تهران

10 پیشنهاد برای مراسم سالگرد ازدواج

سالگرد ازدواج
شاید ازدواج یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر زوجی باشد. یادبود آن روز نیز بسیار مهم است. برای برگزاری سالگرد ازدواج باید از هفته ها قبل برنامه ریزی کنید. در ادامه اول برای شما از اهمیت اولین سالگرد ازدواج می گوییم و سپس 10 پیشنهاد برای برگزاری سالگرد ازدواج می دهیم. با تیجور همراه باشید.

مطالب مهم درباره سالگرد ازدواج

برای تداوم عشق و علاقه، خاطره سازی و دادن شور و هیجان به زندگی مشترکتان، سالگرد ازدواج یکی از مهم ترین مناسبت هاست که باید جدی بگیرید و با یک برنامه متفاوت با سال های پیش، یادآور روز ازدواج خود شوید و عشق و علاقه خود را به همسرتان ابراز کنید. سالگرد ازدواج بهانه ای برای برقراری روابط عاشقانه و خوب بین زوجین است.

اولین سالگرد ازدواج

اولین سالگرد ازدواج بسیار مهم است، در این روز شما یک سال را با خوشی ها و بدی ها پشت سر گذاشته اید و در این روز شما به همسر خود نشان میدهید چقدر از این سال و ازدواجتان خوشحال هستید.
سال اول ازدواج سخت ترین سال زندگی مشترک است. در سال اول شما با فردی که احتمالا از  لحاظ فرهنگی و شخصیتی با شما کمی متفاوت است باید زندگی خود را شروع کنید. اکثر اختلاف نظر های شخصیتی در سال اول مشخص می شود، شما با مشکلات واقعی زندگی مشترک مواجه می شوید و سال پر چالشی را باید پشت سر بگذارید. بعد از این سال پر اتفاق، برگزاری مراسم سالگرد ازدواج می تواند باعث همبستگی شما با همسرتان شود، می تواند به شما و همسرتان ثابت کند که با تمام سختی ها، زندگیتان را دوست دارید و در برابر مشکلات کم نمی آورید.

10 پیشنهاد برای مراسم سالگرد ازدواج
سالگرد ازدواج


ایده هایی برای جشن سالگرد ازدواج

شما می توانید مانند اکثر زوج های دیگر همسرتان را به یک شام در رستوران دعوت کنید. ولی می توانید با کارهای کوچک دیگر آن روز را یک روز خاطره انگیز کنید، برای این کار لازم نیست هزینه سالگرد ازدواج زیادی داشته باشید، با کار های ساده ای هم می شود آن روز را جشن گرفت. در ادامه تعدادی از این ایده های کوچک را با هم مرور می کنیم.


ساخت اولین ها

می توانید در این روز همسرتان را به اولین جایی که همدیگر را ملاقات کردید  دعوت کنید، می توانید به اولین جایی که قرار گذاشتید بروید. حتی می توانید به رستوران و یا تالاری که عقد و عروسی خود را برپا کردید بروید و تجدید خاطره کنید. برای جذاب تر شدن می توانید کارهایی که در آن روز انجام دادید را دوباره انجام دهید و لباس هایی که آن روز پوشیده بودید را دوباره بپوشید.
در سالگرد ازدواجتان می توانید فیلم عروسی خود را در پرده سینما و یا حتی در منزل خود پخش کنید و با همسرتان عکس های روز ازدواجتان را مرور کنید و از حس خود در آن روز بگویید.


فرستادن گل

اگر شما و یا همسرتان در آن روز سر کار می روید، برای همسرتان گل مورد علاقه اش را بفرستید و یک نامه کوچک روی آن بگذارید و عشق خود را ابراز کنید. تقدیم گل که نماد عشق است، جلوی همکاران همسرتان می تواند بسیار او را خوشحال کند.


نماد قلب

می توانید جشن خود را در خانه برگزار کنید و از دم خانه تا جلوی میز شام با استفاده از بادکنک و تزئین های قلب شکل، همسرتان را راهنمایی کنید. حتی می توانید برای او یادداشت های رمانتیک و یا خنده دار بگذارید. در تزئین حتما از رنگ مورد علاقه همسرتان استفاده کنید و آهنگی که مورد علاقه همسرتان هست را پخش کنید.

تزیین سالگرد ازدواج

استفاده از شمع برای رویایی کردن فضا

می توانید از جلوی در شمع های پایه کوتاه استفاده کنید، و یا می توانید بصورت قلب شمع ها را بچینید و با گلبرگ آن را تزئین کنید. شمع حس و حال شاعرانه ای می دهد و می تواند ایده ای جذاب برای زوج هایی باشد که جشن خود را در خانه برگزار می کنند. 

تزئین خانه با شمع در مراسم سالگرد ازدواج
تزئین خانه با شمع در مراسم سالگرد ازدواج


کادویی ویژه 

یکی از الزامی ترین کارهایی که باید در سالگرد ازدواج انجام دهید، دادن کادو به همسرتان است. این کادو می تواند همیشه یادآور روز زیبایتان باشد و همیشه با دیدن آن حس و حال خوبی به شما و همسرتان بدهد. حتما سلیقه همسرتان را برای خرید کادو در نظر بگیرد و بعد از آن سلیقه خودتان. یکی از ایده های جدیدی که این روز ها می توانید برای همسرتان تهیه کنید یک فتوبوک از خاطراتی است که با همسرتان گذرانده اید.


نامه ای به همسر

اگر توانایی نوشتن یک نامه یا شعر برای همسرتان را دارید حتما این کار را انجام دهید. اگر نویسنده خوبی نیستید از شخص دیگری بخواهید نامه یا شعر را برایتان بنویسد و با تزئینات زیبا آن را برای همسرتان آماده کنید. می توانید نامه را کنار کادو خود بگذارید. 

نوشتن نامه به همسر در سالگرد ازدواج
نوشتن نامه به همسر در سالگرد ازدواج


خرید کیک و خوراکی

می توانید برای همسرتان خودتان کیک بپزید و روی آن یک جمله برای همسرتان بنویسید. حتی می توانید این کار را جلوی همسرتان انجام دهید و با همکاری هم کیک بپزید تا این خاطره زیبا همیشه در ذهنتان بماند. 

کیک سالگرد ازدواج
کیک برای سالگرد ازدواج


می توانید کیک را هم آماده بخرید و همراه خوراکی هایی که همسرتان دوست دارد آماده کنید. همراه با کیک می توانید یک غذای خاص و متفاوت هم بپذید که مورد علاقه همسرتان است. در چیدمان میز غذا خلاقیت به خرج بدهید.


جشن خانوادگی

می توانید از دوستان و یا خانواده نزدیک خود هم دعوت کنید و سالگرد ازدواج خود را جشن بگیرید. میتوانید با چاپ عکس هایتان روی لیوان یا شاسی و هدیه آنها به مهمان ها، آنها را هم در خوشی تان سهیم بدانید. می توانید سالگرد ازدواج را در تالار برگزار کنید و تعداد مهمان های بیشتری داشته باشید.


مسافرت 

می توانید با رفتن به یک مسافرت کوتاه در اطراف شهرتان و یا یک هتل در شهر دیگر، یک خاطره زیبا بسازید. حتی اگر وقت رفتن به خارج شهر را ندارید می توانید به هتلی در شهر خودتان بروید و روزی جذاب برای خود و همسرتان بسازید.


عکاسی از جشن تان

از یکی از دوستان یا خانواده تان بخواهید با یک دوربین عکس های لحظه ای ازتان بگیرد و برایتان مستند کند. می توانید یک عکاس را هم دعوت کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. در آخر شما می توانید آلبوم زیبایی با عکس هایتان بسازید.

عکاسی مراسم سالگرد ازدواج

 

مطلب مفید بود؟
6
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی