تهران

تعبیر خواب دندان چه ارتباطی با مرگ عزیزان دارد؟

تعبیر خواب دندان
خواب دندان و افتادن دندان از آن خواب‌هایی است که بیننده را به ترس و وحشت می‌اندازد و باعث می‌شود که بعد از بیدار شدن از خواب درصدد آن باشد که تعبیر و تفسیر آن را پیدا کند. تعبیر خواب دندان بسته به جزئیات دیگری که در خواب می‌بینیم می‌تواند متفاوت باشد و معانی مختلفی را برای مدل زندگی ما داشته باشد.

تعبیر خواب دندان چه ارتباطی با مرگ عزیزان دارد؟

خواب دندان از آن دست خواب‌هایی است که معمولا افراد بعد از بیدار شدن، بسیار آشفته و نگران می‌شوند که مبادا خواب‌شان تعبیر بدی داشته باشد و عزیزان‌شان را از دست بدهند. اما این طور نیست! افتادن دندان در خواب هیچ ارتباطی با مرگ عزیزان و اطرافیان ندارد. در واقع در هیچ مدل خوابی که انسان‌ها می‌بینند، هیچ خبری از مرگ و فوت به انسان داده نمی‌شود. داننده زمان مرگ فقط خداوند است و انسان‌ها از زمان آن آگاه نمی‌شوند.

 کارشناسان حوزه خواب، امروزه فرایند خواب دیدن را بیشتر از دریچه احساسات درونی فرد، آنچه که در زندگی شخصی فرد در حال وقوع است و همچنین دریچه‌ای به سوی ناخودآگاه می‌دانند و نقش فیزولوژیک مغز را در خواب دیدن بسیار مهم می‌دانند. در ادامه این مقاله حالت‌های مختلف خواب دندان و افتادن دندان را با هم بررسی می‌کنیم:

تعبیر خواب دندان
تعبیر خواب دندان و افتادن دندان

تعبیر خواب افتادن دندان

دیدن خواب افتادن دندان به معنای یادآوری شخصی برای شماست که در گذشته او را از دست داده‌اید. همچنین به معنی دلتنگی شما برای شخصی است که از دنیا رفته و دیگر به او دسترسی ندارید. حال این شخص یکی از دوستان و آشنایان شماست و یا یکی از عزیزان نزدیکتان. اگر در خواب دندان نیش شما افتاد به این معنی است که قدرت خود را در زندگی شخصی‌تان از دست دادید.

تعبیر خواب دندان نداشتن

اگر در خواب ببینید که تمام دندان‌های‌تان ریخته و هیچ دندانی ندارید بیان‌گر این است که شما فکر می‌کنید در زندگی‌تان کسی شما و آرزوهای‌تان را جدی نمی‌گیرد و اعتباری در بین دوستان و خانواده‌تان ندارید. همچنین به معنای این است که بی‌وفایی دیدید و احساس تنهایی می‌کنید و یا شاید در حال ورود به دوره پیری خود هستید و دیگر مثل سابق به شما بها و اهمیتی نمی‌دهند.

تعبیر خواب لق شدن دندان

لق شدن یکی از دندان‌ها و یا تعدادی از دندان‌ها بیان‌گر این است که تعدای از اطرافیان شما آرامش شما را سلب کردند و چون شما بنا به هر دلیلی نمی‌توانید از این اطرافیان جدا شوید، رشد و پیشرفت شما به خطر افتاده است و باید هرچه زودتر با فکر و منطق و برنامه ریزی جلوی این آسیب را بگیرید تا بتوانید دوباره برای زندگی‌تان برنامه بریزید.

تعبیر خواب دندان مصنوعی

خواب دندان مصنوعی در دهان نشان دهنده این است که شما در واقعیت نقاب به چهره خود می‌زنید و آنطور که هستید خود را به دیگری نشان نمی‌دهید و از خودتان بسیار دور شده‌اید. در واقع دندان مصنوعی بیان‌گر این است که شما همیشه دل نگران این هستید که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند و نکند که اطرافیان و دوستان‌تان به واقعیت شما پی ببرند و اعتبارتان را در بین آن‌ها از دست بدهید.

تعبیر خواب ریختن دندان‌ها

  • ریختن دندان‌ها در خواب و خون آمدن از جای آن‌ها نشانه وجود بیماری خاص در بدن شماست که لازم است در این باره اقدامات لازم مانند مراجعه به پزشک را انجام دهید.
  • اگر با خوردن چیزی دندان شما ریخت به این معنی است که در زندگی خود احساس امنیت و اطمینان کافی ندارید و به لحاظ شرایط مالی در دوران سختی به سر می‌برید.
  • اگر زنی این مدل خواب را ببینید بیان‌گر این است خودش را به لحاظ ظاهر و زیبایی قبول ندارد و در عزت نفس و اعتماد به نفسش مشکلاتی وجود دارد. معمولا خانم‌ها با ظاهر شدن موی سفید و ایجاد چین و چروک‌های صورت‌شان این دست خواب‌ها را می‌بینند زیرا نگران هستند که بقیه درباره ظاهر و صورت‌شان چه نظری می‌دهند.
  • اگر در خواب از ریختن دندان‌های خود دچار شرم و خجالت شدید نشان دهنده این است شما علاقه‌ای به جمع ندارید زیرا اعتماد به نفس کافی برای حضور در جمع را ندارید و از قضاوت بقیه بسیار می‌ترسید.
  • اگر خودتان دندان‌تان را با دست دربیاورد و به کسی بدهید به این معنی است که در زندگی شما کسی وجود دارد که دوست دارید بیشتر به شما توجه کند و بهشما علاقه نشان دهد.
  • اگر در خواب تمامی دندان‌های شما کف دست‌تان ریخت نشان دهنده این است که معامله‌ای کردید و پول خوبی در ازای معامله دریافت کرده و به دست آورده‌اید.
  • اگر در خواب ببینید که دندان‌‌های‌تان به داخل دهان‌تان ریخته و شما نیز همه آن‌ها را قورت داده‌اید بیان‌گر این است که آزادی و استقلال خود را بابت اشتباهی که در زندگی‌تان مرتکب شده‌اید، از دست دادید و از این بابت بسیار ناراحت هستید و افکارتان مشوش شده است.
  • اگر زنی در خواب دندان‌های خود را قورت دهد بیان‌گر این است که احتمالا به همسرش خیانتی کرده است
  • اگر دندان را به سمت بیرون تف کنید به این معنی است که بیمار هستید و حتما باید پیگیری کنید.
  • اگر دندانی را از روی زمین پیدا کنید به این معنی است که در حال بهبودی از بیماری هستید.
  • اگر دندان خود را بکشید و دور اندازید بیان‌گر این است که در زندگی شخصی خود دچار مشکلاتی شده‌اید و راهی برای حل مشکلات خود راه حلی ندارید.
  • اگر در خواب دندان شما ریخت و از جای آن خون آمد و شما احساس رضایت کردید بین‌گر این است که در زندگی خود مشکلی را حل کردید و به آرامش رسیدید.
  • اگر دندان‌های شما در خواب شکست، خرد و یا خراب شد به این معنی است که احساس می‌کنید پیر شده‌اید و مانند قبل جذابیت خود را از دست داده‌اید.
تعبیر خواب افتادن دندان
تعبیر خواب افتادن دندان

تعبیر خواب دندان از امام صادق (ع)

خواب دندان به 6 مورد تعبیر می‌شود:

  1. خانواده و فرزندان 
  2. مال و کسب و کار 
  3. سود مالی و ثروت
  4. غم و اندوه
  5. از دست دادن مال و ثروت
  6. جدایی از عزیزان و اطرافیان

تعبیر خواب افتادن دندان از حضرت یوسف 

افتادن دندان در خواب به این معنی است که یکی از اطرافیان و عزیزانتان از شما جدا می‌شود. شکستن دندان به معنی غم و اندوه است.

تعبیر خواب از محمد ابن سیرین 

اگر دندان جلویی شما روی زمین افتاد و آلوده شد یعنی فرزند، خواهر و یا برادر شما از دنیا خواهد رفت و یا اینکه برای همیشه از شما جدا خواهد شد. اما اگر دندان شما به زمین افتاد و کثیف و آلوده نشد یعنی فرزند و یا خواهر و برادری در راه خواهید داشت.

تعبیر خواب افتادن دندان از آنلی بیتون 

  • دندان‌های لق در خواب به این معنی است که در زندگی دچار شکستی خواهید شد که شما را افسرده می‌کند.
  • اگر در خواب، دندانپزشک دندان شما را کشید، به یک بیماری مبتلا خواهید شد.
  • اگر دندانپزشک دندان شما را پر کرد به معنی آن است که با تلاش زیاد به مال و ثروت خواهید رسید.
  • اگر در خواب در حال مسواک زدن بودید به این معنی است که برای نگهداری از مال و ثروت خود سخت تلاش می‌کنید.
  • دندان مصنوعی در خواب به این معنی است که کاری انجام می‌دهید که اعتبار و غرور شما را کم می‌کند.
  • تعبیر شکستن دندان در خواب به این معنی است که اخبار بد و ناراحت کننده‌ای می‌شنوید.
  • اگر در خواب ببینید که دندان‌های شما خراب است بیان‌گر بیماری است.

بیشتر بخوانید:

برای تعبیر خواب مرده 35 معنا و مفهوم جامع و کامل وجود دارد

تعبیر خواب لباس عروس: لباس عروس و عروسی در خواب نشانه چیست؟

خواب مار می‌بینید؟ تعبیر خواب مار سیاه، مار زرد و تحلیل کامل

تعبیر خواب دندان افتادن
تعبیر خواب دندان افتادن

تعبیر مسواک زدن در خواب

مسواک زدن دندان‌ها در خواب بیان‌گر پشت سر گذاشتن روزهای سخت است. در واقع با مسواک زدن تلاش می‌کنید روزهای سخت را از ذهن خود پاک کنید. اگر حین مسواک زدن دندان‌ها و یا لثه‌های شما خونریزی داشت یعنی در تلاشید که خاطرات بسیار بدی را فراموش کنید. مثلا ممکن است بخواهید خاطره مرگ عزیزی را از ذهن خود پاک کنید که بسیار برای شما دردناک بوده است.

تعبیر خواب گیر کردن چیزی در بین دندان‌ها

اگر در بین دندان‌های شما چیزی گیر کرده است به این معنی است که کسانی در زندگی شما مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و یا آسیبی به شما زده‌اند و شما در جهت رفع آن آسیب و مشکل در تلاش هستید.

اگر دندان‌های شما در خواب کاملا سفید و تمیز باشد بیان‌گر آن است که روابط اجتماعی و صمیمانه شما با دوستان و عزیزانتان کاملا خوب است و احساس آرامش دارید.

تعبیر خواب درد دندان 

خواب درد دندان و درد ریشه دندان بیان‌گر وجود مشکلاتی در خانواده شماست و درد ریشه دندان در خواب نیز بیان‌گر وجود دردسرهای زیاد در زندگی شماست که لازم است با عزمی راسخ درصدد حل آن‌ها باشید.

تعبیر خواب دندان درد
تعبیر خواب دندان درد

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی