تهران

مراحل پاکسازی پوست صورت چگونه انجام می شود

آموزش گام به گام پاکسازی پوست صورت
امروزه آلودگی هوا ، استرس حاصل از فشارهای کاری ، درگیری با مشغله های روزمره و عدم رسیدگی به پوست صورت باعث شده که منافذ پوست با آلودگی ها و چربی های محیط پیرامون بسته شود . بنابراین یادگیری انجام مراحل پاکسازی پوست صورت امری ضروری است که باید نزد متخصصان مربوطه آموزش های لازم را فرا گیرید .

با استفاده از مواد پاک کننده و بهداشتی مناسب جهت از بین بردن سلول های مرده پوست صورت ، پاکسازی پوست صورت یا فِیشال می گویند . 
امروزه پاکسازی پوست صورت در بیشتر مراکز آرایشی و بهداشتی زیر نظر متخصصان مربوطه به دو روش بدون دستگاه و با دستگاه انجام می گردد . در ادامه به شرح آموزش پاکسازی پوست می پردازیم .

آموزش گام به گام پاکسازی پوست صورت
آموزش مراحل پاکسازی پوست صورت


پاکسازی پوست صورت بدون دستگاه

در این روش ابتدا نوع و جنس پوست صورت را با استفاده از نگاه ، لمس و در نهایت با کمک لامپ وودمی تشخیص می دهند تا بتوانند از مواد پاک کننده متناسب با همان پوست استفاده کنند . سپس هر گونه آرایش ، آلودگی ، چربی و حتی کرم ضد آفتاب را از روی صورت پاک می کنند تا صورت تمیز شده و برای انجام سایر مراحل آماده باشد .  

مراحل پاکسازی پوست صورت بدون دستگاه
پاکسازی پوست صورت بدون دستگاه


مراحل پاکسازی پوست صورت بدون دستگاه عبارتند از  :
1)    قبل از هر چیز باید دست ها و سایر وسایل مورد استفاده ضدعفونی شده و تمیز باشند . موهای مراجعه کننده را با هدبندی می بندیم تا از آغشته شدن موها به مواد در حین انجام پاکسازی پوست جلوگیری شود . حال مواد پاک کننده را به صورت مراجعه کننده می زنیم و به صورت دورانی ماساژ می دهیم . با اسفنجی خیس صورت را تمیز کرده و بعد خشک کنید . با پدی که به تونر آغشته شده کل صورت به غیر از چشم ها را تمیز می کنیم . سپس از پد مخصوص چشم (که به پاک کننده دورچشم آغشته شده ) برای پاک کردن دور چشم استفاده می کنیم . برای انجام این کار پد را روی چشم گذاشته و به آرامی به سمت خارج از چشم می کشیم تا آرایش آن کاملا پاک شود .


2)    از اسکراپ (پلینگ) اکسیژن رسان برای پوست های چرب استفاده می کنیم به این صورت که اسکراپ را روی پوست مراجعه کننده قرار می دهیم و زمانی که کاملا خشک شد ، از ناحیه چانه به طرف بالا می کشیم تا فتیله ای شود و سپس باقیمانده اسکراپ را تمیز می کنیم . اسکراپ (پلینگ) دانه دار را به صورت نقطه نقطه روی بخش های مختلف پوست به غیر از ناحیه چشم ها قرار می دهیم . به صورت دورانی ماساژ می دهیم تا زمانی که به خوبی جذب شود و دانه ها باقی بمانند در نهایت پوست را با یک پد خیس تمیز می کنیم .  


3)    برای آن دسته از افرادی که پوست چربی دارند یا از جوش های سرسفید و سرسیاه رنج می برند از بخور استفاده می کنیم .


4)    زمان ماساژ صورت برای پوست های چرب 10 دقیقه (کمترین زمان) و برای پوست های خشک 20 دقیقه (بیشترین زمان) است . اگر پوست چرب را خیلی ماساژ دهید چربی بیشتری تولید کرده و فرد جوش می زند . بهتر است بدانید که پوست های زیر 20 سال ماساژ داده نمی شوند .


5)    برای پوست های چرب ماسک غیر چرب ، برای پوست های خشک و نرمال ماسک مغذی و آبرسان و برای پوست های مختلط در هر بخش صورت ماسک مخصوصی استفاده می کنیم و در نهایت پوست را تمیز می کنیم .


6)    در آخرین مرحله از یک کرم ضد آفتاب متناسب با پوست استفاده می کنیم .

 

مراحل پاکسازی پوست صورت با استفاده از دستگاه
پاکسازی پوست صورت با استفاده از دستگاه

پاکسازی پوست صورت با استفاده از دستگاه 

پاکسازی پوست با دستگاه به کمک الکترود دزن دستگاه گالوانیک انجام می شود به همین دلیل به آن پاکسازی دزن کریستاسیون نیز گفته می شود . این روش مخصوص پوست های چرب بدون آکنه است و پاکسازی را به صورت عمیق تری نسبت به روش قبل انجام می دهد .


مراحل پاکسازی پوست صورت با دستگاه عبارتند از  :

1)    پوست مراجعه کننده باید چرب و بدون هر گونه جوش باشد .


2)    با استفاده از ژل و تونر پوست را تمیز می کنیم و با پاک کننده مخصوص آرایش دور چشم را نیز پاک می کنیم .


3)    دستگاه بر روی حالت دزن تنظیم می کنیم . گاز استریلی به سرم فیزیولوژی آغشته شده  و الکترود غیر فعال به دست راست فرد داده می شود . سپس الکترود فعال را گوشه سمت راست لب قرار داده و فرکانس را اعمال می کنیم هر گاه فرد در دهانش گز گزی یا طعم زنگ زدگی را احساس کرد ، وضعیت را روی همان درجه حفظ می کنیم .


4)    در این مرحله باید همزمان با دو دست کار کنید هم با پنبه ای که به سرم فیزیولوژی آغشته شده صورت را خیس کنیم و هم با الکترود عمل پاکــسازی را انجام دهیم که به مدت 5 تا 7 دقیقه طول می کشد . (هر گاه به هر دلیلی الکترود از پوست جدا شد مجددا فرکانس را صفر می کنیم و از اول فرکانس می دهیم .)


5)    از ماسک پاکسازی استفاده می کنیم و در نهایت پوست را با یک پد مرطوب تمیز می کنیم .


6)    تاباندن الکترود قارچی نور ماوراء بنفش آن هم به مدت 15 دقیقه برای ضدعفونی کردن پوست می باشد .


7)    جهت رفع هر گونه التهاب و قرمزی پوست از یک ماسک آرامش بخش به مدت 15 دقیقه استفاده می کنیم .


8)    در آخرین مرحله از یک کرم ضد آفتاب یا کرم متناسب با پوست استفاده می کنیم .


نکته : این افراد هرگز نباید از دستگاه گالوانیک استفاده کنند :
1)    افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی
2)    افراد دارای باطری قلبی
3)    افراد داری آکنه
4)    افراد دارای پلاتین در بدن
5)    افراد دارای پوست های خشک و حساس
6)    افراد دارای بیماری روحی
7)    افراد دارای آ یو دی
8)    زنان باردار

پاکسازی صورت به کاهش چین و چروک ، از بین بردن آلودگی ها و شفاف سازی صورت بسیار کمک می کند . به همین دلیل انجام پاکسازی پوست صورت به دختران و پسرانی که از جوش های صورت رنج می برند ، افرادی که پوست چربی دارند و همچنین به خانم های 30 سال به بالا توصیه می شود . بهتر است بدانید که پاکسازی پوست برای افرادی که پوست چربی دارند یک تا دو بار در ماه و برای افرادی که پوست نرمال ، مختلط یا خشکی دارند هر سه ماه یک بار انجام می گیرد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی