تهران

قیمت ساعت به چه عواملی بستگی دارد

قیمت ساعت
ساخت و تولید ساعت به طور کلی و ساعت های مچی به عنوان زیر مجموعه امروزه از کسب و کارهای پر رونق در جهان محسوب می شودو به عنوان یکی از کالاهای مصرفی لوکس و لاکچری به بازار عرضه می گردد قیمت ساعت های مچی عرضه شده به بازارها به نسبت طرح و جنس و کیفیت و برند های متنوع تولید شده متفاوت است.

قیمت ساعت به چه عواملی بستگی دارد

ساخت اولین ساعت مچی در قرن شانزدهم میلادی در اروپا به پیتر هنلین نسبت داده شده است.استفاده واستقبال از آن در قرن بیستم وبیشتر در میان زنان رایج بوده است.بیشتر شرکت های برند و معروف تولید کننده ی ساعت ها در کشورهای اروپایی و بخصوص سوییس قرار دارند.

ساعت مچی عقربه ای خیلی شیک
ساعت مچی عقربه ای خیلی شیک


امروزه ساعت های مچی علاوه بر کارکرد اولیه خود که نشانگر ساعت و زمان است دارای کاربرد های دیگری هم هستند ساعت های مچی مدرن بر روی نمایشگر خود ساعت،تاریخ،دما و قطبنما را هم نشان می دهند وبه همین دلیل بازار ساخت و تولید و هم چنین رقابت تنگاتنگ میان آنها بسیار داغ است و برندها و شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و هر روزه ساعت های مچی از لحاظ شکل و طراحی متنوع و دگرگون می شوند. 

ساعت مچی نقره ای بسیار زیبا
ساعت مچی نقره ای بسیار زیبا


عوامل زیادی در قیمت ساعت مچی می توانند تاثیر گذار باشند از جمله:برند و مارک ساعت،جنس بکار رفته و کیفیت مواد اولیه،نوع و مدل طراحی،سبک و رنگ بکار رفته،تکنولوژی مورد استفاده،میزان مقاومت در مقابل ضربه و شوک های وارد شده به ساعت،نوع موتور (مکانیکی یا کوارتز)،کیفیت محصول و مناسب بودن برای موقعیت های مختلف،میزان مقاومت در برابر آب،کشور سازنده،گارانتی و موارد گارانتی و اصل بودن کالا.

ساعت مچی بسیار شیک
ساعت مچی بسیار شیک


علاوه بر موارد ذکر شده ازعوامل تاثیرگذار دیگر در بازار خرید و فروش ساعت های مچی تنوع قیمتی است که با توجه به ازدیاد شرکت های سازنده در بازار و وجود برندهای مختلف قیمت نیز متفاوت است و رقابت بر سر  ارائه ساعت با کیفیت بالا و مشتری پسند و با قیمت مناسب و به صرفه را بیشتر کرده است.بنابراین قیمت در کنار عوامل تاثیر گذار دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.هم چنین گارانتی و داشتن موارد گارانتی بیشتر و اصالت کشور سازنده از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت ساعت های مچی هستند.

ساعت مچی زیبای بند چرم
ساعت مچی زیبای بند چرم

ساعت مچی زنانه

ساعت های مچی زنانه علاوه بر نقش اصلی آنها به عنوان نمایشگر زمان،یکی از زیورالات پر طرفدار در میان زنان محسوب می شوند و خرید آن بیشتر به خاطر جنبه ی زینت بخش آنهاست بخصوص که در ساخت و طراحی مدل های لوکس و گران قیمت زنانه از سنگهای قیمتی , طلا و الماس استفاده می شود که ارزش مادی و قیمت آن را نسبت به ساعت های مچی مردانه بالاتر می برد.

ساعت مچی زنانه شیک
ساعت مچی زنانه شیک


ساعت به عنوان یک اکسسوری مد نیز مورد استفاده قرار می گیرد داشتن ساعت مچی زیبا و چشم نواز یکی از نشانه های شیک پوشی و سبک پوشش است. به همین دلیل ساخت و تولید ساعت های لاکچری و گران قیمت رونق یافته است که این امر خود تاثیر بسزایی در قیمت ساعت مچی زنانه دارد.

ساعت مچی زنانه لاکچری
ساعت مچی زنانه لاکچری


ساعت مچی مردانه 

ساعت های مچی مردانه نیز امروزه دچار تحول و تنوع زیادی شده اند و در ساخت آنها فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می شود که مهمترین آن میزان هماهنگی ساعت ها برای انواع لباسها است.

ساعت اسپرت مردانه
ساعت اسپرت مردانه

هم چنین به نسبت موقعیت و مکان مورد استفاده نیز رده بندی می شوند مدلهای اسپرت،ورزشی و مجلسی از رده بندی های استفاده شده در ساخت و طراحی انواع ساعت های مچی مردانه هستند که ست کردن لباس و ساعت در پوشش مردانه نیز خود نوعی پیروی از پوشش مدرن است و ظاهر مدرن و لاکچری به فرد می دهد.

ساعت های مردانه شیک و اسپورت
ساعت های مردانه شیک و اسپورت

نتیجه گیری

با توجه به عوامل موثر در قیمت انواع ساعت نتیجه می گیریم که ساعت های مچی بنابه زنانه و مردانه بودنشان هم چنین بواسطه تنوع در طرح و شکل و برند و نوع و موقعیت استفاده  دارای تنوع قیمتی زیادی هستند و عوامل بسیاری دست به دست هم می دهند تا ساعت ها قیمت متفاوتی داشته باشند.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی