تهران

وضعیت خطرناک آلودگی هوای تهران

آلودگی هوا
امروز برای پنجمین روز متوالی هوای تهران برای تمامی گروه‌ها و افراد جامعه خطرناک و در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفت. بر اساس اعلام خبرگزاری‌های رسمی کشور، دلیل آلودگی هوا علاوه بر سوخت مازوت و آلاینده‌ها، سوخت گازوئیلی برخی نیروگاه‌ها نیز اعلام شد.

وضعیت خطرناک آلودگی هوای تهران

بنابر اعلام رسمی شاخص آلایندگی هوا، امروز برای پنجمین روز پیاپی هوای تهران برای تمامی گروه‌های جامعه در شرایط خطرناک و هشدار قرار گرفت. غلظت آلاینده‌ها به حدی رسیده است که نفس کشیدن برای همه افراد سخت و خطرناک شده است.

شاخص آلودگی هوا
شاخص آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار مهر: روز گذشته غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه‌های شمالی تهران عدد بیشتری را نسبت به مناطق مرکزی و جنوبی نشان می‌داد و با تداوم پایداری‌های جوی به نظر می‌رسد که این شرایط امروز نیز در پایتخت تکرار شود.

انباشت آلاینده‌های در این کلان شهر این ورژن چند لایه‌ای را به وجود آورده است که تنها با وزش باد شدید امکان تخلیه آن از تهران وجود دارد.

شاخص آلودگی هوای تهران به تفکیک مناطق
شاخص آلودگی هوای تهران به تفکیک مناطق

به گزارش ایسنا: هوا آنقدر آلوده است که دکتر عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تاکید می‌کند: تمام مردم به خصوص گروه‌های حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند و با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کرونا (کووید 19)، از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند، بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می‌شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

میزان آلودگی هوای امروز
میزان آلودگی هوا

بر اساس اعلام هواشناسی تهران، از شنبه بیست و هفتم دی ماه آسمان تهران ابری و وزش باد را خواهیم داشت که شرایط هوا بهتر خواهد شد.

عکس آلودگی هوای تهران
عکس آلودگی هوای تهران

همچنین ایسنا گفت: با افزایش آلایندگی هوای تهران آن هم در شرایط نیمه تعطیل، کمیسیون اصل 90 نیز وارد میدان شد و با برگزاری جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌های ذی نفع موضوع آلودگی هوا را بررسی می‌کنند، به گونه‌ای که نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نظارت بر آلودگی هوا و مسئولیت در قبال تنفس شهروندان متولی‌های خاص دارد، می‌گوید: به نظرم سازمان برنامه و بودجه وظیفه بسیار مهمی در این زمینه دارد و گزارش‌های ما نشان می‌دهد که بعضی نیروگاه‌ها از سوخت گازوئیلی استفاده می‌کنند که از مازوت بدتر است. آقای نوبخت معتقد است دستگاه‌ها مشکل دارند. دستگاه‌ها برای تکالیفشان اعتبار تعیین نکرده و به ما ابلاغ نمی‌کنند.

در این میان اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم تنها به بیان تذکر، گلایه و گاهی نامه نگاری اکتفا کرده و گهگاهی با بالا رفتن شاخص‌ها آنها هم تذکراتی به مسئولان می‌دهند، به گونه‌ای که در ابتدا محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران در سخنانی کوتاه با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران می گوید: آلودگی هوا در تهران استمرار دارد و این نشان می‌دهد که باید کارهای ویژه‌تری صورت بگیرد که هنوز انجام نگرفته است.

عکس آلودگی هوای تهران
عکس آلودگی هوای تهران

 

مطلب مفید بود؟
17
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی