تهران

برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید دقت کنیم

عینک آفتابی مناسب
در این مقاله قصد داریم نکات ضروری که هنگام خرید عینک آفتابی استاندارد باید رعایت شود را برای شما شرح دهیم. مواردی از قبیل فریم عینک، شیشه عینک، فرم صورت از مهم ترین موارد در هنکام خرید عینک آفتابی محسوب می شوند که در این مقاله به تشریح آن ها پرداخته ایم.

عینک آفتابی یکی از کالاهای محافظتی محسوب می شود؛ که علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامتی و مراقبت از چشم ها دارد در صنعت مد و زیبایی نیز بسیار پرطرفدار و حائز اهمیت است. نکات مهمی در انتخاب عینک آفتابی  باید رعایت شود ما با کمک این نکات قصد داریم اطلاعات شما را در زمینه خرید عینک آفتابی افزایش دهیم. فرم صورت، درجه محافظت از چشم در مقابل آفتاب، قیمت عینک و اصل بودن عینک از موارد مهم و تاثیرگذار در خرید عینک آفتابی به حساب می آیند.

عینک آفتابی
عینک آفتابی 

عینک آفتابی استاندارد

اشعه ماوراء بنفش آسیب های جدی از قبیل آب مروارید، پیر چشمی و مواردی از این قبیل بر چشم هایی که در مقابل آفتاب محافظت نشوند بر جای می گذارد و در مواردی منجر به آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات عینک آفتابی تاثیر زیادی دارد اما در شرایطی می تواند بیشترین تاثیر را بر جای بگذارد که عینک آفتابی استانداردی باشد و در مقابل اشعه ماوراء بنفش به بهترین نحو از چشم محافظت کند.

عینک آفتابی از دو جز مهم تولید شده است یکی فریم عینک آفتابی و مورد دوم شیشه عینک آفتابی می باشد. فریم ها از لحاظ استحکام، مطابقت با فرم و قالب صورت از اهمیت به سزایی برخوردار هستند و در زیبایی و محافظت از چشم و اطراف چشم بسیار موثرند. آفتاب و اشعه های ماوراء بنفش یکی از عوامل ایجاد چین و چروک صورت هستند و فریم های عینک آفتابی باید پوست اطراف چشم را بپوشانند. شیشه های عینک آفتابی متناسب با مکان و زمانی که استفاده می شود انتخاب خواهند شد برای مثال اشعه خورشید در فصل تابستان متفاوت تر از اشعه های فصل زمستان می باشند یا اینکه در ساحل دریا، ارتفاعات، زیر آب باید متناسب با مکانی که قرار داریم از عینک آفتابی استاندارد آن محل استفاده نماییم.

امروزه عینک های آفتابی در مدل های مختلفی تولید می شوند که در اصل و بدل بودن آن ها باید دقت نمود، گاهی عینک آفتابی بدل را به جای مارک اصلی خریداری می کنیم که متاسفانه هیچ تاثیر مثبتی در مراقبت از چشم ندارد. باید دقت کنیم که عینک آفتابی اورجینال باید درصد بالایی در حدود 99 درصد از چشم در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید مراقبت کند؛ عدسی های عینک های آفتابی اصل به دلیل مواد شیمیایی که بر سطح آن ها می مالند در برابر اشعه UVA و UVB مقاوم می شوند تا چشم ها آسیب نبینند.

البته لازم است جهت اطلاع شما متذکر شویم که در مواردی از قبیل جوشکاری، خورشید گرفتگی و ... عینک آفتابی های معمولی موثر نمی باشند و باید عینک مناسب آن کار استفاده شود. برای مثال عینک های پلاریزه یک نوع از عینک های آفتابی می باشند که عدسی های آن از چشم در برابر نورهای منعکس شده از سوی آب، سطوح براق، برف و موارد این چنینی جلوگیری می کنند.

عینک آفتابی پلاریزه
عینک آفتابی پلاریزه

عینک آفتابی مناسب فرم صورت های مختلف

فرم صورت یکی از موارد مهم  در نحوه انتخاب عینک آفتابی می باشد. هر شخصی باید در هنگام خرید عینک آفتابی پس از اینکه در مورد میزان UV که بالاترین حد آن UV 400 است که صد در صد از چشم محافظت می کند اطمینان حاصل نماید و عینک آفتابی مناسب صورت خود را انتخاب کند. قالب صورت به شش مدل مختلف تقسیم شده است که برای هر فرم و قالب عینک آفتابی مناسب با آن فرم باید انتخاب شود. انواع فرم صورت و عینک آفتابی مناسب آن ها به شرح زیر می باشد:

عینک آفتابی اورجینال
عینک آفتابی اورجینال


صورت بیضی: بیضی شکل بودن صورت جز فرم های استاندارد محسوب می شود و طول صورت از عرض آن بیشتر می باشد. در این موارد باید از عینک های آفتابی اندازه چهره یا کوچکتر از صورت استفاده شود. مواردی از قبیل عینک های چشم گربه ای، خلبانی، عینک با پل باریک موارد مناسب صورت بیضی هستند.
صورت گرد: طول و عرض صورت در مدل گرد یک انداره است. بهترین فریم برای صورت گرد فریم هایی هستند که چهره را محدود می کنند و باید عرض شیشه از ارتفاع آن بیشتر باشد. عینک های مستطیلی، مربع شکل، خلبانی و گوشه تیز از بهترین قاب های مخصوص صورت گرد به حساب می آیند. 
صورت مربعی: طول و عرض یکسان، چانه پهن و تیز از مشخصات صورت مربعی هستند. عینک های بزرگ، عینک فانتزی، عینک های که قاب رنگی دارند از مدل های مناسب صورت مربعی می باشند.
صورت مستطیلی: طول از عرض در صورت های مستطیلی بیشتر است و عرض فک با پیشانی برابر می باشد. عینک های گرد، قاب های بزرگ، عینک های با فریم نازک مناسب صورت مستطیلی هستند.
صورت قلبی: پیشانی پهن و چانه باریک تر از صورت از مشخصه های صورت های قلبی می باشد. فریم با پل باریک، فریم تمام گرد و نیمه گرد، فریم های روشن از موارد مناسب صورت های قلبی به حساب می آیند.
صورت مثلثی: بالای سر و گونه ها در این مدل فریم ها باریک هستند، برای صورت های مثلثی باید از عینک چشم گربه ای با شیشه شفاف، فریم فانتزی، خلبانی و گرد بدون تزیینات استفاده نمود.
 

قیمت عینک آفتابی 

متاسفانه گاهی ذهن افراد در مورد عینک های آفتابی ارزان قیمت دچار اشتباهاتی می شود؛ قیمت بالا و کیفیت همیشه رابطه مستقیمی ندارند. ما نباید صرفا به دلیل قیمت ارزان مدل های مختلفی از عینک های مارک دار اورجینال دچار شک و تردید شویم، کافی است با اندکی تحقیق و امتحان کردن به اورجینال بودن عینک آفتابی پی ببرید و بدون هیچ دغدغه ای خرید عینک آفتابی خود را با رضایت خاطر انجام دهید. در انتها لازم است یادآوری کنیم با استفاده از سیستم های کامپیوتری میزان UV و پلاریزه بودن عینک آفتابی را بسنجید تا سطح مراقبت از چشم خود را به بهترین شکل افزایش دهید.

 

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی