تهران

جراحی پلاستیک صورت چیست

جراحی پلاستیک صورت
قبل از انجام هرگونه جراحی صورت باید اطلاعات کافی درمورد آن داشت. برای شروع جمع آوری اطلاعات اول باید بدانید جراحی پلاستیک چیست و چه مشکلاتی را رفع میکند. همچنین بدانید چه مراقبت هایی نیاز دارد. با ما همراه باشید.

جراحی پلاستیک چیست؟

وجود کلمه پلاستیک در جراحی پلاستیک به دلیل تبدیل صورت به صورتی ساختگی نیست. واژه پلاستیک از کلمه یونانی به معنی شکل و یا قالب گرفته شده است. این جراحی خاص برای تغییر عملکرد افراد و تغییر زیبایی آنهاست. این عمل منجر به بهبود نقص های صورت یا بدن و ترمیم آسیب دیدگی های پوست شما می شود. این نقص ها میتواند نواقصی که از کودکی همراه آنان هست نیز باشد. این نواقص میتواند لب ترک خورده، بدریختی های گوش، آسیب های ضربه مانند گاز گرفتن سگ، سوختگی و بازسازی سینه پس از جراحی سینه باشد.

جراحی پلاستیک صورت کره ای
جراحی پلاستیک صورت کره ای

عمل های زیبایی کمک به تغییر اعضای بدن فرد میکند که علاقه به آن ندارد و تصمیم به زیباتر کردن آن براساس الگوهای زیبایی خود دارد. عمل های زیبایی فقط به عمل بینی، بزرگ و کوچک کردن سینه و برداشتن چربی یک نقطه بدن گفته نمی شود، بلکه لیزر موهای بدن و لیزر زخم های بدن نیز جراحی زیبایی محسوب میشود که بدون تیغ جراحی انجام می شود. عمل زیبایی بعضی اوقات باعث میشود فرد احساس بهتری داشته باشد و اعتماد به نفس او و علاقه اش به خود بیشتر شود. در جهات دیگر مشکلات مادر زادی میتواند تاثیرات بدی روی روحیه فرد داشته باشد که با عمل زیبایی مشکلش رفع می شود.

جراحی پلاستیک صورت

جراح های حلق و بینی میتوانند گسترده زیادی از صورت را جراحی کنند مثل بینی، لب، گوش و گردن. جراحی زیبایی نیز میتواند به دو دسته تقسیم شود. این دو گروه عبارت اند از بازسازی و آرایشی. 
برای بهتر ساختن و ارتقا دادن ویژگی صورت و ظواهر دیداری، از جراحی پلاستیک آرایشی استفاده میشود. ارتقا ویژگی های صورت مثل برجسته سازی های چشم، کاشت گونه و چانه، لیپوساکشن و روند های از بین بردن چین و چروک صورت است.
برای عمل افرادی که با مشکلات مادرزادی بدنیا می آیند مانند لب ترک خورده، گوش های برامده و لبخند های کج، همچنین مشکلاتی که در حادثه ها و تصادف بوجود می آید مثل سوختگی و جای زخم ، از جراحی پلاستیک بازسازی صورت استفاده می شود.

تغییرات بعد از جراحی پلاستیک صورت
تغییرات بعد از جراحی پلاستیک صورت

آموزش ضروری است؟

روند تحصیل در دانشگاه برای تخصص حلق و بینی 15 سال است و بر روند های تغییر عناصر چهره تمرکز میکند. آموزش فوق لیسانس این رشته یک سال جراحی، عمومی، چهار سال هم تحصیل در حلق و بینی می باشد. اکثر افراد 2 سال در جراحی پلاستیک تحصیل میکنند. برای گرفتن تخصص در رشته های سر و گردن باید راه طولانی را رفت. هیئت های حلق و بینی با گرفتن آزمون های سخت اجازه تحصیل را به متخصصین حلق وبینی می دهند.

چه مشکلاتی؟

عمل های جراحی سطح درمان بزرگی دارند که به برخی از آنها آن اشاره میکنیم :
بینی = جراحی بینی خارجی و داخلی برای بهبود و زیبایی بینی
پلک = بهبود ظاهر چشم ها با جراحی پلک پایین یا بالا
ریتیدکتومی = کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک های پوست صورت و گردن
برولیفت = جراحی چروک های پیشانی و خمیدگی ابروها
لیپوساکشن = جراحی گردن و چانه برای برداشتن چربی اضافه
ایمپلنت های صورت = برجسته کردن گونه، لب و یا چانه
اتوپلاستی = جراحی غضروف گوش برای خواباندن برآمدگی آن
روندهای پوست سطحی = لیزر پوست و ترمیم آن برای صاف شدن پوست
و ...

جراحی پلاستیک صورت و گردن
جراحی پلاستیک صورت و گردن

چه جراحی ؟

میتوایند از آکادمی های شهر خود بپرسید و یا با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. انتخاب پزشک یک قسمت مهم در انجام جراحی است. با انتخاب پزشک نامناسب ممکن است نه تنها مشکل شما رفع نشود بلکه مشکلی به مشکلاتتان اضافه شود.

مراقبت های بعد جراحی

از ورزش های هوازی به مدت 2 هفته دوری کنید و به مدت 1 ماه سمت ورزش های سنگین و وزنه برداری نروید. برای خوردن مسکن با دکتر خود مشورت کنید و آسپرین مصرف نکنید چون منجر به خونریزی می شود.

یادتان باشد

باید افراد از بدن و صورت خود دانش کافی داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند. افراد معمولا دوست دارند تغییر جزئی یا کلی در صورت خود داشته باشند که بسیاری ار آنها بعد از زمان بلند و یا کوتاهی از بین می رود و فرد به فراموشی می سپارد. قبل از انجام عمل جراحی حتما حتما خوب فکر کنید. به مشکلاتی که بعد از عمل جراحی برای شما بوجود می آید تحقیق کنید. اگر ورزش خاصی میکنید و یا شغل خاصی دارید ببینید برای شما مشکلی به وجود نیاورد. در صورت نداشتن یک تصمیم عقلانی و درست بعد از مدتی شما پشیمان خواهید شد. قبل از عمل از خودتان بپرسید برای چه میخواهید این عمل را انجام دهید؟ برای اینکه بقیه شما را زیبا ببینند؟یا اینکه دوست دارید خودتان از صورت خودتان خوشتان بیاید؟ افراد زیادی هستند که بعد از عمل جراحی افسردگی میگیرند، به دلیل اینکه این افراد آمادگی کامل برای انجام این عمل را نداشته اند و با حرف دوست و آشنا به این سمت آمده و گرفتار شده اند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی