تهران

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در دوران کرونا+عکس

مراسم محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی
طبق اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسئولان برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم خود را اجرا کنند. همچنین دانشگاه تهران از برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورا حسینی در فضای این دانشگاه خبر داد. برای ادامه این خبر با ما همراه شوید.

ایرنا نوشت:

طبق اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا درسال 1399، مسئولان مراسم‌ عزاداری حسینی باید نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، زمان برگزاری، نحوه برگزاری و تعداد شرکت کنندگان متعهد شوند و همچنین برگزاری مراسم‌های محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول بهداشتی اعم از تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم محل عزاداری، کاهش زمان مراسم، رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متر و استفاده اجباری همگان از ماسک انجام می‌شود. 

بر اساس این اطلاعیه هیچ گونه پذیرایی در حین مراسم یا بعد از اتمام مراسم عزا نباید انجام گیرد و نذورات صرفا با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر در ظروف یک‌بار مصرف توزیع می‌شود.

امسال نیز با توجه به فرا رسیدن محرم 1400 و آمار بالای مبتلایان به کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا طی جلسه‌ای در وزارت کشور قوانین جدید برای برگزاری مراسم عزاداری محرم را اعلام کرد و تاکید کرد که سلامتی همه عزاداران برای ما در اولویت قرار دارد که در مقاله قوانین برگزاری مراسم محرم 1400 در کرونا به شرح کامل این جلسه پرداخته شده است. 

پروتکل‌های بهداشتی
برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایرنا در ادامه نوشت:

دانشگاه تهران اعلام کرده است طبق اعلام کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز این دانشگاه برگزار خواهد شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به همراه مداحی حاج سعید حدادیان در هفتم و هشتم شهریور ماه (روزهای جمعه و شنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.  

تاسوعا و عاشورا
برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه تهران

به گزارش ایرنا:

استاندار ایلام نیز گفت: بر اساس تصمیمی که ستاد ملی کرونا گرفته است مراسم محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایلام برگزار می‌شود.

مراسم محرم
استاندار ایلام جناب آقای سلیمانی دشتکی

عصر روز شنبه، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های چهارگانه بهداشتی اعم از: استفاده مداوم همگان از ماسک، پرهیز از ازدحام جمعیت، فاصله گذاری اجتماعی حداکتر 1/5 متر و شست و شوی مرتب دست‌ها برگزار می‌شود که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، حوضه علمیه و ائمه جمعه مورد تایید قرار گفته است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در مناطقی که وضعیت قرمز اعلام شده است، در روزهای تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری در ساعات محدود برگزار خواهد شد، همچنین با توجه به شرایط ویژه امسال پیشنهاد می‌شود مردم نذورات خود را به مراکز بهداشتی و درمانی اهدا کنند.

برگزاری مراسم محرم
برگزاری مراسم محرم با رعایت فاصله و ماسک

وی تاکید کرد: نیاز شدید به ماسک داریم چرا که افراد بسیاری هستند که حتی توانایی خرید آن را ندارند.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طی چند روز گذشته این استان به آرامش بیشتری رسیده است اما این موضوع به معنی رها کردن پروتکل های بهداشتی نمی‌باشد و باید برای کنترل و مهار بیماری از برگزاری مراسم‌های عزا، عروسی و تجمعات غیرضروری جلوگیری شود.

برگزاری مراسم محرم
استاندار ایلام جناب آقای سلیمانی دشتکی

سلیمانی دشتکی یادآور شد: افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ایلام در تیرماه قابل توجه است و 1/2 برابر شده بود و ملاک ارزیابی مناطق هم بر اساس تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها می‌باشد که این روند در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده و در وضعیت آرام‌تری می‌باشد و کماکان مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی