تهران

آخرین اخبار انتخابات آمریکا

دنیا پس از انتخابات آمریکا
در پی نزدیک شدن به زمان انتخابات 2020 آمریکا، اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در حمایت از نامزد حزب دموکرات "بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رهبران کره شمالی، روسیه و چین را به حمایت از "دونالد ترامپ" متهم کرد.

آخرین اخبار انتخابات آمریکا

خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی گزارش کرد: 

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در اظهاراتی در حمایت از "جو بایدن" گفت: "کیم جونگ اون" از کره شمالی، "شی جین پینگ" از چین و "ولادیمیر پوتین" از روسیه خواستار پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. ما این موضوع را می‌دانیم، زیرا شما "ترامپ" طی چهار سال گذشته هر آنچه را خواستند به آن‌ها دادید. البته آن‌ها می‌خواهند شما برنده شوید که این چیز خوبی نیست. 
اوباما همچنین به اظهارات اخیر ترامپ در رابطه با تمرکز بیش از حد رسانه‌ها بر ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور نسبت به این پوشش خبری حسادت می‌ورزد.

اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در روز سه شنبه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در برنامه انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در شهر اورلاندو شرکت کرده بود.

همچنین اوباما که تا هفته گذشته از برنامه‌های انتخاباتی حضوری بایدن دور بود و روز شنبه در برنامه انتخاباتی در میامی شمالی شرکت کرد و در جمع طرفداران بایدن سخنرانی کرد.

انتخابات ریاست جمهوری
اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا 

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی سه شنبه هفته آینده به طور رسمی آغاز می‌شود که تلاش‌های دونالد ترامپ برای استفاده تبلیغاتی از روند صلح افغانستان برای افزایش شانس پیروزی با شکست روبرو شده است. 
نماینده ویژه آمریکا "زلمی خلیلزاد" در امور صلح افغانسان پس از سفر به نروژ و دیدار با مقامات این کشور برای تسهیل مذاکرات دولت افغانستان و طالبان به قطر آماده است با انتشار پیامی گفت: با ناامیدی به منطقه بازگشته‌ام.

برخی کارشناسان معتقدند که ترامپ در نظر داشت با توافق سیاسی بین طالبان و دولت آن را با تبلیغات رسانه‌ای گستره به عنوان یک دستاورد بزرگ در سیاست خارجی خود نشان دهد و از پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا برای افزایش شانس پیروزی خود استفاده کند.

سخنگوی سابق شورای امنیت ملی افغانستان (کبیر حقمل) با اشاره به در حاشیه بودن دولت در مذاکرات آمریکا با طالبان گفت: از همان ابتدا مشخص بود که معامله با طالبان بدون توجه به درخواست افغان‌ها این گروه را خشن‌تر می‌کند. توافقنامه قطر به طالبان وجه بین المللی داد.

ترامپ
تلاش‌های ترامپ برای استفاده تبلیغاتی از روند صلح افغانستان در انتخابات آمریکا 

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق افغانستان (عبدالکریم خرم) نیز با تاکید بر عدم صداقت واشنگتن در روند صلح گفت: نه طالبان کارخانه اسحله سازی دارد و نه دولت، نه دولت فشنگ تولید می‌کند و نه طالبان، نه دولت چاه‌های نفت دارد و نه طالبان، بنابر درخواست‌ها و تهدید‌های مکرر آمریکا. برای کاهش خشونت در افغانستان یک مضحکه و ناتوانی خود خواسته است.

خبرنگار واشنگتن پست سید (صلاح الدین) در این باره اظهار داشت:

انتخابات هفته آینده آمریکا درحالی برگزار می‌شود که هنوز هیچ پیشرفت جزئی در مذاکرات صلح افغانستان حاصل نشده است. تیم ترامپ می‌توانست از توافق به عنوان پیروزی در افغانستان استفاده کند و شانس خود را برای پیروزی افزایش دهد.

پیش بینی انتخابات 2020 آمریکا
کبیر حقمل سخنگوی سابق شورای امنیت ملی افغانستان

آمریکا با فرار از این واقعیت که خروج مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان تنها راه برای پایان دادن جنگ و کلید گشایش در روند صلح است، سیاست دوگانه را در روند صلح پیش گرفته است.
مقامات آمریکایی با انجام سیاست دوگانه در روند صلح افغانستان سعی دارند تا دولت افغانستان و طالبان را عامل ادامه جنگ در این کشور نشان دهند و افکار عمومی را از عامل اساسی ناامنی که حضور نظامیان آمریکایی است به سمت دیگ منحرف کنند.

آمریکا بر اساس استراتژی امنیت ملی ترامپ نیاز دارد به حضور در افغانستان ادامه دهد. واشنگتن در خوشبینانه‌ترین حالت به دنبال کاهش تعداد نیروهای خود و نه به صفر رساندن آن هاست. علاوه بر نیروها، آمریکا تاسیسات گسترده پهبادی، نظامی و جاسوسی در افغانستان دارد که بر روی آن‌ها برای ضربه زدن به رقبای خود حساب ویژه‌ای باز کرده است بنابراین برای واشنگتن دشوار است تا مانند شوروی به همه این مسئله‌ها پشت پا زده و بطور کامل از افغانستان خارج شود.

سرهنگ "ویلکرسن" رئیس دفتر "کالین پاول" وزیر خارجه پیشین آمریکا پیش از آن گفته بود که به خاطر موقعیت ژئوپولیتیک افغانستان، آمریکا تلاش می‌کند تا در 50 سال آینده حضور نظامیان خود را در افغانستان حفظ کند. 
سیاست دوگانه آمریکا، مانع اصلی موفقیت صلح افغانستان می‌باشد. زیرا واشنگتن از سویی بر این مذاکرات تاکید دارد و از سوی دیگر اقداماتی انجام می‌دهد که سبب دوری دولت کابل و طالبان می‌شود.

نحوه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
سخنرانی ترامپ

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی