تهران

این عادت های بد را بعد از ازدواج فراموش کنید

عادت های بد بعد ازدواج
آدم ها با آرزوی رسیدن به آرامش و خوشبختی ازدواج می کنند. افراد با اعتماد به عشق در زندگی خود، امید به آینده ای روشن و شاد دارند. برای رسیدن به کمال در زندگی مشترک باید از کارهایی اجتناب کرد. در ادامه تعدادی از این کارها را مرور می کنیم.

بعد از اتمام دوران شیرین ماه عسل کم کم مشکلات شریک زندگیمان آشکار می شود. از آنجایی که هیچ فردی کامل نیست ممکن است این موضوع برعکس نیز باشد و مشکلات ما برای همسرمان آغاز شود. در این مقاله میخواهیم در مورد رفتار های بد بعد از ازدواج که میتواند زندگی مشترک ما را خراب کند صحبت کنیم و توصیه می شود روی رفتارهای هود بازنگری کنید و سعی کنید رفتار های بدی که در ادامه ذکر می کنیم اجتناب کنید.

بی توجهی به همسر

بی توجهی به همسر
بی توجهی به همسر

افرادی که به خود خیلی مغرور هستند، شروع به نادیده گرفتن همسر خود در زندگی مشترک می کنند. تشکر نکردن بخاطر لطف های همسر باعث فاصله افتادن بین زوج و دلخوری خواهد شد. در ادامه بی توجهی، شکایت و ایراد گرفتن نیز وارد زندگی می شود. به یاد داشته باشید با تشکر کردن از همسر خود بخاطر کارهای کوچک نیز، میتوانید زندگی خود را دلپذیر تر کنید.

بد قولی

شما اطمینان همسرتان را با زیر قول زدن خود نابود می کنید. بد قولی خیانت به اعتماد شریک زندگی تان است، وقتی شما به قول خود برای افشا نکردن یک راز، نرفتن به یک مکان و یا انجام ندادن یک کار عمل نمی کنید. سعی کنید یک دفترچه یادداشت درست کنید و قول هایی که به همسرتان می دهید را یادداشت کنید تا فراموشتان نشود.

جر و بحث های بی مورد

تبدیل یک مسئله کوچک به معضلی بزرگ در مواردی حتی باعث جدایی و طلاق می شود. در بین دعوا ممکن است خطاهای گذشته را نیز یادآوری کنید که باعث بدتر شدن اوضاع و شکستن قلب همسرتان می شود. خشونت بدنی و ناسزاگویی را ترک کنید. سعی کنید از تکنیک های نفس گیری استفاده کنید.

نپذیرفتن اشتباه

بعضی افراد حتی با اینکه خودشان متوجه اشتباه خود می شوند ولی عذرخواهی یا اصلاح آن اشتباه را به عهده نمی­ گیرند. فراموشتان نشود پذیرفتن اشتباه خود باعث می شود همسرتان زودتر شما را ببخشد و اشتباه شما را فراموش کند.
بعد از هر دعوا یا مشکل در زندگی مشترکتان، با یک فرد قابل اطمینان یا یک مشاور صحبت کنید تا بدانید سهم شما در آن مشکل چه بوده و آن را اصلاح کنید.

عیب جویی و انتقاد

حدیث امام علی درمورد عیب جویی
حدیث امام علی درمورد عیب جویی

یادتان باشد هیچ وقت جلوی دیگران عیب همسر خود را آشکار نکنید، این رفتار باعث می شود همسر شما کوچک شود و احساس بدی نسبت به شما پیدا کند. مقایسه همسر خود با فرد دیگر نیز باعث از هم پاشیدن زندگیتان و همچنین بی اعتماد شدن همسرتان می شود.
سعی کنید در برگه ای اخلاقیات خوب همسرتان را بنویسید و هر روز تعدادی از آن را به همسرتان بگویید و از او تعریف کنید.

دروغ و خیانت

دروغ و خیانت
دروغ و خیانت

فریب دادن همسر نیز یک نوع خیانت و بد قولی محسوب می شود. خیانت پایه های زندگی را سست می کند. بعد از خیانت دیگر هیچوقت روابط شما مثل قبل نخواهد شد، حتی اگر همسرتان دروغ و یا خیانت شما را ببخشد نیز هیچوقت در ذهن خود آن را فراموش نخواهد کرد، و مطمئنا این در زندگی شما تاثیر خواهد داشت.
قبل از گفتن دروغ و یا خیانت به آینده آن فکر کنید، آیا ارزشش را دارد؟!

تفریح نکردن

تفریح زوجین با هم باعث می شود قلب هایشان به هم نزدیک تر شود و پیوند عمیقی بینشان ایجاد شود. حتما سرگرمی های خود را با همسرتان مشترک کنید و به علایق همسر خود نیز در تفریح کردن احترام بگذارید. سرگرمی نداشتن باعث خسته کننده شدن زندگی می شود.
 حتما یک روز تعطیل هفته را با همسرتان به تفریحات مورد علاقه خود بپردازید و تفریحات با دوستان خود را در اولویت دوم بگذارید.

توجه نکردن به مناسبت های مهم

توجه نکردن به مناسبت ها
توجه نکردن به مناسبت ها

روز های خاص و مهم برای همسرتان را هیچ وقت به فراموشی نسپارید. برای اکثر خانم ها و بعضی آقایان تاریخ های تولد، روز خاستگاری، ازدواج، عقد و .. بسیار مهم است. مناسبت ها را در تلفن خود ذخیره کنید تا به شما هشدار دهد تا فراموشتان نشود.

تهاجمی بودن

تعدادی از همسران بدون اینکه به نظرشان فکر کنند شروع به انتقاد کردن و نظردادن نیش دار می کنند. این رفتار فقط برای مقصر نشان دادن طرف مقابل می باشد. این رفتار باعث بزرگ شدن مشکل می شود و از به نتیجه دلخواه رسیدن جلوگیری می کند.
قبل از اینکه نظر خود را بدهید ساعتی به آن نظر فکر کنید. سعی کنید در عصبانیت نظر خود را اعلام نکنید. 

چک کردن تلفن همراه

فناوری در این مورد می تواند به ضرر روابط بین همسران باشد. شاید با خودتان بگویید فقط یک دفعه این کار را انجام می دهید(چک کردن تلفن همراه همسرتان)، و یا بگویید که به همسرتان نخواهید گفت، ولی اگر چیزی پیدا کنید مطمئنا یک روز فاش خواهد شد. همچنین اگر مورد خاصی پیدا نکنید شما را ترغیب به ادامه دادن این کار خواهد کرد. بعضی اوقات شما از ماجرای اصلی خبر ندارید و حتی ممکن است دچار سوتفاهم شوید. پس اگر به چیزی شک کردید از همسرتان بپرسید و تلفن او را چک نکنید.

بد گفتن از خانواده همسر

بد گفتن از خانواده همسر
بد گفتن از خانواده همسر

انتقاد کردن از خانواده همسر و پشت سر آنها بدگویی کردن، همسرتان را دل آزرده می کند. همسرتان توانایی تغییر تمام اطرافیان خود را ندارد و بصورت غریزی خانواده خود را دوست دارد. انتقاد شما از خانواده همسرتان می تواند زندگی شما را به هم بریزد. بهترین کار این است که به رفتار آنها توجه نکنید و اگر مشکل بزرگی بود با آرامش به همسرتان اطلاع دهید نه بدگویی.  
 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی