تهران

غذای سگ چه تنوعی دارد؟

غذای سگ
در این مقاله سعی شده شمارا با نگهداری حیوانات خانگی آشنا کنیم همچنین درباره انواع غذای سگ و کارهایی که برای نگهداری آنها باید انجام دهید توضیح داده شده است، همچنین شمارا با برخی شرکت های تولیدکننده غذیا سگ آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

اگرشما علاقه مند به نگهداری از حیوانات هستید باید بدانید که در برابر آنها مسئول هستید و باید حواستان به تمام کارهایشان از جمله تغذیه و تفریحشان باشد. که در این بخش به مواردی از آنها می پردازیم.

حیوانات قابل نگهداری به چند دسته کلی تقسیم می شوند، پرنده ها(طوطی، کاسکو، جوجه)، حیواناتی مانند سگ،گربه،خرگوش  برخی جوندگان و خزندگان که هرکدام تکنیک های مراقبتی خاص خود رادارند. به عنوان مثال پرندگان حساسیت بخصوصی ندارند و شما می توانید به سرکار بروید، برگردید و با پرنده تان سرگرم شوید اما سگ ها و گربه ها حساسیت بیشتری دارند و تنها ماندن طولانی آنها باعث رفتار نامناسب از آنها می شود لذا باید توجه خاصی به آنها داشته باشید. باید بدانید که پرندگان و ماهی ها بر روی غذای خود حساسیت کمتری دارند اما باید حواستان در نوع غذایی که به آنها می دهید  باشد. اما برای غذای سگ ها دقت بیشتری به خرج دهید زیرا آنها به غذایشان حساس هستند به عنوان مثال اگر به سگ خود گوشت بدهید دیگر به سختی می توانید آن را به غذای دیگری عادت دهید.

غذای سگ چه تنوعی دارد؟

انواع مواد غذایی سگ
انواع مواد غذایی سگ

انواع غذای سگ و تولید غذای سگ

غذای سگ را می توان به دو صورت تامین کرد  1-غذاهای آماده که در فروشگاههای غذای حیوانات موجود می باشد 2-تهیه غذا در منزل. ولی از آنجایی که بیشتر افراد آشنایی کافی با تهیه مواد غذایی سگ ها در فروشگاه ندارند ترجیح میدهند غذای سگ خود را خودشان درست کنند.

غذای خشک سگ یکی از معروفترین غذاها برای سگ می باشد. غذای خشک همانند بیسکوییت های کاکائو یی می باشد که رطوبت خیلی کمی دارند و کوچک می باشند. برای درست کردن غذای خشک سگ باید بدانید که هر کس یا کارخانه فرمول مخصوص به خود را دارد. به این صورت که در ابتدا مواد غذایی سگ را باهم مخلوط کرده سپس به صورت خمیر آورده  و در فر قرار می دهند و وقتی پخته شد، آنها را به قطعات کوچک تری تقسیم می کنند.

برای تولید غذای سگ به صورت خانگی باید به چند مورد توجه داشته باشید. مواد غذایی مورد استفاده می بایست حاوی پروتئن کافی مانند گوشت و ماهی، چربی کافی مانند روغن حیوانی و  ویتامین و کربوهیدارت ها مانند گندم،سیب زمینی و در اخر مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم باشد. همچنین توجه داشته باشید که سگ ها نیازمند اسید های چرب مانند امگا 3 و امگا 6 می باشند. 

ویژگی های یک غذای سگ خوب
غذای سگ

ویژگی هایی یک غذای خوب برای سگ

 برای اینکه بفهمید غذایی که به سگتان داده اید برایش خوب بوده یا نه باید به دو نکته دقت کنید:

1.رفتار سگ: رفتاری که بعد از خوردن غذا دارد، اگه سگتان سرحال و فعال بودف نشانه این است که  غذایش خوب بوده و درغیر این صورت مواد غذاییش را تغییر دهید

2.مدفوع سگ: اگر مدفوغ سگ شما بوی بدی میداد نشانه این است که  غذا مواد پروتئینی کمی داشته و باید افزایش پیدا کند و یا اگر مدفوع رنگ تیره بود باید حجم گوشتی که به سگ می دهید را کم کنید ویا اگر مدفوع ابکی بود نشانه این است مواد غذایی به حیوان نساخته و باید مواد غذاییش را تغییر دهید.

انواع غذای سگ  با توجه به نژاد

غذای سگ چه تنوعی دارد؟
غذای سگ ژرمن شپرد

غذای سگ ژرمن شپرد

 ژرمن شپرد ها با توجه به بدن عضلانی و جثه ای که دارند به نسبت فعالیت خود نیازمند مواد غذایی بیشتری هستند. برای تهیه غذای ژرمن شپرد خود باید به نکات زیر توجه کنید:

پروتئین: ژرمن شپرد ها به پروتیین فراوان نیازمندند، 20% از مواد غذایی آنها را باید از پروتئین تشکیل شده باشد. برای این منظور می توان از  مرغ، گوشت، ماهی استفاده نمود.

کربوهیدرات ها: دومین موادی که در رژیم غذای ژرمن شپردها لازم است کربوهیدات ها می باشند و بایستی حداقل 10 درصد از مواد غذایی آنها کربوهیدات باشد. برای این منظور می توان به جو، برنج و سیب زمینی اشاره کرد

مواد معدنی: استفاده از مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم درغذای سگ ها در تقویت حافظه و سلامتی آنها بسیار موثر است. توله سگهای ژرمن شپرد در روز نیازمند 3 تا 4 وعده غذایی می باشند. همچنین سعی کنید ظروف غذای سگ ژرمن شپرد را در هر روز بشویید. تا از بیمار شدن سگ جلوگیری کنید.

غذای سگ شیتزو تریر

باید توجه داشته باشید که غذای سگ شیتزو را با توجه به وزنی که دارد تامین نمایید. درکل توله های شیتزو به 280 کالری مواد غذایی در روز و شیتزو های بالغ  به 340 کالری در روز نیازمند می باشند. سعی کنید مواد غذایی توله های شیتزو را در دو وعده بدهید، یکی صبح و دیگری عصر. برای سگ بالغ  نیز پیشنهاد می شود مواد غذای در سه یا چهار وعده داده شود. مواد غذایی را به صورت تکه های کوچک به آنها بدهید، همچنین توجه داشته باشید که مواد غذایی سگ شیتزو حاوی پروتئین کافی باشد. پیشنهاد میشود برای غذای توله سگ شیتزو تا قبل از یک ماهگی از شیر گاو استفاده نمایید. بهتر است ظروف غذای سگ های شیتزو از جنس استیل باشد و هر روز شسته شود.

مواردی از  مواد غذایی مناسب برای سگ های شیتزو را در زیر می بینیم 

لبنیات: موادی مانند شیر و ماست برای توله ها پیشنهاد می شود.

مواد گوشتی: گوشت قرمز،مرغ، ماهی

مواد معدنی: برنج، گندم، جو

میوه جات: میوه و سبزی های تازه

غذای سگ مالتیز

مالتیز ها دارای جثه و فک کوچک و دندان های ریزی می باشند. لذا غذای آنها نیز می بایست متناسب با خودشان تهیه شود. غذای مالتیز باید حاوی امگا 3 و امگا 6 نیز باشد. استفاده از غذاهای  دارای پروتئین کافی (گوشت،ماهی) باعث می شوند بوی مدفوع سگ کاهش پیدا کند.همچنین استفاده از مواد معدنی مانند روغن، جو، برنج در غذای آنها توصیه می شود.  سگ های مالتیز روی زمان غذایشان حساس می باشند، لذا می بایست در نظم ساعات تغذیه آنها دقت کافی داشته باشید. 

غذای سگ چه تنوعی دارد؟
غذای سگ هاسکی 

غذای سگ هاسکی

غذایی که به سگ های هاسکی می دهید بسیار مهم است، زیرا یک اشتباه غذایی می تواند باعث مرگ سگتان شود. باید بدانید که سگ هاسکی برخلاف سگهای دیگر هر غذایی که انسان می خورد را نمیتوانند استفاده کنند.
استفاده از مواد غذایی دارای مواد پروتئینی (گوشت قرمز، جگر و..) و سبزیجات(مانند هویج،سبزی،سیب زمینی) برای آنها توصیه می شود.
دقت کنیدکه  سگ هاسکی نمی تواند مواد غذایی که حاوی لاکتوز می باشند را هضم کنند، موادی مانند انگور، آلو  و مانند آنها. همچنین دقت داشته باشید که لبنیات برای سگ هاسکی مفید نیست و حتی ممکن است باعث مرگ آنها شود. مواد غذایی که دارای استخوان می باشند را نیز به سگ هاسکی خود ندهید (مانند کتف مرغ) زیرا می تواند باعث پارگی روده و یا خفگی حیوان شود.

شرکت های تولید کننده غذای سگ 

غذای سگ چه تنوعی دارد؟
محصول شرکت رویال کنین
غذای سگ چه تنوعی دارد؟
شرکت رویال کنین .

شرکت​​​ رویال کنین

این شرکت در سال 1968 تاسیس شده است. امروزه شرکت رویال کنین یکی از بزرگترین کمپانی های تولید غذای سگ و گربه در دنیا می باشد. این شرکت دارای 12 مرکز تولید غذای حیوانات  در سراسر جهان می باشد، کشورهایی مانند فرانسه، برزیل و برخی کشورهای افریقایی. این شرکت توسط یک دامپزشک فرانسوی به نام جین کاتاری تاسیس شد.

در ابتدا این شرکت در پرورش حیوانات فعالیت داشت، سپس توانست مواد غذایی تولیدی خود را به سرتاسر اروپا صادر نماید. مواد غذایی تولیدی شرکت در ابتدا در واحد کنترل کیفیت بر روی چندین سگ و گربه مورد آزمون قرار گرفته و سپس روانه بازار می شوند. همچنین سعی می شود برای ارائه محصولات بهتر و با کیفیت تر در حوزه بیماری های پوستی حیوانات و یا تغذیه آنها از برترین دامپزشکان و جراحان استفاده شود.

غذای سگ چه تنوعی دارد؟
محصول غذای سگ کمپانی موراندو

کمپانی موراندو

شرکت موراندو درسال 1940 تاسیس شد. در آن زمان در فرانسه  خرید و تولید غذای سگ بیشترین رونق را داشت، این کمپانی نیز در سال 1960 کارخانه ای را خریداری کرده سپس در سال 1980 تولید غذای خشک سگ را آغاز کرد. همچنین با خریداری کمپانی Bari (تولید کننده تن های مخصوص غذای سگ ) فعالیت های خود را گسترش داد،  از آن زمان تا کنون این کمپانی بسیار توسعه پیدا کرده و مواد غذایی متنوعی را برای حیوانات به بازار عرضه کرده است. این شرکت به تولید مواد غذایی با کیفیت برای سگ ها معروف می باشد.

کمپانی بوش

شرکت بوش در سال 1960 در زمینه تولید مواد غذایی و تن برای حیوانات خانگی تاسیس شد. این شرکت در ابتدا ویتامین های مورد نیاز در  مواد غدایی حیوانات را تولید می کرد. سپس در سال 1984 تولید غذای خشک سگ را آغاز نمود و در سال 1990 اقدام  به صادرات مواد غذایی حیوانات به سرتاسر جهان نمود.

مطلب مفید بود؟
7
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی