تهران

آشنایی با نژاد سگ سرابی + تصاویر زیبا

سگ سرابی
همانطور که می‌دانید هر سگی دارای نژاد خاصی است. نژاد سگ سرابی ایرانی است که از نوع سگ بزرگ اندام با نام‌های شپرد و یا ماستیف شناخته می‌شود. این نژاد سگ بسیار پرطرفدار بوده زیرا به لحاظ ظاهری جثه بزرگی دارند و به لحاظ شجاعت و قدرت زبانزد هستند. در این مقاله به بررسی نژاد سگ سرابی پرداختیم.

آشنایی با نژاد سگ سرابی + تصاویر زیبا

سگ سرابی یکی از قدرتمند و تنومندترین نژاد سگ‌ها می‌باشد که در ایران هم از دوره هخامنشی تا به حال استفاده وجود داشته‌اند و طرفداران زیادی دارند. 

سگ سرابی جنگی
نژاد سگ سرابی
آشنایی با سگ سرابی + تصاویر زیبا
سگ سرابی

سگ سرابی را بخاطر اینکه از گونه سگ های ماستیف می باشد به اسم پرشین ماستیف هم صدا می زنند،ماستیف دارای جثه ای بزرگ و پوزه ای کشیده است. همچنین در لیست بزرگترین سگ های جهان جزو رده های اول می باشد.
این سگ نسبت به صاحب خود حس محافظت و وفاداری دارد و به خوبی با شما خو می گیرد،همچنین از نظر نگهبانی و گله داری بسیار خوب می باشد و هنگامی که سروصدا می کند یعنی خطری درحال رخ دادن می باشد و می تواند خود را با شرایط آب وهوایی متفاوت و کمبود غذا وفق دهد. 

سگ سرابی جنگی
سگ سرابی جنگی 


نکاتی را که باید درباره سگ سرابی در نظر داشته باشید این است که سگ های سرابی به دلیل جثه بزرگشان مناسب آپارتمان نمی باشند اما اگر شما دارای حیاطی بزرگ می باشید می توانید از آنجا برای نگهداری سگ خود استفاده کنید همچنین می توانید انرژی سگ را در حیاط خانه خود تخلیه کنید،همچنین در مقابل غریبه ها رفتار خوبی ندارد و سریع واکنش نشان می دهد و از نظر تربیتی هم مقداری سخت می توانید سگ سرابی را تربیت کنید.

آشنایی با سگ سرابی + تصاویر زیبا

طول عمر سگ های سرابی بستگی به محیط نگهداری و همچنین نوع تغذیه شان دارد،اما میانگنین طول عمر این سگ بین 12 تا 15 سال نیز می باشد.

ویژگی هایی که ظاهر سگ سرابی دارا می باشد به شرح زیر است:

  • پوزه ای آویزان دارد 
  • استخوان بندی درشت 
  • دارای پاهایی قوی میباشد 
  • رنگ بیشتر سگ های سرابی طلایی میباشد اما نوع سفید و سیاه هم وجود دارد 
  • دارای دم های کلفت و به شکل داس هستند
سگ سرابی طلایی
سگ سرابی طلایی

سگ سرابی توله جثه کوچکی دارد اما سرعت رشد بالایی دارد و تا سن 14 سالگی کماکان رشد می کند و جثه اش بسیار بزرگتر می شود وزن سگ نر به 90 کیلو و وزن سگ های ماده به 60 تا 75 کیلو میرسد. 

تربیت سگ سرابی

سگهای سرابی باید از تولگی با آموزش های متفاوت تربیت بشوند حال چه بخواهید آن را در خانه نگهداری کنید چه بخواهید به عنوان سگ نگهبان استفاده کنید.
تربیت سگ سرابی بدون داشتن اطلاعات کافی غیرممکن می باشد باید بدانید که تربیت سگ بسیار مهم می باشد و باید بدانید چگونه سگ خود را تربیت کنید.

سگ سرابی سیاه
سگ سرابی سیاه

غذای مناسب سگ سرابی

سگ سرابی به راحتی می تواند با کم غذایی کنار بیاید اما در نظر داشته باشید  به دلیل جثه بزرگی که دارد باید غذاهای خوب و با کیفیت به او بدهید همچنین او نیازمند پروتیین ها و مواد معدنی زیادی می باشد،می تواند از مواد غذایی خشک مخصوص سگ های بزرگ استفاده کنید تا مطمئن شوید مواد لازمی که سگ می خواهد به او میرسد.

فعالیت روزانه سگ سرابی

سگ سرابی به دلیل ذات نگهبانی که دارد نیازمند فعالیت روزانه و پیاده روی می باشد،برای همین اگر شما وقت زیادی را برای پیاده روی با سگ خود نمیگذارید باید منتظر این باشید که سگ شما کلافه شود پس باید وقتتان را برای پیاده روی با سگ خود خالی کنید.
مساله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سگ سرابی علاقه دارد که در کنار و یا پشت سر شما پیاده روی کند دلیل اینکار هم ذات محافظت و گله داری این نژاد می باشد.

مراقبت از موی سگ سرابی

سگ سرابی دارای موهایی پرپشت و زیادی می باشد. همچنین موهای سگ سرابی از دو لایه تشکیل شده است به صورت روزانه باید موهایش شانه شود تا از پفکی شدن و یا گره خوردن موهاش جلوگیری کنید، هنگامی که موهای سگ پفکی می شود درصد رشد میکروب ها هم زیاد می شود پس باید دقت زیادی داشته باشید بر روی نظافت موهای سگ،همچنین باید سگ سرابی را از تولگی به شانه کشیدن عادت دهید تا هنگامی که به سن بلوغ رسید اجازه این کار را به شما بدهد وگرنه با شانه کردن موهایش مخالفت می کند.

بیماری سگ سرابی

اغلب این نژاد دچار بیماری دیسپلازی مفصل لگنی رانی می شوند. اگر سگ سرابی شما دچار بیماری دیسپلازی مفصل لگنی شده بود مواردی زیر را برای بهبودی سگ خود انجام دهید. 

  • تغییر رژیم غذایی
  • کاهش وزن
  • پیاده روی مکرر
  • مکمل های غذایی

در ادامه برخی عکس های سگ سرابی زیبا را برای آشنایی بیشتر برای شما نمایش می دهیم.

سگ سرابی اصیل
سگ سرابی اصیل 
سگ سرابی بزرگ
سگ سرابی بزرگ 

سگ سرابی بزرگ
سگ سرابی جنگی 
سگ سرابی بزرگ
سگ سرابی اصیل
سگ سرابی سیاه
سگ سرابی سیاه 
سگ سرابی اصیل
سگ سرابی اصیل
سگ جنگنده سرابی

مطلب مفید بود؟
675
102
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی