تهران

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم
برای انجام جراحی زیبایی شکم باید درمورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. جراحی زیبایی شکم به چند زیر شاخه تقسیم میشود که در این مقاله به آنها میپردازیم و از معایب و مزایای جراحی زیبایی شکم برای شما میگوییم. با تیجور همراه باشید تا شما را با جراحی زیبایی شکم آشنا کنیم.

جراحی زیبایی شکم

آبدومینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی شکم، معمولا برای برداشتن و از بین بردن چربی های شکم و پهلو که اضافه هستند و انباشته شده اند مورد استفاده قرار میگیرد. خانم هایی که بعد از زایمان پوست شکم آنها به حالت اولیه بازنگشته است و یا افرادی که افتادگی شکم و چربی زیادی دارند میتوانند از این عمل استفاده کنند. در جراحی زیبایی شکم پوست را کشیده و چربی آن را خالی میکنند و شکم را صاف میکنند. برای عمل جراحی زیبایی بیهوشی الزامی است و این عمل طی 1 تا 5 ساعت انجام میشود. 

تغییرات بعد از عمل جراحی زیبایی شکم
تغییرات بعد از عمل جراحی زیبایی شکم

انواع گوناگون جراحی زیبایی شکم

برای رسیدن به اندامی دلخواه جراحی شکم یکی از بهترین روش ها است. البته خود جراحی زیبایی شکم به چند دسته تقسیم میشود که در ادامه شما را با آن آشنا میکنیم. 

جراحی آبدومینوپلاستی

جراحی آبدومینوپلاستی
جراحی آبدومینوپلاستی

برای افرادی که افتادگی شکم دارند و پوست آنها شل است از این نوع عمل جراحی شکم استفاده میشود. در این روش جراحی شکم محدوده برش سزارین یعنی از ناف تا زیر شکم بریده میشود و پوست برداشته میشود. این روش یک روش عمده و کلی و دارای برش و بخیه است که شما را زود به هدفتان می رساند.

جراحی لیپولیز

روش تهاجمی که باعث از بین رفتن و تخریب سلول های چربی میشود، و به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. بعد از بی حس کردن منطقه مورد نظر که لیزر وارد آن میشود، سوراخی ایجاد میشود و سوزنی که از آن اشعه خارج میشود را داخل چربی ها فرو میکنند و لیزر باعث از بین بردن چربی ها با حرکات رفت و برگشت آهسته به چربی ها میشود. اشعه با تخریب سلول ها آنها را به شکل توده خارج میکند. تخلیه چربی میتواند به شکل ساکشن و یا روش طبیعی متابولیسم بدن باشد.

جراحی لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک
جراحی لیپوماتیک

داشتن عوارض کمتر و ساده تر بودن این روش باعث محبوبیت آن بین مردم شده است. میله فلزی که در این روش مورد استفاده قرار میگیرد میتواند برای اندام های دیگر نیزمورد  استفاده قرار گیرد. این روش بهترین روش برای چربی های پهلو و شکم است. 

جراحی ترکیبی

اگر فرد با یک روش به هدف دلخواه خود نرسد میتوان از این روش که ترکیب بقیه روش هاست استفاده کرد. البته این روش کاملا بستگی به بدن فرد متقاضی و خواسته وی دارد.

ممنوعیت جراحی شکم برای چه افرادی است؟

جراحی زیبایی شکم
جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی یکی از روش های رسیدن به اندام مناسب است.  برای رسیدن به زیبایی اندام همه افراد نمیتوانند از جراحی شکم استفاده کنند. اگر شما جزو لیست زیر هستید نمیتوانید از این روش استفاده کنید.

  1. زنانی که در آینده احتمال بارداری خواهند داشت.
  2. افراد بسیار چاق و با وزن بسیار بالا.
  3. افرادی با بیماری که جراحی برای آنان ممنوع است.
  4. افراد با پوست حساس به بخیه.

نکات کلیدی قبل از عمل جراحی شکم

با توجه به نکات و حرف های جراح و متخصصان قبل از عمل میتوانید نتیجه بهتری از عمل جراحی زیبایی شکم خود بگیرید. در ادامه نکاتی برای قبل از عمل جراحی زیبایی شکم ذکر شده است.

  • انجام آزمایشاتی که جراح و متخصص تجویز میکند.
  • مصرف ویتامین و مولتی ویتامین.
  • کنار گذاشتن دخانیات برای 2 هفته قبل از جراحی.
  • خودداری از مصرف رقیق کننده های خون.
  • اجتناب از مصرف اسیدهای چرب.

نکات بعد از جراحی زیبایی شکم

نکات جراحی زیبایی شکم
نکات جراحی زیبایی شکم

انجام یک سری نکات بعد از عمل جراحی بسیار حیاتی و مهم است مانند:

  1. هرچه سریعتر برای بهبود تورم و تشکیل نشدن لخته در پا، شروع به راه رفتن کنید.
  2. در هفته اول خمیده راه بروید.
  3. در روز های ابتدایی روزی سه بار راه بروید.
  4. بعد از مصرف مسکن رانندگی نکنید.
  5. شکم بند باید برای دوماه استفاده شود.
  6. آب بنوشید و سیگار نکشید.
  7. از ورزش های سنگین اجتناب کنید.

مزایای عمل جراحی شکم

عمل زیبایی شکم که بیشتر در خانم ها محبوب است میتواند شکم شما را تخت و صاف کند و باعث بهبود عملکرد بدن شما شود. در ادامه مزایای جراحی زیبایی شکم را میبیبنید:

  •  پایین نگه داشتن وزن بدن.
  • به ستون فقرات کمتر فشار می آید.
  • از بین رفتن بی اختیاری های ادرار.
  • افزایش قدرت بدنی برای ورزش کردن.

معایب جراحی زیبایی شکم

تغییر منطقه شکم و پهلو بعد از عمل
تغییر منطقه شکم و پهلو بعد از عمل

به طور کلی جراحی زیبایی شکم دارای معایبی نمی باشد. جراحی شکم برای رسیدن به تناسب اندام است و به سلامتی نیز کمک میکند. البته اگر بعد از جراحی به پر خوری ادامه دهند وزن آنها به 3 برابر خواهد رسید.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی