگذاریم، با ما همراه باشید.
 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین درواقع یک واحد پول است و از نظر کاربرد با پولی که در کیف شماست هیچ تفاوتی ندارد! البته از این پول فقط می توان در معاملات دیجیتال بهره برد و معمولا نمی توانید آن را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید. بیت کوین اولین پولی است که کاملا در بستر اینترنت قرار داشته و تحت اختیار هیچ بانک و موسسه مالی و اعتباری نیست. این ارز کاملا توسط خریداران و فروشندگان کنترل شده و تا حد زیادی فاقد تورم است. شما می توانید از طریق این رمز ارز، در برخی از فروشگاه های بین المللی اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین برای خرید و فروش این ارز دیجیتال نیز ساز و کار هایی در نظر گرفته شده که در ادامه به آن می پردازیم.
 

خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید فروش بیت کوین، این ارز دیجیتال با ارزش و نسبتا پر حاشیه، راه های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. اما به طور کلی این کار از دو راه بازار های معاملاتی و صرافی های دیجیتال انجام می شود. بازار های معاملات ارز دیجیتال ساختاری مشابه بورس دارند، به این صورت که خریدار و فروشنده به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند و ارز های دیجیتال را تبادل می کنند. صرافی های دیجیتال نیز درست مانند صرافی های فیزیکی هستند که در آنجا با پرداخت مقداری پول (ریالی، دلاری و…) ارز دیجیتال دریافت می کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید از طریق بازارهای معاملات اقدام کنید، به همین خاطر سعی می کنیم تا بازار معاملاتی مناسب را در اینجا به شما معرفی کنیم. در این بازار ها به خاطر بالا بودن حجم معاملات و رقابتی بودن فضا ممکن است هم فروشنده مناسب تر و هم مشتری بهتری برای خرید و فروش پیدا کنید.

 

بازار های معاملاتی ارز دیجیتال امن ایرانی

همانطور که گفتیم برای خرید و فروش بیت کوین هم می توانید از بازار های ایرانی و هم از بازار های خارجی اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما بازار های ایرانی هستند، اول این که قابل دسترس بوده و در صورت تخلف می توانید ثبت شکایت کنید. دوم این که این بازارها با ریال نیز خرید و فروش را انجام می دهند و سوم، تاثیر نه چندان زیاد تحریم های بین المللی پولی و بانکی روی این بازار ها است.

 

بیت کوین
عنوان

ممکن است برای خرید و فروش بیت کوین، اسم بازار های داخلی زیادی به گوشتان خورده باشد. در این بین اکسیر و نوبیتکس دو بازار امن و مناسب برای تبادل ارز های دیجیتال هستند که هر کدام را مختصرا توضیح خواهیم داد.

اکسیر

اکسیر یک پلتفرم خرید و فروش ارز های دیجیتال داخلی است که در بیشتر موارد به صورت آفلاین خدمات ارز دیجیتال را برای شما انجام می دهد. در اکسیر می توانید سفارش خرید ارز مورد نظر خود را از قبل ثبت کنید تا به محض پیدا شدن فروشنده آن مقدار از بیت کوین برای شما خریداری شود. همچنین می توانید با قیمت دلخواه ارز های دیجیتال خود را برای فروش به این سایت بسپارید تا در اسرع وقت برای شما مشتری پیدا کند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که چگونه در اکسیر بیت کوین بخریم و بفروشیم؟ برای این کار ابتدا لازم است تا به سایت اکسیر مراجعه کنید و اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد کنید. مراحل احراز هویت در این سایت معمولا زیر 24 ساعت انجام می شود. احراز هویت کاربران باعث می شود تا خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال را در فضایی امن تر و راحت تر انجام دهید.

بیت کوین

بعد از این که هویت شما در اکسیر تایید شد، می توانید حساب کیف پول خود را شارژ کنید تا هر زمان که دلتان خواست به خرید ارز های دیجیتال بپردازید. اکسیر دو حالت را برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال ارائه می دهد: 1- خرید و فروش مستقیم و بدون واسطه، که نیاز به تبادل مستقیم با خریدار یا فروشنده دارد و بیشتر برای افراد حرفه ای توصیه می شود و2- خرید و فروش آسان، به این صورت که شما اعلام می کنید تا چه مبلغی از کیف پولتان تبدیل به بیت کوین شود، یا چه مقدار از بیت کوین های شما تبدیل به ریال شود. اکسیر این کار هارا در اسرع وقت برای شما انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر به سایت exir.io مراجعه کنید.


نوبیتکس

نوبیتکس نیز مانند اکسیر یک پلتفرم خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال است. نوبیتکس از روش معاملاتی مستقیم با عملکردی مانند بورس استفاده می کند که سرعت بسیار بالایی را دارد. همچنین در این سایت فقط یک بار احراز هویت کافیست و دیگر نیازی نیست تا برای هر تراکنش مجددا هویت خود را تایید کنید.
ثبت نام در نوبیتکس به این صورت است که ابتدا نام، نام خانوادگی، تصویر کارت ملی، تصویر خودتان، شماره تلفن همراه، آدرس، قبض، اطلاعات حساب بانکی و… را در سایت وارد می کنید و حدودا کمتر از 24 ساعت، هویت شما تایید می شود. سپس حساب کاربریتان ساخته شده و می توانید تا در اینجا مستقیما با ریال، بیت کوین تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره این پلتفرم سریع و امن، به سایت nobitex.ir مراجعه کنید.

بازار های ارز دیجیتال در چند سال گذشته رونق بسیار بالایی داشته اند و تا کنون چندین بار شاهد اوج گرفتن بهای رمز ارز های مختلف نسبت به دلار بوده ایم. پیشنهاد ما برای کسانی که می خواهند به این بازار وارد شوند این است که ابتدا دوره های آموزشی معتبر را مشاهده کرده، و سپس از یک راه امن و مناسب برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال مانند اتریوم، تتر و… اقدام کنند، تا هم سود بیشتری را بدست آورند و هم در فضایی امن و قابل اعتماد معاملات خود را انجام دهند.

مطلب مفید بود؟
1
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی