تهران

فیلبند بهشتی در نزدیکی پایتخت

فیلبند
در این مقاله شما را با فیلبند که بسیار زیبا و به عبارتی بهشت پنهانی در دل طبیعت ایران است آشنا می کنیم.

فیلبند کجاست؟ 

برای رفتن به این روستا باید از جاده هراز عبور کنید نرسیده به جنوب آمل جاده های فرعی قرار دارد که به روستای فیلبند می رسد فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو است. 
 علت اینکه روستا به این نام معروف است ارتفاع بالای ییلاق آن است که رفت و آمد را مشکل ساخته است. در زبان مازندرانی فل به معنی خستگی و بند به معنی نتوانستن و بند آمدن است. فیلبند از توابع بخش بندپی شهرستان بابل است.

بهترین زمان برای رفتن به روستای فیلبند در اواسط بهار اوایل تابستان و اوایل پاییز است که آب و هوای خوبی دارد به خاطر ارتفاع آن از سطح دریا پدیده اقیانوس ابر بوجود می‌آید که گردشگران زیادی برای دیدن آن به این روستا می‌آیند اما چون نمی توان آب و هوا این منطقه را پیش‌بینی کرد حتما لباس  مناسب باید همراه خود داشته باشید. 

 

اقیانوس ابر روستای فیلبند
اقیانوس ابر روستای فیلبند

 

روستای زیبای فیلبند
روستای زیبای فیلبند 


طبیعت جنگل های چلاو و سنگ چال که منظره زیبایی به روستا بخشیده است با کلبه های چوبی و دشت های سرسبز که برای عکاسی بی مثال است. دسترسی به فیلبند از جاده هراز و سنگ چال آمل آسان تر است .چون مسیر بابل پیچ و شیب های زیادی دارد و از شهر آمل به سمت جاده هراز بعد از دوکیلومتر که اولین تونل را رد کردید عبور تابلو روستای چلاو را می بینید که بعد از پیمودن این راه اول به مراتع و بعد عبور از سربالایی به روستای فیلبند می رسید.

فیلبند روستایی رویایی
فیلبند روستایی رویایی 


در فصل گرم سال مراتع فیلبند چراگاه دام های اهالی دبوامکشاه است ونیز مهمانان زیادی را پذیرا هستند. در اواخر فصل پاییز و زمستان به دلیل سوز و سرما و بارش برف شدید در زمستان خالی از سکنه است. 

فیلبند

 

فیلبند
فیلبند

این روستا در فصل بهار به خاطر آب و هوای خوبش و بارش باران و گاهی برف و تگرگ و وزش باد و تابش آفتاب که باعث تشکیل رنگین کمان می شود گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. 

فیلبند در فصل بهار
فیلبند در فصل بهار

در فصل تابستان هم آب و هوای دلنشینی دارد با اینکه بعضی وقتها سرد میشود اما مهمان های زیادی را پذیرا است.

فیلبند در فصل تابستان
فیلبند در فصل تابستان

اوایل پاییز باز هم برای گردشگران مناسب است ولی از اواسط پاییز هوا رو به سردی می رود. در فصل زمستان سوز سرما و بارش برف شدید عملا شرایط این روستا را نامناسب می نماید.

فیلبند در فصل پاییز
فیلبند در فصل پاییز

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی