تهران

دیدن خواب خانه نشانه چیست؟ تعبیر خواب خانه

تعبیر خواب خانه
خواب خانه از آن دست خواب‌هایی است که تقریبا همه افراد دیده‌اند. مهم‌ترین نکته در تعبیر خواب‌ها در نظر گرفتن حالات روحی، افکار و وموقعیت‌هایی است که شخص بیننده تجربه می‌کند اما به طور کلی تعابیر مختلفی برای خواب خانه وجود دارد که در این مقاله همه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. همراه ما باشید.

دیدن خواب خانه نشانه چیست؟ تعبیر خواب خانه

اکثر آدم‌هایی که خواب می‌بینند حتما برای یک بار هم که شده احتمالا خواب خانه را دیده‌اند. دیدن خانه در خواب هم مانند تمامی خواب‌ها می‌تواند برای بیننده ترسناک و یا لذت بخش باشد. ممکن است در خواب خانه شما خواب خانه قدیمی دوران کودکی، خواب خانه بزرگ، خواب خانه کوچک، خواب اتاق‌های خانه و مرده‌ای را در خانه ببینید که در این مقاله تعابیر مختلف تمامی حالات مختلف خواب خانه را جمع آوری کرده‌ایم.

البته همانطور که می‌دانید بخش اعظم خواب دیدن مربوط به افکار و احساسات خود شما در موقعیت‌های بیرونی که در گذشته و یا حال برای شما اتفاق افتاده است که حتما باید این موضوع را در نظر باشید.

تعبیر خواب خانه
تعبیر خواب خانه

وارد شدن به خانه‌ای ناشناخته و غریب

اگر در خواب دید که به خانه‌ای ناشناخته وارد شدید و یا در خانه‌ای هستید که نمی‌شناسید، احتمالا شما آرزوهایی داشتید که بنا به هر دلیلی به آرزوهای‌تان نرسیدید به همین دلیل تصمیم گرفتید که در مرور زمان آن‌ها را به دست فراموشی بسپارید. اما این خاطرات و آرزوها فراموش شدنی نیستند و یک جایی در ذهن شما ماندگار شدند و به صورت خواب دیدن سعی بر یادآوری مجدد دارند.

تعبیر خواب خانه‌ای بزرگ

اگر در خواب دیدید که وارد خانه‌ای بزرگ و دلباز شده‌اید و حس خوبی دارید احتمالا در زندگی در جای درستی قرار دارید و توانایی‌ها و قابلیت‌های شما به درستی شناسایی شده است و رو به موفقیت قدم برمی‌دارید. 

تعبیر خواب خانه بزرگ
تعبیر خواب خانه بزرگ

خواب خانه‌ای کوچک

اگر در خواب خود خانه‌ای را دیدید که بسیار کوچک و تنگ بود نشان دهنده این است که در زندگی خود دچار محدودیت‌هایی شده‌اید و یا اینکه توانایی‌های شما در زندگی شخصی و یا کاری نادیده گرفته شده است. نیز دارید که یک بازبینی نسبت به خود و خواسته ‌های خودتان در زندگی انجام دهید.

خواب خانه‌ای قدیمی و ساختمان کهنه

اگر در خواب ببینید که در خانه‌ای قدیمی و کهنه وارد شدید و یا زندگی می‌کنید به معنای این است که افکار و رفتارهای شما نیاز به بازبینی مجدد دارد. باید افکار غلط، کهنه و پوسیده خود را با افکار صحیح و جدید جایگزین کنید تا تمام خستگس‌های روحی و جسمی خود را نیز به در کرده و با انرژی بیشتری به ادامه زندگی مشغول باشید.

تعبیر خواب خانه قدیمی
تعبیر خواب خانه قدیمی

خواب خانه دیگران

اگر دخواب ببینید که در خانه‌ و زندگی دیگران هستید به این معنی است که احتمالا شما حسرت خانه‌ و زندگی دیگران را می‌خورید و دوست دارید که خانه و زندگی خود شما نیز شبیه آن‌ها شود.

تعبیر خواب خانه خریدن

اگر در خواب دیدید که خانه خریدید نشان دهنده این است سخت تلاش می‌کنید تا چیزهایی را بدست آورید. همچنین به معنای این است از فرصت‌های به وجود آمده در زندگی خود بهترین استفاده را می‌کنید.

تعبیر خواب دزد در خانه

اگر در خواب دیدید که دزد در خانه شماست و یا دیدید که خانه شما را دزد زده بدین معناست که در زندگی خود دشمن دارید و به کسانی نباید اعتماد می‌کردید اما کردید.

خواب حمام کردن در خانه

اگر در خواب ببینید که در خانه‌ای مشغول دوش گرفتن و حمام کردن هستید به این تعبیر است که باید از دست برخی افراد، برخی چیزها و یا بعضی رفتارها خود را خلاص کنید. باید بدانید که بعضی وقت‌ها برای این که موانع را کنار بزنید باید احساسات خود را مدیریت کنید و بر اساس قوه عقل و منطق خود تصمیم گیری کنید. مثلا اگر دوستی دارید که به شما آسیب می‌زند و مانع پیشرفت شما و رسیدن به اهدافتان می‌شود باید بتوانید او را از دایره ارتباطات خود دور کنید.

تعبیر خواب اتاق خواب در خانه

اتاق خواب در خانه بیان‌گر احساسات، آرزوها و تمایلات فرد است. همچنین بازتاب ناامنی‌های فرد است که در خواب در اتاق آن‌ها را مشاهده می‌‌کند. فروید، روانکاو بزرگ سوئیسی معتقد بود که دیدن اتاق خواب در خانه نشان دهنده تمایلات جنسی فرد است. اگر در اتاق خواب، شخصی به جز شما خوابیده است ممکن است نشان دهنده این باشد که به شما در موضوعی خیانت شده است. 

تعبیر خواب آشپزخانه

اگر خواب دیدید که در آشپزخانه‌ای نامرتب و شلوغ هستید بیان‌گر این است که افکار مشوش و بهم ریخته زیادی دارید و به لحاظ روحی بسیار خسته هستید. 

تعبیر خواب اتاق نشیمن خانه

اگر اتاق نشیمن شما مرتب و تمیز باشد بدین معنی است که روابط اجتماعی صمیمانه‌ و خوبی با دیگران دارید. اما اگر اتاق نشیمن شما در خواب نامرتب و کثیف باشد بدین معنی است که برنامه مشخصی برای حد و مرز در روابط اجتماعی و دوستانه خود ندارید.

تعبیر خواب خانه
تعبیر خواب اتاق نشیمن خانه

تعبیر خواب زیر زمین

زیر زمین در خواب نشان دهنده ناخودآگاه ماست. اگر در خواب به زیرزمین خانه‌ای رفتید اما تاریک و بهم ریخته بود نشان دهنده این است که ذهن آشفته‌ای دارید و نسبت به ناخودآگاه خود هیچ شناختی ندارید. 

بیشتر بخوانید:

خواب مار می‌بینید؟ تعبیر خواب مار سیاه، مار زرد و تحلیل کامل

تعبیر خواب لباس: تعبیر جامع و کامل انواع لباس در خواب

تعبیر خواب سگ: تعبیر دیدن انواع سگ در خواب چیست؟

تعبیر خواب راهرو خانه

اگر در خواب ببینید که در راهروی خانه هستید که اتاق‌های خانه در این راهرو قرار گرفته است نشان دهنده این است که در زندگی شخصی خود دار تردید شده‌اید و در بین چندراهی قرار گرفتید و باید تصمیم مهمی بگیرید اما می‌ترسید.

تعبیر خواب حیاط خانه

اگر در خواب ببینید که در حیاط خانه هستید نشان دهنده دوران کودکی شماست. اگر در حیات احساس خوبی داشتید یعنی دوران کودکی خوبی داشتید اما اگر در حیات خانه احساس بد و ناامنی داشتید یعنی دوران کودکی خوبی نداشتید.

خانه تمیز کردن در خواب

اگر در خواب، خود را مشغول تمیز کردن خانه دیدید بدین معناست که دوست دارید تغییرات مثبتی در زندگی خود به وجود آورید و از افکار کهنه دست بکشید. اما اگر در خواب دیدید که خانه کاملا تمیز و پاکیزه است نشان دهنده این است که به روابط جدیدی از دوستی وارد می‌شوید.

تعبیر خواب ساختن خانه

اگر در خواب دیدید که مشغول خانه ساختن هستید نشان دهنده این است که در آینده‌ای نه چندان دور یک تحول خوب و مثبت در زندگی ما به وجود می‌آید. همچنین بدین معنی است که مشغول سازندگی زندگی خود هستید و برای اهدافتان تلاش می‌کنید. 

تعبیر خواب خانه خراب و ویران

اگر در خواب خانه خراب و ویران شده ببینید نشان دهنده طلاق و ورشستگی و جدایی و مشکل در زندگی است.

تعبیر خواب خانه
تعبیر خواب خانه قدیمی

تعبیر خواب ترک کردن خانه

اگر در خواب دیدید که خانه را ترک کردید بدین معناست که دوره سختی را پشت سر گذاشته‌اند و تصمیم دارند که از نو سازندگی انجام دهند و سختی‌ها را فراموش کنند.

تعبیر خواب خانه از ابن سیرین

محمد ابن سیرین درباره تعبیر خواب خانه اینگونه می‌گوید:

  • خانه مفرد درخواب زن است.
  • اگر خواب بیند خانه را یا ستونهای خانه را از جای برداشت ، دلیل که زنی خواهد ، با مروت و کرم و مونتش برگیرد و باشد که زنش آبستن شود.
  • اگر خواب بیند در خانه نو درون شد، دلیل که زنی خواهد و توانگر شود.
  • اگر خواب بیند که خانه مفرد به کنج اندوه بود و ندانست که خانه از کیست، دلیل که از دنیا رحلت کند.
  • اگر خواب بیند در خانه گریخته بود و در خانه او قفل نکرده بود و آن خانه به خانه دیگر پیوسته بود، دلیل که از غم و اندوه رسته گردد. اگر بیند بیمار است عافیت یابد.
  • اگر خواب بیند در خانه خود بشکست ، دلیل که از کسی او را مالی رسد.

تعبیر خواب خانه منوچهر مطیعی

در تعبیر خواب خانه مطیعی تهرانی اینگونه می‌گوید:

  • خانه در خواب روزی و معیشت است. اگر شخص در خواب ببینید درون خانه‌ای بزرگ و مجلل است و آن خانه متعلق به اوست، زندگی مرفه و خوبی خواهد داشت.
  • اگر ببینید خانه‌ای محقر و ویرانه دارید و آن خانه متعلق به شما است، خواب شما خبر می‌دهد که زندگی بر شما تنگ خواهد شد و معاش شما کم خواهد شد.
  • چنان چه ببینید یکی از اتاق‌های خانه آشفته و خراب است بخشی از زندگی بیننده خواب دچار خرابی و ویرانی می‌شود و غم و زیان به او می‌رسد.
  • اگر ببینید که در خانه شما آهنی است زندگی قابل دوامی دارید و اگر دیدید در خانه شما از نقره است خوب نیست .
  • اگر در خواب ببینید که خانه شما در محلی است که تنها مانده و گرداگرد آن هیچ خانه دیگری نیست خواب خوبی ندیده اید چرا که از تنهایی و بی‌کسی و غربت زندگی خبر می‌دهد .

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی