تهران

پولدارترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند

ورزشکاران ثروتمند
در این مطلب برخی از پولدار ترین ورزشکاران جهان را معرفی می کنیم که در حال حاظر یا در گذشته ورزشکار حرفه ای بوده اند و پول خود را از طریق ورزش حرفه ای بدست آورده اند یا ورزش حرفه ای به نوعی در پولدار شدن آنها نقش داشته است.

شاید شما هم تصور کنید که فقط فوتبالیست های بقیه کشور ها مانند کشور ما ورزشکاران پولدار آن کشور هستند و یا به عبارتی پولسازترین ورزش فوتبال است، ولی برخلاف تصور اکثر ما در بیشتر کشور های دنیا هر ورزش حرفه ای درآمد خوبی دارد. بعضی از رشته های ورزشی دیگر مانند  ورزشی بسکتبال، والیبال و  هاکی  نیز می توانند پولساز باشند.
در ادامه شما را با 10 تا از چهره های ورزشی پولدار دنیا آشنا می کنیم.

وینس مک ماهون

وینس مک ماهون
وینس مک ماهون

ارزش خالص دارایی  : 2/2 میلیارد دلار

رئیس و مدیر عامل WWE و کشتی گیر بازنشسته آمریکایی وینس مک ماهون، ثروتمندترین ورزشکار دنیا می باشد. مدیر عامل شرکت را از پدر خود به ارث برده است و حجم زیاد از ثروت 2/2 میلیارد دلاری خود را از این راه به دست آورده است ولی درآمد ورزش حرفه ای اش نیز نیز بی تاثیر نبوده است.

 

یون تیریاکا

یون تیریاکا
یون تیریاکا

ارزش خالص دارایی : 2 میلیارد دلار

یون تیریاکا در حال حاضر مدیریت مسابقه تنیس آزاد میوچوآ مادرید را به عهده دارد و در کنار آن بر فعالیت های لوکاس پویه، تنیس باز فرانسوی هم نظارت دارد. او ورزشکار حرفه ای تنیس و هاکی روی یخ بوده است و هر دو را به خوبی کنار هم ادامه میداد. او جایگاه دوم با درآمد 2 میلیارد دلار را در بین ورزشکاران دارد.

 

مایکل جردن

مایکل جردن
مایکل جردن

 

ارزش خالص دارایی : 1/7 میلیارد دلار
بازیکن بازنشسته تیم ها ی محبوب سیکاگو بولز و واشینگتن ویزاردز، که در مجموع 15 فصل برای NBA بازی کرده است، سومین ورزشکار پولدار دنیا است. مایکل جردن به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال تمام سالهای بازی خود را به بهترین شکل گذراند. بعد از بازنشستگی او صاحب اصلی شارلوت هورنتس شده است.

 

مایکل شوماخر 

مایکل شوماخر
مایکل شوماخر

ارزش خالص دارایی : 800 میلیون دلار
رتبه چهارم به مایکل شوماخر معروف میرسد. مایکل راننده آلمانی مسابقه فرمول یک بوده است و به احتمال زیاد محبوب ترین راننده فرمول یک  می باشد. محبوبیت او بدلیل 7 قهرمانی مسابقات فرمول یک، که 5 تای آنها متوالی می باشد. اسم او همیشه جزو پر درآمد ترین ورزشکاران جهان بوده است. 
 

تایگر وودز

تایگر وودز
تایگر وودز

ارزش خالص دارایی : 800 میلیون دلار
یکی دیگر از گران قیمت ترین ورزشکاران جهان که بخاطر اخلاق خاص و روابطش با هواداران بسیار معروف است تایگر وودز است. تایگر یک گلف باز حرفه ای در آمریکا است و در رتبه پنجم لیست ورزشکاران پر درآمد قرار دارد.
 

مجیک جانسون

مجیک جانسون
مجیک جانسون

ارزش خالص دارایی : 600 میلیون دلار
بازیکن حرفه ای بسکتبال آمریکایی که در حال حاضر عضو کادر فنی لس آنجلس لیکرز است، ششمین ورزشکار ثروتمند دنیاست. او دومین بسکتبالیست ثروتمند دنیا نیز می باشد.
 

راجر استابک 

راجر استابک
راجر استابک

ارزش خالص دارایی : 600 میلیون دلار
هفتمین رتبه نیز مال راجر استابک، فوتبالیست آمریکایی لیگ ملی فوتبال آمریکا است. او در تیم دالاس کوبویز 11 فصل بازی کرد و در آن پست درخشید. ارزش خالص او 600 میلیون دلار است.

فلوید میودر

فلوید میودر
فلوید میودر

ارزش خالص دارایی : 565 میلیون دلار
فلوید میودر، بوکسور معروف و فوق العاده، تنها بوکسور این لیست میباشد. او در کارنامه خود پیروزی 50 بر 0 دارد. او بنیانگذار یک شرکت برای مسابقات بوکس نیز می باشد. او با ارزش خالص 565 میلیون دلاری در جایگاه هشتم قرار دارد.
 

کوبی برایانت

کوبی برایانت
کوبی برایانت

ارزش خالص دارایی : 500 میلیون دلار
ورزشکار نهم و بسکتبالیست سوم در این لیست کوبی برایانت با ارزش خالص دارایی  500 میلیون دلار می باشد. این بازیکن سابق آمریکایی برای تیم لس آنجلس لیکرز بازی کرد و رکورد بیشترین تعداد فصل همکاری را به نام خود ثبت کرد.
 

ادی جردن 

ادی جردن
ادی جردن

ارزش خالص دارایی : 475 میلیون دلار
راننده سابق رالی، مدیر عامل تیم نوتوراسپورت ها ، تاجر، موسیقی دان و یک شخصیت تلویزیونی در رزومه ادی جردن ایرلندی قرار دارد. او موسس گراند پریکس نیز بوده است. او با 475 میلیون دلار دهمین ورزشکار ثروتمند جهان می باشد.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی