تهران

چگونه عطر و ادکلن اصل را تشخیص دهیم ؟

تشخیص عطر و ادکلن اصل
متاسفانه امروزه نمونه های مشابه و تقلبی بسیاری از عطرها و ادکلن های معروف در بازار وجود دارد که کیفیت اصل آن را نداشته و حتی ممکن است به پوست شما آسیب برسانند . به همین دلیل نیاز است با راهکارهای تشخیص عطر و ادکلن اصل آشنا شوید .

متاسفانه نمونه های تقلبی و مشابه بسیاری از عطرها و ادکلن های معروف در بازار وجود دارند ، به همین دلیل خرید عطر و ادکلن اصل کار ساده ای نیست . بنابراین باید راهی را پیدا کنیم تا آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم . از تجربه ی افرادی که سال هاست در زمینه ی فروش عطر و ادکلن فعالیت دارند در می یابیم ، تشخیص عطر و ادکلن اصل فرمول ثابت و مشخصی ندارد . امروزه به دلیل شباهت زیادی که نمونه های تقلبی به نمونه های اصل دارند ، راه حل های قدیمی دیگر چاره ساز نیستند . جالب است بدانید بر خلاف باوری که بسیاری از مردم دارند ، ماندگاری بالای عطر یا ادکلن معیاری برمبنای اصل بودن آن نیست . می توان گفت که ماندگاری یک عطر یا ادکلن بیشتر به رنگ و جنس پوست ، سیستم متابولیسم بدن و ... وابسته است .

 

ماندگاری و میزان در صد اسانس
ماندگاری و میزان در صد اسانس عطرها و ادکلن ها

از نظر ماندگاری و میزان در صد اسانس ، عطر ها به 5 دسته تقسیم می شوند ، که عبارتند از :

  1. پرفیوم (Perfum) که دارای بیشترین درصد اسانس و ماندگاری بوده و تقریبا 5 تا 7 ساعت روی پوست و لباس شما می ماند .
  2. ادوپرفیوم (Eau de Parfum)
  3. ادوتویلت (Eau de Toilette)
  4. ادوکلن یا ادکلن (Eau de Cologne)
  5. ادوفرش (Eau Fraiche)

 

عطرها و ادکلن های اورجینال
خرید عطرها و ادکلن های اورجینال

برخی از مردم معتقدند عطری اورجینال و اصل است که مهر وزارت بهداشت روی آن ثبت شده باشد . این باور اشتباه است . چون بسیاری از عطرها و ادکلن های اورجینال از طریق سفر وارد کشور می شوند و لیبلی ندارند . تنها تفاوت قیمت آنهاست و محصولاتی که مهر وزارت بهداشت دارند ، گرانترند . اگر موقع خرید از فروشگاه ها دیدید که روی عطر و ادکلن مورد نظر طرح شبنم و همچنین مهر وزارت بهداشت حقیقی وجود دارد ، بدانید که 100 درصد اصل می باشد . این نکته را هم فراموش نکنید ، همیشه محصولاتی را خریداری کنید که از راه قانونی وارد کشور می شوند .

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن
راهنمای خرید عطر و ادکلن اصل

راهنمای خرید عطر و ادکلن

به طور کلی عطر و ادکلن های تقلبی را می توان به سه دسته تقسیم کرد :


الف) شرکت هایی وجود دارند که فرمول ساخت عطر و ادکلن های معروف را خریداری کرده ، سپس آنها را تولید می کنند و به بازار ارائه می دهند . البته این شرکت ها عملا با کپی کردن این محصولات را به صورت قانونی تولید می کنند و نام خود را روی جعبه و شیشه آنها ثبت می کنند تا بسیاری از افراد قدرت خرید عطرهای گران قیمت را داشته باشند .


ب) عطرها و ادکلن هایی که با چند تکنیک ساده می توان تقلبی بودن آنها را تشخیص داد . این تکنیک ها عبارتند از :

  1. نوع فونت نوشته ها با یکدیگر فرق می کند و همچنین حروف و اعدادی که روی جعبه یا شیشه ثبت شده برجسته نمی باشد .
  2. موقع خرید ادکلن اصل به درب شیشه ی آن دقت کنید . اگر شیشه ی آن کیفیت پایینی داشت ، جنس آن پلاستیکی بود یا با کشیدن ناخن روی درب ، رنگ آن به راحتی برگشت ، بدانید که تقلبی است .
  3. شیشه های عطر و ادکلن تقلبی کیفیت ندارند و شفاف نیستند . به طوری که با گرفتن آن در مقابل نور می توانید رگه هایی روی آن ببینید و به راحتی تشخیص دهید .
  4. عطر و ادکلن های تقلبی بوی الکل می دهند .
  5. از نرم افزارهای Scanner استفاده کنید . این نرم افزارها به راحتی روی موبایل نصب می شوند . سپس از طریق اتصال به اینترنت بارکد روی محصولات را اسکن می کنند و مشخصات اصلی عطر یا ادکلن را جستجو کرده و به شما نشان می دهند .

 

پ) عطرها و ادکلن هایی که تقلبی بودن آنها به راحتی قابل تشخیص نیست .

برای تشخیص این گروه بهتر است قبل از رفتن به بازار یا فروشگاه ها در مورد ادکلن و عطری که قصد خرید آن را دارید ، تحقیق کنید و عکس های آن را از سایت معتبر جستجو کنید . البته توجه داشته باشید که برخی شرکت ها هر چند وقت یک بار طراحی محصول خود را تغییر می دهند . حتما از تکنیک هایی که در بخش قبل گفته شد ، استفاده کنید . اگر قبلا از عطر و ادکلن مورد نظر استفاده کردید ، موقع خرید شیشه و جعبه ی آن را همراه داشته باشید .


در این بخش آموختید که چگونه عطر و ادکلن اصل را از نمونه ی تقلبی آن تشخیص دهید . برای این که کمتر با چنین مشکلاتی مواجه شوید بهتر است همیشه از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی