تهران

خواب مار می‌بینید؟ تعبیر خواب مار سیاه، مار زرد و تحلیل کامل

تعبیر خواب مار چیست
معمولا بعد از اینکه خواب مار می‌بینیم وحشت می‌کنیم و سریع به دنبال تعبیر آن هستیم. باید بدانید که در ابتدا خواب دیدن به وضعیت روحی و روانی خود شخص بسیار بستگی دارد و سپس نمادهای خواب معمولا با توجه به فرهنگ هر جامعه‌ای تعبیر می‌شود. در این مقاله به طور مفصل تعبیر خواب مار را بررسی کرده‌ایم.

خواب مار می‌بینید؟ تعبیر خواب مار سیاه، مار زرد و تحلیل کامل

دیدن خواب مار در فرهنگ‌ها و ذهنیت‌های مختلف معنا و مفهوم متفاوتی دارد، اما به صورت کلی معانی متداول تعبیر خواب مار به: فریب، رابطه جنسی، شیطان یا دانش برمی‌گردد. 

در این مقاله تعبیر انواع خواب مار با گونه‌های مختلف از نظر معبران سنتی و معتبر، قرآن و همچنین از دید روانشناختی بررسی خواهیم کرد.

تعبیر خواب مار بزرگ
تحلیل کامل تعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار از دید قرآن (مار سیاه، زرد و رنگی)
بر اساس آیات قرآن مار به معنی دشمنی بدعت‌گر است. اگر ماری در خواب بر دور گردن شما حلقه بزند به معنی آن است که شما زکات اموالتان را نداده‌اید.

از نظر امام صادق (ع)  دیدن خواب مار ده تفسیر دارد:

  1. دیدن خواب مار نشانه دشمن پنهان است که ممکن است غریبه باشد و یا آشنایی که دشمنی آن معلوم نیست. 
  2. ممکن است به زندگی اشاره داشته باشد که همراه با لذت‌های بسیار دنیوی است.
  3. به سلامتی اشاره دارد.
  4. اگر شما بر مار غلبه کنید و پیروز شوید به پادشاهی می‌رسید.
  5. به بزرگی و سپهسالاری اشاره دارد. 
  6. تعبیر آن رسیدن به دولت و بزرگی است. 
  7. به زنی اشاره دارد که فریبکار است و باید از آن ترسید. 
  8. به معنی رسیدن مرد به آرزوهایش است. 
  9. به معنی پسردار شدن است. 
  10. به سیلاب اشاره دارد.
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
تعبیر خواب مار از دید قرآن (مار سیاه، زرد و رنگی)

تعبیر دیدن خواب مار در اسلام

خواب مار در اسلام به معنی آن است که در معرض خطر قرار دارید. در اسلام مار یک موجود پلید و شرور است. اگر در خواب ببینید که مارها را دنبال می‌کنید یا در خانه مار دارید یا آنها را گاز می‌گیرید در زندگی شما مشکلاتی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. 
از سوی دیگر دیدن اینکه شما ماری دارید به معنی این است که شما فرد توانا و قدرتمندی نیز هستید و توانایی این را دارید که به وضعیت‌های دشوار غلبه کنید.

تعبیر کلی دیدن مار سیاه یا هر رنگ دیگری

به گفته ابن سیرین اگر در خواب مار ببینید به معنی دشمن پنهان است. اگر در خواب ببینید در خانه‌تان مار وجود دارد به معنی این است که در خانه دشمنی دارید و اگر در بیرون از خانه مار را ببینید به معنی این است که دشمن شما فرد غریبه‌ای است.

تعبیر خواب مار رنگی
تعبیر کلی دیدن مار سیاه 

در نظر افراد قدیمی و سنتی رنگ مار در خواب به این معانی است:

مار زرد: تعبیر دیدن مار زرد در خواب این است که دشمنت مانند آدم‌های مریض است. 
مار سیاه: تعبیر دیدن مار سیاه در خواب این است که دشمنان زیادی دارید.
مار قرمز: تعبیر دیدن مار قرمز در خواب به این معنی است که خوش‌گذران و هوس‌باز هستید. 
مار سفید: تعبیر مار سفید به گفته ابراهیم کرمانی عظمت و بزرگی است.

مار خاکستری: تعبیر دیدن مار خاکستری در خواب به این معنی است که پول خود را بیهوده خرج می‌کنید و دچار مشکل مالی می‌شوید و همینطور به معنی این است که نمی‌توانید دوست و دشمن را از هم تشخیص دهید.

دیدن خواب سیاه و زرد در تعبیر خواب این است که در زندگی شما اتفاقات و حوادث بدی اتفاق می‌افتد و در حالت کلی تعبیر منفی دارد. خود مار نشانه دشمنی است. رنگ سیاه نشانه مصیبت است و رنگ زرد هم نشانه بیماری است اگر همه این‌ها را در یک خواب ببینید نشانه خوبی نیست.

تعبیر کلی دیدن مار سیاه در خواب به این معنی است که به فرد درباره خطری مهلک هشدار داده می‌شود. خواب دیدن مار سیاه به این معنی است که باید مراقب خود باشید. دیدن این خواب مفهومی منفی دارد و به معنی این است که ممکن است در زندگی‌تان ناراحتی و اتفاق ناخوشایندی پیش بیاید. 

تعبیر خواب مار نارنجی
دیدن خواب مار به رنگ‌های مختلف

تعابیر دیدن انواع خواب مار سیاه 

مار سیاه نماد قدرت درونی شماست. این خواب غالبا با وضعیت شما در زندگی روزمره‌تان ارتباط دارد و نشان دهنده بخشی از زندگی شما است. هشدار دهنده این است که باید حواستان را جمع کنید و با واقعیت رو به رو شوید. 

تعبیر دیدن خوابی که با تهدید مار سیاه رو به رو شده‌اید:

نمایانگر این است که شما از پس دغدغه فکری‌تان نمی‌توانید برآیید. شاید نشان ندهید ولی در گوشه‌ای از زندگی‌تان مسائلی وجود دارد که نگران‌تان می‌کند. 

تعبیر دیدن خوابی که در آن مار سیاه به دو نیم تقسیم می‌شود:

نمایانگر این است که باید در روابط اجتماعی خود بهتر عمل کنید و این خواب به این معنی است که شما هیچگاه نمی‌توانید کاملا خوب باشید. 

تعبیر کشتن مار سیاه در خواب:

اگر در خواب ببینید مار سیاه بزرگی را می‌کشید تعبیر آن به این معنی است که هر چه مار بزرگ‌تر باشد شما دشمن خطرناک‌تری را از پای درآورده و شکست می‌دهید و از شر آن دشمن خلاص می‌شوید.

تعبیر دیدن خواب مار سیاهی که به هر روشی شما را می‌ترساند:

تعبیر این خواب به این معنا است که شما تلاش می‌کنید تا به مشکلی دشوار یا فردی مزاحم غلبه کنید. دیدن این خواب زمانی اتفاق می‌افتد که شما در زندگی‌تان بر اثر جدایی و اندوه رنج می‌برید.

ابراهیم کرمانی درباره مار سیاه می‌گوید:

اگر در خواب مارهای سیاه ببینید تعبیر آن این است که دشمنان فراوانی دارید. 

تعبیر خواب مار خاکستری
تعابیر مختلف خواب مار سیاه 

تعبیر خواب مار سیاه بزرگ از دیدگاه غربی

تعبیر خواب مار سیاه بزرگ از دیدگاه معبرین غربی نشانه درسی جدی است که باید این درس را از زندگی بگیرید و باید خود را برای امتحانی سخت آماده کنید. 

تعبیر خواب مار سیاه و سفید

دیدن مار سیاه و سفید در خواب از دید معبرین غربی نماد مانعی در زندگی‌تان است که اکنون با آن رو به رو هستید و یا مربوط به احساسی است که توان کنترل کردن آن را ندارید. 

تعبیر خواب مار سیاه و زرد

دیدن خواب مار سیاه و زرد از نظر معبرین غربی به این معنا است که در زندگی‌تان اتفاقات، حوادث و احساسات ناخوشایند و بدی را تجربه می‌کنید. کلا دیدن مار زرد و سیاه در خواب تعبیر منفی دارد. سیاه نماد قدرت و توانایی است و زرد معنی متفاوتی با سیاه دارد و بیشتر به معنای مریضی است. 

تعبیر خواب مار سیاه و قرمز

به گفته معبرین غربی تعبیر خواب مار سیاه و قرمز به این معنی است که هر چیز و اتفاق منفی در زندگی‌تان پیش آید برای شما نتیجه‌ای مثبت و خوبی به همراه دارد. 

تعبیر خواب مار زرد به طور کلی خوب است. اگر کسی برای یک بار هم این خواب را ببیند غرق در خوشبختی می‌شود اما از جهتی این خواب می‌تواند به معنای دشمنی کسی با شما نیز باشد. 

تعبیر خواب مار بزرگ
تعبیر خواب مار سیاه، خاکستری و زرد

تعابیر خواب مار زرد

تعبیر شیخ طوسی از خواب مار زرد
تعبیر خواب گرفتن مار سیاه و زرد: اگر در خواب ببینید مار سیاه و زردی را می‌گیرید به این معنی است که آدم مهم و بزرگی می‌شوید. تعبیر دیدن مار زرد در خواب به این معنی است که دشمن شما مریض است و از مریضی صورتش به زردی می‌زند. 

تعبیر ابراهیم کرمانی از مار زرد
اگر خواب مار زرد را ببینید تعبیر آن این است که آدمی با چهره زرد و مریض با حرف‌هایش شما را آزار می‌دهد.

تعبیر خواب مار زرد از نظر روانشناسی

از نظر روانشناسی مار زرد همیشه به معنی احتیاط است. پس هر وقت مار زرد رنگی در خواب دیدید به این معنی است که باید کاملا حواس خود را جمع کنید و تعبیر آن این است که شخصی با شما دشمنی دارد و آن شخص از مریضی رنگش به زردی می‌زند. کلا رنگ زرد در مارها اغلب به معنی کینه و دشمنی شخصی نسبت به شما است و آن شخص می‌خواهد به شما ضرر برساند.

تعبیر خواب مار زرد خال‌دار

اگر در خواب مار سیاه با خال‌های زرد ببینید تعبیر آن این است که غرق خوشی و نعمت می‌شوید و در رفاه و آرامش زندگی می‌کنید. گاهی مار سیاه با خال‌های درشت یا ریز زرد به معنی ازدواج است و اگر پسر این خواب را ببینید به معنای آن است که با دختری زیبا که دل بسته شماست ازدواج می‌کنید. 

تعبیر خواب مار زرد خالدار
تعبیر خواب مار زرد خال‌دار

دیگر تعابیر دیدن خواب مار زرد 

مار زرد در خواب نماد قدرت شما است که دشمن به خاطر ضعف خود یا نیروی شما نمی‌تواند ضرری به شما برساند. 

تعبیر کشتن مار زرد در خواب: اگر در خواب ببینید مار زردی را می‌کشید تعبیر این خواب این است که بر دشمنانتان غلبه می‌کنید. 

تعبیر داشتن مار زرد در خواب: اگر در خواب ببینید مار زردی دارید تعبیر آن این است که دشمن به ناچار از شما پیروی می‌کند. 

تعبیر خواب مار زرد خالدار
تعبیر خواب مار زرد

تعبیر خواب مار در قفس

دیدن قفس نماد گرفتاری و ضعف است و به شرایط شما بستگی دارد. اگر در خواب ببینید ماری در قفس است تعبیر آن این است که دشمن ضربه بدی به شما می‌زند و امکان دوباره نزدیک شدن آن شخص به شما وجود دارد پس باید حواستان را جمع کنید.

تعبیر مار در آب
مار در آب نشانه دشمنی است که می‌خواهد به شما ضرر بزند ولی با ندانم کاری به شما سود می‌رساند. اگر در خواب ماری در آب ببینید به این معنی است که نگرانید و از وضعیت کنونی راضی نیستید و می‌خواهید اوضاع بر وفق مرادتان شود. 

آنلی بیتون درباره ی تعبیر خواب مار در آب می‌گوید:
اگر در خواب مار آبی (ماری که در آب است) ببینید تعبیر آن این است که کسی دوست‌تان دارد ولی با شما لجبازی می‌کند و آن را نشان نمی‌دهد و به خاطر علاقه زیادش برای دیدن شدن به چشم شما با شما لجبازی می‌کند.

تعبیر خواب مار در آب
تعبیر خواب مار در آب

تعبیر خواب مار افعی

اگر در خواب مار افعی ببینید تعبیر آن این است که دشمنی در خانه دارید و اگر در بیابان و صحرا ببینید یعنی دشمن شما غریبه است. اگر مار افعی چنبره زده باشد یعنی دشمن در کمین شماست و باید حواستان جمع باشد.
اگر مار افعی فرار کند نشانه ضعف دشمن است و اگر ببینید که شما را نیش می‌زند ولی شما فرار می‌کنید به شما ضرر می‌رساند. اگر زن جوانی مار افعی ببیند تعبیر آن این است که شخصی می‌خواهد او را فریب دهد و برای او دردسر درست کند. اگر ببینید مار افعی از شما فرار می‌کند نشانه مقاومت شما مقابل حمله دیگران است. 

مطلب مفید بود؟
12
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی