تهران

جراحی بزرگ کردن چشم

جراحی زیبایی چشم
زیبایی چشم یکی از بخش های مهم زیبایی صورت محسوب می شود. چشم یک عامل مهم برای انتقال احساسات و ارتباط با افراد دیگر است. برای زیباتر کردن این عامل مهم میتوانید از جراحی زیبایی بزرگ کردن چشم استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع جراحی زیبایی بزرگ کردن چشم و نکات آن آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع عمل های زیبایی درشت کردن چشم

نسبت به شرایط و نوع عمل دلخواه فرد روش های مختلفی برای درشت کردن و زیباسازی چشم وجود دارد.

جراحی کانتو پلاستی

جراحی کانتوپلاستی
جراحی کانتوپلاستی

برای تغییرات جایی که پلک بالا و پلک پایین به هم میرسند یعنی همان گوشه چشم از این عمل استفاده میکنند. 

در چه مواردی از کانتو پلاستی استفاده میشود؟

کانتو پلاستی افتادگی پلک ها که بر اثر بیماری و یا سنین بالا ایجاد میشود را رفع میکند و همچنین اگر از روش های دیگری استفاده شد و نتیجه مورد پسند قرار نگرفت، از جراحی کانتو پلاستی برای ترمیم آن استفاده می کنند. با استفاده از کانتو پلاستی میتوان عضلات پلک بالا و پایینی که ضعیف شده اند را سفت و خوش حالت کرد.

چگونگی عمل کانتو پلاستی؟

روند عمل کانتو پلاستی
روند عمل کانتو پلاستی

شکاف دادن گوشه چشم و یا همان کانتو پلاستی، برای تغییرات گوشه چشم در چشم های معروف به مغولی استفاده میشود. چشم های مردم ژاپن و آسیای شرقی بیشتر در رده این چشم ها هستند. با عمل کانتوپلاستی فقط ظاهر چشم شما تغییر نمیکند بلکه انتقال احساسات که از چشم صورت میگیرد هم بیشتر میشود. بعد از عمل چشم های شما بزرگتر و نزدیکتر به هم دیده میشود و ظاهری بیشتر شبیه اروپایی ها پیدا میکنید. اگر شما نیز چشمان مغولی دارید بعد از این عمل باید عمل پف چشم بالا را هم انجام دهید تا توازن چشم هایتان حفظ شود.

اپیکانتوپلاستی

اپیکانتوپلاستی
اپیکانتوپلاستی

افرادی که افتادگی چشم دارند و یا چشم های آنها بادامی هست میتوانند از جراحی اپیکانتوپلاستی و یا همان جراحی گوشه خارجی چشم استفاده کنند و عرض چشم ها بصورت عمودی افزایش یابد. این جراحی فقط میتواند قسمت خارجی چشم را عریض کند. یکی از فواید این جراحی نماندن شکاف و زخم روی صورت است بدلیل اینکه شکاف در داخل پلک بوجود می آید و اثری از آن در صورت بیمار باقی نمی گذارد. در جراحی اپیکانتوپلاستی قوس انتهای چشم پایین می آید و درمان میشود. با این جراحی میتوانید مشکلات دیگر چشم خود مانند افتادگی چشم را هم درمان کنید.

مراحل عمل کانتو پلاستی و عمل درشت کردن چشم ها

  • مشاوره

قبل از عمل حتما با دکتر خود مشورت کنید و انتظاراتتان را بعد از جراحی بگویید و انتظارات دکتر خود را نیز بشنوید. اگر برای این عمل مناسب بودید خود را آماده کنید برای مراحل بعد. نقاهت قبل و بعد از جراحی یک امر قطعی است. قبل از عمل از بیمه خود درباره نوع پوشش آن پرسش کنید.

  • برنامه ریزی

از چند هفته تا چندماه قبل از جراحی میتوان برای جراحی برنامه ریزی کرد. برنامه ریزی به پزشک شما نیز بستگی دارد. عمل کانتوپلاستی یک الی دو ساعت طول میکشد. دوره نقاهت نیز به فرد بستگی دارد ولی اغلب کوتاه است. برای ترکیب این عمل با عمل های دیگر با جراح مشورت کنید.

  • بهبود

جراح در عمل چشم از بیهوشی موضعی استفاده میکند و زمان بهبود و نقاهت شما کوتاه است. با اینکه بهبود متفاوت است ولی معمولا بین 2 تا 4 هفته طول میکشد. تا زمان بهبودی توصیه های پزشک خود را عمل کنید و چشمان خود را بسته نگه دارید.

جراحی زیبایی چشم
جراحی زیبایی چشم

توصیه های جراح برای بعد از عمل

درد و التهاب بعد از عمل کاملا طبیعی است، پس سعی کنید تا مدت طولانی سر خود را بالا نگه دارید و استراحت کنید تا خون مردگی ها رفع شود. حتما به توصیه های پزشک خود برای بعد از عمل گوش دهید و عمل کنید. این توصیه ها باعث درمان سریع تر شما میشود و اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از پزشک با تجربه ای برای عمل جراحی خود استفاده کنید، زیرا تجربه باعث میشود آسیب ها کمتر و روند درمان سرعت بیشتری داشته باشد. البته زخم ها ظریف و زیر مژه پنهان می شود ولی دکتر بهتر باعث بهتر بودن روند جراحی و پس از جراحی میشود. 

مطلب مفید بود؟
8
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی