تهران

گیره کراوات چه مدلهایی دارد+ تصاویر

گیره کروات
همانطور که میدانید کراوات یکی از اکسسوری های مکمل پوشش ما می باشد و در انتخاب و استفاده از آن باید نکات بسیاری را رعایت کرد که یکی از مهم ترین این نکات گیره کراوات و نحوه استفاده از انواع مختلف آن می باشد.در این مقاله شما را با مدلهای گیره کراوات آشنا می کنیم.با تیجور همراه باشید.

بستن کراوات  می تواند شما را نسبت به دیگران کاملا متفاوت نشان دهد و استایل شما را تکمیل کند.یکی از بخش های مهم کراوات، گیره کراوات می باشد که باید در انتخاب و استفاده از آن برخی نکات  را رعایت نمود.به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله از تیجور شما را با انواع مدلهای گیره کراوات و دکمه سرآستین آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

انواع مدلهای گیره کراوات
انواع مدلهای گیره کراوات

گیره کراوات چیست؟ 
گیره کراوات به انگلیسی (tie clip) نواری است فلزی(از جنس طلا،نقره و...) در کنار کراوات که معمولا بصورت یک گیره طراحی می شود و به همین علت به آن گیره کراوات گفته می شود. گیره کراوات در حقیقت برای نگه داشتن خود کراوات در جا و مکان مناسب خود به وسیله اتصال به پیراهن و یا لباس شما می باشد. (البته به این مورد نیز باید توجه کرد که با توجه به گذشت زمان هدف استفاده از گیره کراوات نیز مانند وسایل دیگر تغییر پیدا کرده است و امروزه از گیره کراوات بیشتر به عنوان یک وسیله و یا یک المان تزیینی استفاده می شود.)

نحوه بستن گیره کروات به شرح ذیل می باشد:
محل و مکان مناسب برای بستن گیره کراوات در بین دکمه های سوم و چهارم لباس و یا پیراهن شما می باشد.البته امروزه هر چه گیره کراوات را بالا تر ببندید جلوه ای زیبا تر و یا به عبارتی مدرن تر به خود می گیرد!
گیره ی کراوات شما باید از نظر پهنا حدود 80 درصد از کراوات شما را پوشش بدهد. البته پهنای کراوات معمولا بین 3/5 تا 5/5 سانتی متر می باشد. به همین علت شما باید سعی کنید همواره چند گیره با سایز های مختلف داشته باشید تا با توجه به اندازه کراوات از گیره مناسب استفاده کنید.

گیره ی کراوات شما باید با دکمه سرآستین، سگک کمربند و ساعت  شما هماهنگ و ست باشد.
 استفاده از گیره کراوات با جلیقه و یا ژیله کار اشتباهی می باشد. چرا که هدف از گیره کراوات ثابت نگه داشتن کراوات و جلو گیری از حرکت آن است به همین علت در هنگام استفاده از جلیقه، بستن گیره ی کراوات توصیه نمی شود.

بستن گیره کراوات
بستن گیره کراوات

مدلهای گیره کراوات 
همانطور که در بالا گفته شد با توجه به گذشت زمان، علت و هدف استفاده از گیره کراوات تغییر پیدا کرده است و افراد معمولا برای زیبایی بیشتر از آن استفاده می کنند. به همین علت امروزه انواع مختلفی از گیره های کراوات تولید و روانه بازار می شود که هر کدام طرح و یا جنس متفاوتی دارند.در ادامه تصاویر چند نمونه از معروف ترین این مدل ها را برای شما نمایش داده ایم.

 

گیره کراوات طلا
گیره کراوات طلا

 

گیره کراوات نقره
گیره کراوات نقره

 

گیره کراوات باریک
گیره کراوات باریک

 

گیره کراوات و دکمه سردست
گیره کراوات و دکمه سرآستین

 

گیره کراوات طرح فروهر
گیره کراوات طرح فروهر

 

گیره کراوات با جلیقه
گیره کراوات با جلیقه


 

 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی