تهران

دانستنی‌هایی در ارتباط با عطر زنانه و عطر مردانه

دانستنی‌هایی در ارتباط با عطر زنانه و عطر مردانه
در مورد انواع عطر و ادکلن زنانه، عطر و ادکلن مردانه، انواع رایحه و آداب استفاده از عطر و ادکلن، نگهداری عطر و ادکلن مطالبی را توضیح می دهیم.

انواع عطر و ادکلن ها را بهتر بشناسیم

سبک زندگی امروزه به گونه ای است که بخش مهمی از آن را انواع عطر و ادکلن و مواد آرایشی و بهداشتی پر کرده است. تولید عطرهای ناب و ارزشمند با استفاده از مواد گیاهی، باعث ایجاد برندهای محبوب و معروفی شده که مورد استقبال بسیاری از علاقمندان عطر و ادکلن در سراسر جهان قرار گرفته است. گفتنی است که انواع عطر و ادکلن زنانه و  مردانه از 78 الی 95 درصد الکل همراه با اسانس‌های خوشبوی روغنی تشکیل شده است. مقدار اسانس روغنی در هر ادکلن بر اساس نوع و برند آن می‌باشد.

انواع عطر زنانه، ادکلن زنانه و عطر مردانه، ادکلن مردانه
انواع عطر زنانه، ادکلن زنانه و عطر مردانه، ادکلن مردانه عبارتند از:

  • پرفیوم (parfum)
  • اُد پرفیوم (eau de parfum)
  • اُد تویلت (eau de toilette)
  • اُد کلن (eau de Cologne)
  • اُ فرش (eau fraiche)

 هریک از خوشبو کننده‌های فوق دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به خود می‌باشد. برای نمونه پرفیوم‌ها همان عطرها هستند که دارای رایحه ای ماندگارتر و دلپذیر تر از دیگر خوشبو کننده‌ها می‌باشند. پرفیوم ها 22 درصد از اسانس روغنی را شامل شده و جزء گران‌ترین محصولات در صنعت عطر سازی می‌باشند. اُد پرفیوم که در واقع بعد از پرفیوم‌ها و یا عطرها قرار می‌گیرند، دارای 15 الی 22 درصد اسانس روغن‌های خوشبو هستند. اُد تویلت نیز از جمله محصولات با کیفیت و پرفروشی می‌باشد که دارای 8 الی 15 درصد اسانس روغنی معطر راتشکیل می‌دهند که ردیف سوم در صنعت عطر سازی را به خود اختصاص می‌دهند. ادکلن‌ها که اغلب برای مردان در تمامی سنین استفاده می‌شود، دارای 4 درصد اسانس روغنی معطر می‌باشند. اُ فرش‌ها نیز همان اسپری‌ها هستند که برای استفاده روزانه به کار برده می‌شود. اُ فرش‌ها نیز دارنده 3 درصد اسانس روغنی می‌باشند. اُ فرش‌ها، رایحه‌ای بسیار ضعیف داشته و ماندگاری رایحه آن نیز بسیار کم می‌باشد.

انواع عطر زنانه، ادکلن زنانه و عطر مردانه، ادکلن مردانه
 

شرایط نگهداری انواع عطر و ادکلن

توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده، درب شیشه عطر و ادکلن خود را محکم بسته و به دور از نور خورشید و گرما قرار دهید. اگر چنانچه موارد ساده اینچنینی را رعایت نکنید، عطر شما به تدریج تیره شده و رایحه خود را از دست می‌دهد. البته در ارتباط با عطرهای اصل موارد اینچنینی موثر نیست اما بهتر آن است که در بخشی از کمد و یا میز قرار گیرد که علاوه بر دسترسی آسان، از نور طبیعی و یا نور مصنوعی محیط نیز محفوظ ماند.

چگونه عطر و ادکلن مناسب انتخاب  کنیم

با توجه به انواع برندها و رایحه‌های موجود در بازار، در درجه اول می‌بایست عطری را برای خود برگزینید که با رایحه آن احساس راحتی کرده و مورد پسندتان باشد. ناگفته نماند که رایحه‌ها تشکیل شده از رایحه گرم، رایحه شیرین، رایحه تلخ، رایحه سرد، رایحه مخصوص فصل و غیره می باشد که می‌توانید  جهت انتخاب عطر و ادکلن مناسب آنها را در نظر داشته باشید.
عطر زنانه در شیشه‌های روشن و شفاف با بسته بندی‌های شاد و زیبا عرضه شده و متقابلا عطر مردانه نیز در شیشه‌های تیره و با بسته بندی‌های شکیل که معمولا دارای رنگ‌بندی خاکستری و مشکی و یا سفید است، ارائه می‌شود.

چگونگی عطر و ادکلن مناسب انتخاب  کنیم

آداب استفاده از عطر و ادکلن

اغلب افراد تصور می‌کنند که عطر زدن آداب خاصی ندارد، اما بایستی توجه داشته باشید. چنانچه عطر را به لباس می زنید، لکه آن کم و بیش بر لباستان بر جای گذاشته می‌شود. بنابراین از عطر پاشیدن و یا اسپری زدن به لباس خود پرهیز کنید. از سوی دیگر اگر چنانچه عطر را بر نبض خود بزنید، مانند نبض مچ دست و یا گردن، رایحه عطر شما دوام و ماندگاری بیشتری را خواهد داشت. نکته دیگر آن است که عطر را از فاصله نزدیک اسپری نکنید، چرا که رایحه عطر اگر در یک نقطه متمرکز و جمع شود، بوی آن به تلخی می‌زند. بنابراین فاصله اسپری کردن را بایستی بدانید. قابل ذکر است که اگر عطر را بر نبض مچ دستتان می‌پاشید، از ساییدن مچ‌های دستتان به یکدیگر پرهیز کنید. دلیل آن این است که رایحه عطرتان خوشایند نخواهد شد. تکنیک دیگر عطر زدن آن است که مقداری از عطر را در فضا اسپری کرده و خودتان به سمتش بروید و بدین ترتیب تمام بدنتان رایحه خوش عطر را به خود جذب می‌کند.

آداب استفاده از عطر و ادکلن
آداب استفاده از عطر و ادکلن 

عطر و ادکلن اسپرت 

برخی از محصولات عطر و ادکلن اسپرت هستند. بدین معنا که زنان و مردان می‌توانند بدون توجه به نوع و سبک رایحه از آن استفاده کنند. بر روی بسته‌بندی عطر و ادکلن اسپرت، زنانه یا مردانه بودن آن درج نمی‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان تشخیص داد که عطر اسپرت است. عطر اسپرت را می‌توان در محافل دوستانه و یا محافل عمومی استفاده کرد و دارای رایحه‌های متنوع و مورد پسند همه سنین است. همچنین اگر درصدد تهیه هدیه برای دوستی هستید که شناخت دقیقی از سطح سلیقه او ندارید، می‌توانید عطر اسپرت را تهیه کنید و بدین‌ترتیب از یک هدیه مناسب و مورد پسند برای دوست خود برخوردار خواهید شد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود، جهت تهیه انواع عطر زنانه و ادکلن مردانه و رایحه‌های متنوع، با آگاهی کافی نسبت به شرایط و موقعیت‌های گوناگون، اقدام به تهیه عطر و ادکلن مورد نظر و برندهای محبوب خود اقدام نمایید.

عطر و ادکلن اسپرت 

 

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی