تهران

آشنایی کامل با غذای خشک سگ + بهترین برند غذای خشک سگ

آشنایی کامل با غذای خشک سگ
اگر شما یکی از کسانی هستید که سگ دارید یا علاقه‌مند به داشتن سگ هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید. این مقاله ابتدا به شما می‌گوید که غذای خشک سگ چیست؟ ترکیبات غذای خشک سگ شامل چه چیزهایی است؟ فواید غذای خشک سگ چیست؟ و پس از آن به معرفی چند برند غذای خشک سگ می‌پردازد. همراه تیجور باشید.

آشنایی کامل با غذای خشک سگ + بهترین برند غذای خشک سگ

سگ یکی از حیوانات بسیار نزدیک به انسان می‌باشد. این نزدیک بودن سبب شده که بسیاری از ویژگی‌ها ، عادات و رفتار ، اقلیم‌های زندگی ،‌هوش و استعدادشان برای یادگیری، طول عمرشان و نوع تغذیه آنها برای انسان قابل اهمیت باشد. تغذیه مناسب سگ‌ها باعث افزایش طول عمر و سلامتی آنها خواهد شد. از این رو بعضی از افراد غذای سگ‌ را خودشان تهیه می‌کنند که باید حتما دقت کنند که تمامی مواد مورد نیاز تغذیه سگ را در غذا لحاظ کنند و توصیه می‌شود که حتما با یک دامپزشک جهت برنامه غذایی سگ خود مشورت نمایید. اما از آنجایی که سگ‌ها بخشی از علاقه مندی انسان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند ، تولید کنندگان غذای آماده سگ پا به عرصه میدان گذاشته‌اند و همچنین  خرید غذای سگ  یکی از دغدغه های اصلی صاحبان این حیوان وفادار می باشد و برای آنها بسیار مهم و حساس می باشد و هنگام خرید غذای آماده سگ لازم است به همه جوانب توجه داشته باشند.
غذای آماده سگ به صورت غذاهای خشک، کنسرو شده و غذای نیمه منجمد در بازار موجود است. اصولا غذای سگ‌ها باید شامل مواد انرژی زا همچون کربو هیدرات‌ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، چربی‌ها و اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، ریز مغذی‌ها و مواد معدنی باشد.

در این قسمت قصد داریم درباره غذای خشک سگ صحبت کنیم و در پایان شما را با برخی برندهای معروف  غذای خشک سگ  آشنا کنیم.

غذای خشک سگ
 غذای خشک سگ چیست؟

غذای خشک سگ چیست؟

غذای خشک سگ نوعی غذای آماده است که توسط تولید کنندگان غذای حیوانات ارائه شده و در سوپر مارکت‌ها و پت شاپ‌ها عرضه می‌گردد. محتویات غذای خشک سگ توسط تولید کننده تعیین می‌شود و هر تولید کننده‌ای فرمولاسیون مخصوص به خود را دارد. بسته به نژاد و سن سگ میزان کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز سگ در غذاهای خشک تعیین می‌شود.

در کارخانه‌های تولید غذای خشک ابتدا محتویات غذای مورد نیاز روزانه یک سگ با هم مخلوط و سپس پخته می‌شود و به صورت بیسکوییت‌های کوچک به شکل‌های مکعبی، ستاره، استخوان و... درون بسته بندی‌های مختص به خود روانه بازار می‌شود. غذای خشک رطوبت کمتری (حدود 2 تا 12 درصد) نسبت به دیگر غذاهای آماده دارد. کاهش دادن رطوبت غذا باعث ماندگاری بالاتر آن خواهد شد. 

ترکیبات غذای خشک سگ

مسئله دیگری که بسیار حائز اهمیت است نوع ترکیبات  غذای خشک سگ  است. ترکیبات غذای خشک سگ باید شامل :

  • کربوهیدرات‌ها: مانند برنج، نان، سیب زمینی و ...
  • پروتئین‌ها: پروتئین‌های گیاهی و گوشت‌هایی همچون مرغ، ماهی ، گاو و...
  • چربی‌ها: چربی‌های مفید مانند اسید های چرب امگا3 و امگا 6 
  • فیبرها: فیبرهای موجود در غلات و سبزیجات
  • مواد معدنی: سدیم، کلسیم، پتاسیم و ...
  • انواع ویتامین‌های A,B,C,D,E 

بیشتر بخوانید:

غذای خشک سگ رو با این روش سالم در خانه تهیه کن

نکات نگهداری از سگ خانگی و لیستی از وسایل مورد نیاز + تصاویر

نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

ترکیبات غذای خشک سگ
 ترکیبات غذای خشک سگ

حال که با ترکیبات غذای خشک سگ آشنا شدین شما را با فواید غذای خشک سگ نیز آشنا خواهیم کرد.

فواید غذای خشک سگ

از مزایا استفاده از غذای خشک سگ می‌توان به ارزان بودن آن نسبت به دیگر غذاهای آماده اشاره کرد. غذای خشک بدون بو است، می‌توان در سفر هم از آن استفاده کرد و دور ریز ندارد چرا که در صورتی که سگ غذایش را نخورد می‌توان آن را به محتویات پاکت برگرداند. غذای خشک سگ یک غذای کامل است و جویدن غذای خشک برای سگ همانند مسواک زدن است. اما اصولا توصیه می‌شود که غذای خشک کمی با آب یا شیر ترکیب شود.
نکته دیگر این است که به توله‌های زیر سه ماه نباید غذای خشک داده شود چرا که باعث اختلال در سیستم گوارشی آنها خواهد شد. توله‌های سگ تا سه ماه اول فقط باید با شیر تغذیه شوند و پس از آن می‌توان به آنها کم کم غذای خشک داد تا به خوردن غذای خشک عادت کنند. اگرچه فواید غذای خشک سگ بسیار قابل توجه است اما باید توجه داشت که میزان رطوبت در غذای خشک کم است. در صورتی که رطوبت غذا برای حیوان لازم است و سگ‌هایی که از غذای خشک استفاده می‌کنند به اندازه کافی رطوبت یا آب جذب نمی‌کنند. از سوی دیگر میزان کربوهیدرات در غذای خشک سگ بالا و میزان پروتئین آن کمتر است که در صورت استفاده بیش از حد منجر به چاقی سگ شما خواهد شد.

اگر شما می خواهید که به جیره غذایی سگ خود غذای خشک استفاده کنید بد نیست که با چند برند معروف که در این زمینه فعالیت می کنند آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

معرفی چند برند غذای خشک سگ خارجی

  • برند غذای خشک سگ " رویال کنین "

شاید بتوان بهترین برند غذای خشک سگ خارجی را در بین تولید کنندگان خارجی به رویال کنین اختصاص داد. رویال کنین یک برند فرانسوی است و محصولات آن در ایران نیز قابل دسترس می‌باشد.

بهترین برند غذای خشک سگ خارجی
 بهترین برند غذای خشک سگ خارجی
  • برند غذای خشک سگ " بوش "

برند بوش یک برند آلمانی است که فعالیت خود را درسال 1960 برای تولید غذای حیوانات شروع کرد و شعار آن این است: "به دلیل عشق به سگ و گربه‌تان به ما اعتماد کنید."

  • برند غذای خشک سگ " تست آف ده ویلد "

اگر به دنبال غذای خشک و ارزان هستید برند " تست آف ده ویلد " انتخاب مناسبی است. این برند علی رغم کیفیت بالای محصولات خود قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبای تجاری خود دارد

  • برند غذای خشک سگ " هپی داگ "

هپی داگ یک برند آلمانی است که در تولید غذای حیوانات خود از محصولات کشاورزی ، دامی و محلی و همچنین میوه ها و سبزیجات استفاده می کند

  • برند غذای خشک سگ " جوسرا "

برند جوسرا نیز یک برند آلمانی بسیار خوب است که سال‌هاست که در زمینه تولید غذای حیوانات فعالیت می‌کند.

در کنار مواردی که ذکر شد می‌توان به برندهای دیگر همچون رفلکس و جونیور نیز اشاره کرد.

معرفی چند برند غذای خشک سگ ایرانی

با توجه به افزایش قیمت دلار تهیه غذای خشک سگ خارجی کمی مشکل شده است اما جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که تولید کنندگان داخلی نیز چند سالی است که غذاهای خوب و با کیفیتی برای سگ‌ها تهیه می‌کنند که در ادامه به معرفی برخی از این برندها می‌پردازیم.

  • برند ایرانی غذای خشک سگ " نوتری پت " 

شرکت بهین تاش با نام تجاری نوتری پت معروف‌ترین برند تولید غذای حیوانات ایرانی است. کسانی که به دنبال غذای خشک سگ ارزان هستند می‌توانند از برندهای ایرانی استفاده کنند چون بسیار ارزان‌تر از غذاهای خارجی هستند.

  • برند ایرانی غذای خشک سگ " مفید "

شرکت مفید نیز از جمله تولید کنندگان غذای حیوانات در ایران است این شرکت تولید کننده غذای خشک سگ خیابانی یا همان سگ نگهبان است .

  • برند ایرانی غذای خشک سگ " فیدار "

فیدار نیز یکی از شرکت‌های خوب تولید غذای حیوانات در ایران است. 

برند فیدار
 غذای خشک سگ از برند فیدار

مطلب مفید بود؟
8
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی