تهران

بهار کجاهای تهران رو بگردیم

جاهای دیدنی تهران, جاهای دیدنی تهران مناسب بهار, بهار گردی در تهران, مناطق گردشگری تهران, بهار تهران کجا بریم
مکان های دیدنی که در فصل بهار به شدت دیدن از آنها توصیه می شود. دوست داران فصل بهار باما همراه باشید.

جاهای دیدنی تهران در فصل بهار که در تعطیلات عید حتما توصیه می شود به آنها سری بزنید. در ادامه برخی از مکان های گردشگری تهران درون شهری را معرفی می کنیم و امیدواریم بتوانید تهرانگردی خوبی را تجربه کنید.
 

پارک بازیافت

پارک بازیافت واقع در جنوب تهران که باتمام پارک هایی که تا الان دیده اید متفاوت است چرا که تمام مجسمه های آن همه از وسایل بازیافتی به بهترین نحو ممکن ساخته شده اند. 

بوستان بازیافت در محله علی‌آباد بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور در منطقه‌ی 16 شهرداری تهران قرار گرفته است در این بوستان تندیس‌های حیوانات با پسماندهای خشک و زباله‌های دورریختنی ساخته شده است. این بوستان نشان دهنده خلاقیت و نبوغ است. 
حتما اوقات فراغت به این مکان با مجسمه ها وتندیس های زیبا سری بزنید. 

 

بهار کجا بریم
بوستان بازیافت


باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در شمال شرقی تهران در جنگلهای لویزان، خیابان کوهستان واقع شده است. این باغ بزرگ‌ ترین مجموعه نگهداری پرندگان در کشور محسوب می شود و در 2 فاز طراحی شده‌است.فاز اول به نام «دشتچر» نام‌گذاری شده‌است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. 
فاز دوم که مساحتی معادل 6٫2 هکتار دارد و در محدوده شمالی احداث شده‌است، «آبچر» نام دارد.
«آبچر» برای پرندگانی است که می توانند پرواز کنند، محافظ های ساخته شده از توری برای این بخش از خروج پرندگان  جلوگیری می‌کند. احداث این باغ 3 سال طول کشید. 
مکانی متنوع برای لذت بردن از قوهای زیبا, پلیکان ها و فلامینگو ها و دیگر پرندگان زیبای این باغ است.

 

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

 

کاخ سفید یا موزه ملت

بنای کاخ سفید یا موزه ملت در مجموعه سعد آباد قرار دارد .طبقه های مختلف این کاخ قسمت های متنوع و دیدنی دارد. 
کاخ موزه ملت  حدود 7000 مترمربع  وسعت دارد و 61 بخش دارد  و یکی از  بزرگترین کاخ ها  مجموعه سعدآباد می باشد.  این کاخ را با نام های دیگری مانند قصر شاه، کاخ اختصاصی، کاخ سفید اختصاصی نیز می شناسند.

ساخت این بنا در اواخر دوران حکومت پهلوی اول حدود سال 1318ه.ش آغاز گردید، اما بهره برداری از آن در دهه 1320ه.ش صورت پذیرفت.
 

بهار کجا بربم
موزه ملت

دشت شقایق اختر آباد

دهستان اخترآباد از توابع بخش صفادشت باوسعتی معادل 684کیلومتر مربع در 80کیلو متری تهران و 30کیلو متری غرب شهرستان ملارد قرار دارد. دهستان اختر آباد با داشتن تنوع اقلیمی, جغرافیایی و جانوری و وجود بیش از 30 رشته قنات جاری و بیش از 22اثر تاریخی, فرهنگی یکی از نقاط دیدنی شهرستان شهریار می باشد. این دهستان در فصل بهار بویژه در اواسط اردیبهشت ماه میهمان شقایق های وحشی است. در تپه های بخش مرکزی و و در دشت جنوبی و غربی اختر آباد هرساله در اردیبهشت ماه هزاران شقایق تمامی دشت را به رنگ قرمز در می آورند و منظره ی چشم نوازی را ایجاد میکنند. 

دشت شقایق اختر آباد
دشت شقایق اختر آباد


قلعه تاریخی فیروزکوه

قدمت قلعه تاریخی فیروزکوه به دورات ساسانی برمی گردد. این قلعه دارای سه بخش مجزا ولی مرتبط به هم شامل بخش های زیر است:
بخش نخست, ربض یا عامه نشین است که شامل بخشی از دامنه کوه و قسمتی از زمین های اطراف بوده و با حصاری خشتی و گلی محصور شده بود که در واقع همان شهر قدیم فیروزکوه است. 
بخش دوم, شارستان است که محل سکونت سربازان و نظامیان بوده و با دیواری از عامه نشین جداشده است که امروزه بقایای دیوارهای خشتی, چندبرج دیوارهای طرفین دروازه های بزرگ, انتهای آن را به خوبی مشخص می کند. 
بخش سوم, ارگ یا حاکم نشین قلعه است که در بلند ترین نقطه کوه واقع شده و محل استقرار حاکم و منسوبین حاکم بوده و میتوان بقایایی از برج و باروهای این قسمت را مشاهد کرد. 
این قلعه بسیار حائز اهمیت و موقعیتی بوده که در اغلب رخدادهای تاریخی منطقه فتح آن برای حکام وقت در ایران مورد توجه قرار داشته است ودر نهایت تیمور لنگ پس از 6ماه انتظار در پای این قلعه باکمک ساکنین, موفق به فتح آن شد.

بهار کجا بریم
قلعه فیروز کوه

سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر

پارک وحشت چیتگر یک مکان تفریحی است که به تازگی تاسیس شده است و در  مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد که  طرفداران بسیار زیادی دارد. سافاری پارک وحشت چیتگر یک تونل وحشت بسیار مهیج داردکه شامل تونل گردون، اتاق گاز و برخی  اتاق های دیگر است که ادامه مسیر تونل را برای شما مهیج و دشوار می سازد و نفس را در سینه حبس نماید.

تونل وحشت پارک چیتگر تهران
تونل وحشت پارک چیتگر تهران

 

مطلب مفید بود؟
1
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی