تهران

آشنایی با نژاد سگ هاسکی + عکس

سگ هاسکی
این مطلب برای آشنایی با انواع سگ هاسکی و نحوه نگهداری و عادت های این نژاد سگ تهیه شده است که شما را با مطالب آن آشنا میکنیم.

آشنایی با نژاد سگ هاسکی

سگ هاسکی که به سگ سورتمه کش معروف میباشد در سال 1909 میلادی به آلاسکا برده شد.در سال های گذشته از سگ هاسکی سیبریایی و ساموید در مناطق شمالی بیشتر استفاده می شد اما حال مردم علاقه زیادی به نگهداری سگ هاسکی دارند و در خانه خود از آنها نگهداری می کنند.

سگ هاسکی سیرین
سگ هاسکی سیرین


در اصل اسم سگ هاسکی ESKIE می باشد که توسط اسکیموها بر روی این سگ گذاشته اند.

سگ هاسکی که به زبان روسی همان سگ هاسکی سیبرین گفته می شود دارای وزنی متعادل می باشد که نرهایشان وزنی معادل 20 تا 27 کیلو و ماده ها 16 تا 32 کیلوگرم دارند.
این نژاد همانند نژاد اشپیتز دارای پوست و موی فشرده می باشد و از نظر ظاهری دارای دم پرپشت،چشمانی زیبا و اغلب به رنگ آبی،سر مثلثی و گوش های کشیده و ایستاده ای می باشند،همچنین رنگ اغلب سگ های هاسکی سفید و یا مشکی می باشد.

سگ هاسکی توله
سگ هاسکی توله

سگ هاسگی بسیار آرام است ولی درعین حال بازیگوشی خود را هم دارد و بسیار باهوش می باشد به راحتی با اجتماع خو میگ یرد و با بقیه دوست می شود،همچنین می توانید این سگ را با کودک خود تنها بگذارید و بدانید به خوبی از او محافظت میکند،اما باید حواستان باشد که این نژاد خیلی کم سرو صدا میکند و برای نگهبانی گزینه مناسبی نمی باشد.

سگ هاسکی  باید از تولگی آموزش ببیند و باید صبروحوصله به خرج دهید چون گاهی وقت ها بازیگوش می شود و حرف شمارا گوش نمیدهد،سگ هاسکی وقتی تنهاست حوصله اش سر میرود و دوست ندارد تنها باشد پس حواستان باشد اگر شما در طول روز خانه نیستید او را به کسی بسپارید و یا همبازی برای او  بگیرید تا وقتی شما نبودید باهم سرگرم شوند. 

آشنایی با نژاد سگ هاسکی + عکس

شاید فکر کنید که چون سگ هاسکی سگی آرامی هست می توانید به راحتی  آن را در آپارتمان خود نگهداری کنید اما باید توجه داشته باشید بدون آموزش از تولگی و پیاده روی روزانه اینکار شدنی نمی باشد،اغلب کسانی که سگ های هاسکی دارند شاکی از آنن که سگشان همیشه اذیت و خرابکاری میکند. دلیل ایم مساله این است ه سگ خود را در طول روز به پیاده روی نمی برند و انرژی سگ تخلیه نمی شود پس درنظر داشته باشید در طول روز حداقل دو ساعت برای سگ خودت وقت بگذارید و به پیاده روی بروید.

آشنایی با نژاد سگ هاسکی + عکس

در گذشته از سگ هاسکی برای نگهبانی و یا گله داری نیز استفاده می شد،هاسکی سگی قدرتمند می باشد و درسرما بسیار مقاوم می باشد این راهم باید بدانید که اگر شما تا به حال از سگ نگهداری نکردید سگ هاسکی مناسب شما نمی باشد  و باید به دنبال سگ دیگری باشید.
سگ هاسکی درصورتی که به خوبی آموزش ببیند میتواند به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده شود همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم سگ هاسکی در ابتدا به عنوان سگ سورتمه کش استفاده می شد که نشان دهنده قدرت،سرعت و هوش بالای این سگ می باشد.

سگ هاسکی سفید
سگ هاسکی سفید

سگ هاسکی  به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  • سیبرین
  • آلاسکای 
  • مالاموت

هاسکی سیبرین از گونه های دیگر سگ هاسکی معروف تر می باشد. 
تفاوت های بین سگ سیبرین و آلاسکای: از سگ آلاسکای بیشتر برای انجام کار استفاده میشود و بیشتر آن ها سورتمه کش می باشند همچنین برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام آلاسکای م یباشد و کدام سیبرین باید بدانید که هاسکی آلاسکای رنگ سرش کاملا سفیدیک دست می باشد درصورتی که هاسکی سیبریایی بین چشمهایش نقش و طرح های زیبایی وجود دارد،همچنین قد هاسکی آلاسکایی بلند تر از سگ سیبرین می باشد.

سگ هاسکی وحشی
سگ هاسکی وحشی 

محل نگهداری سگ هاسکی

بهتر است سگ هاسکی را در محیطی بزرگ نگهداری کنید اگر محل نگهداریش در محیط بیرون می باشد بهتر است در حیاط نرده بکشید و نرده هارا به خوبی در زمین فرو کنید چرا که سگ هاسکی. علاقه مند به کندن زمین می باشد،این نژاد علاقه زیادی به بازی کردن دارند همچنین بازی کردن با توپ یکی از بهترنی علایق آن ها می باشد.

بیماری سگ هاسکی

 بیماری دیسپلازی در سگ های هاسکی بسیار شایع می باشد،همچنین بیماری های دیگری که در سگ هاسکی دیده شده است بیماری چشمی مانند آب مروارید و ورم پوست بخاطر کمبود روی می باشد.

سگ هاسکی مشکی
سگ هاسکی مشکی


طول عمر سگ هاسک

طول عمر تقریبی این سگ بین 12 تا 15 سال می باشد که درصورت نگهداری درست می تواند این طول عمر افزایش پیدا کند.

در ادامه چندین عکس از انواع سگ هاسکی برای آشنایی بیشتر برای شما آورده ایم. 

سگ هاسکی سفید
سگ هاسکی سفید
سگ هاسکی وحشی
سگ هاسکی وحشی 
توله سگ هاسکی
سگ هاسکی توله
سگ هاسکی سیبرین 
سگ هاسکی سیبرین 
سگ هاسکی آلاسکایی 
سگ هاسکی آلاسکایی 
سگ هاسکی مالاموت
سگ هاسکی مالاموت

مطلب مفید بود؟
358
39
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی